Gå til innhold

Derfor slår jeg opp med Spotify etter 15 år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det å ville ha lossless-kvalitet er ganske niche. De færreste vil merke forskjell på høy kvalitet lossy vs lossless, og så godt som ingen uten å virkelig lytte etter det til en grad at de fokuserer mer på å merke forskjellen enn det å høre på musikken. Jeg klarer å høre forskjell og scorer bra på blindtestene, men det er såpass nært at jeg genuint ikke bryr meg om det. Produksjonen av sangen påvirker mye mer enn selv bitraten. Hjelper ikke med lossless om du skal høre på noe som er komprimert fra studio i utgangspunktet. 

Jeg skulle gjerne byttet, men Spotify connect og algoritmene for å finne ny musikk er milevis bedre enn de andre så jeg har egentlig ikke noe alternativ.

Det jeg hater mest med Spotify er at jeg ikke kan få ha spillelistene mine der når jeg åpner appen. Må først på menyen nede til høyre og så trykke "playlist". Hver gang. To unødvendige klikk for å komme til det viktigste i hele appen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mange som sverger til lossless uten at de egentlig vet hva de snakker om. Komprimeringen i dag er så god at om den blir gjort riktig så sliter selv ekspertene som har trent i årevis på å høre artefaktene i komprimert musikk.

Skal du forresten ha best mulig AAC kvalitet så bruk Apple sin encoder i iTunes. 256 Kbps er nok for 99,98%

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...