Gå til innhold

Valg av båt til liten innsjø

Anbefalte innlegg

Jarmo skrev (1 minutt siden):

Helst ikke, hadde kjøpt en båt som har kun gått i ferskvann. Utenboadsmotoren seff kjøres i ferskvann før lagring på land men man vet aldri. Så, nei for min del. I mange plasser ligger båtene i brakvann hvor elver har utløp slik som her så eiring og korrosjon er ikke så stort problem.

Ja,men jeg tenker paa smitte.

Er det noen regler i fra myndighetene der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg skal ha båten i en liten bygd midt i Buskerud. Så det er ikke lite å velge i når det kommer til bruktmarkedet. Men er litt forvirra mtp den jungelen som og har vel hørt om gode båtselgere 😅

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
bshagen skrev (24 minutter siden):

Jeg skal ha båten i en liten bygd midt i Buskerud :) 

Jaok :)

Skal se om noe passer innen en radius ca. 10-12 mil. Som mulig kanditat. Viktig at du sjekker ut gelcoat og tilstanden til motoren, bør ha jevn gange, kjøling(impeller) servicehistorikk osv. Ta med deg folk som kan noe om båtmotorer. Om kalasjen følger med, sjekk ut alle saumene. Tilhenger bør være tilpasset til båtens vekt, bredde og lengde. Om noe større kapasitet, bare pluss.

Ps. kan hende jeg vil komme ned til deg å fiske med deg..

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
bshagen skrev (15 minutter siden):

Du er velkommen! :D

Men tror kanskje ikke jeg skal gjøre handel før til våren, skal flytte opp dit i høst! Men tar gjerne imot idéer om type båter jeg kan kikke på :) 

Billigere båter og før April..

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
bshagen skrev (21 minutter siden):

Du er velkommen! :D

Men tror kanskje ikke jeg skal gjøre handel før til våren, skal flytte opp dit i høst! Men tar gjerne imot idéer om type båter jeg kan kikke på :) 

Hele vinteren, aa klargjoere, maks.

Kom paa en ting. Det gir og gasshaandtaket, som foelger med baaten, pleier aa vaere noe  dritt.

Spander litt ekstra, paa et skikkelig, det vil du ikke angre paa.

Hvis du vil ha styrekonsoll da, vil du det? Eller vil du bare bruke styre og gass haandtaket?  

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Et spm til , har du barn eller noe andre barn som vil være med på en båttur? Da bør du også tenke på freeboard som gjør båten mer familievennlig hvis den er noe høyere.

Side look of a ship where the freeboard and draught are highlighted.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
bshagen skrev (2 minutter siden):

@Karltorbj Vil helst ha styrekonsoll :) 

@Jarmo Har ikke barn, enda. Men det kommer nok ja, så kan være lurt å ta høyde for

Da har ihvertfall styrmannen, dekning for regnet, hvis du spanderer vindsjerm paa toppen av konsollet.

Pioner multi, kan du ha to konsoller og ha vindsjerm imellom dem der regn og vindsjermermingen, dekker hele bakparten, med plass til fire mann, hvis en legger godviljen til. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...