Gå til innhold

Bærbar PC tatt kvelden? HP Pavilion 15-bc000no


Anbefalte innlegg

Det startet med at skjermen bare slo seg av etter noen sekunder. Flimret ikke og når jeg beveget den så skjedde det ingenting, var helt svart. 

Jeg åpnet maskinen som jeg har gjort før og støvsugde litt rundt viftene for der hadde det samlet seg mye støv. tenkte det var støv som gjorde at det ikke fikk nok kjøling.

Når jeg nå skrur på da blinker caps lock lampa først 5 ganger sakte deretter 3 ganger raskt.

Betyr det at hovedkort og minnekort er gåent?

Er det noe poeng i å prøve å resette BIOS og starte opp uten HD osv? 

aller kabler er sjekket og fant ikke noe løse.

 

Finnes det holder som passer til Harddiskene så kan overføre data til evt. ny PC?

Hvis jeg kjøper en ny HP vil harddiskene kunne flyttes over? eller er standarden der endret på åtte år. 

 

Antar det er såpass dyrt å bytte deler at jeg kan like godt kjøpe en ny.

 

Jeg kjøpte den hos Netonnet 02.12.16 så har kanskje levd tiden sin.

 

Dette er feilkodene til hP

1 blinks: CPU not functional
2 blinks: BIOS corruption failure
3 blinks: Memory module error
4 blinks: Graphics controller not functional
5 blinks: General system board failure
6 blinks: BIOS authentication faiilure
Continous blink: power adapter Insufficient power

 

 

 

  • Intel® Core™ i5-6300HQ
  • GeForce GTX 960M 2 GB
  • 8 GB RAM, 128 GB SSD og 1 TB harddisk
  • 15,6" Full HD IPS-skjerm

 

Endret av sesar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve resett av BIOS om dette er mulig. Men er der feil på maskinen så vil det nok ikke hjelpe.

For å lese harddisk eller SSD i 2.5" kan en bruke en SATA til USB adapter. F.eks denne som Komplett.no har: ICY BOX Ext. HDD-Case , 1x SATA 2.5" to 1x USB 3.0

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Hei. Uten at jeg vet hva som er galt med PC`en din, så kan du se hva som skjer hvis du tar ut en RAM Brikke fra PC`en. Ut i fra det jeg kan finne ut, så har du to RAM Brikker i PC`en og da kan du ta ut den ene og se hva som skjer. Hvis det ikke fungerer så tar du ut den andre og ser om det gjør noe forskjell. Hvis en av tingene faktisk fungerer (altså at PC`en starter opp, så kan det være at en av RAM Brikkene er gåen og da kan man prøve og kjøpe nye, men det kan fremdeles være noe galt med f. eks Minneslottene på Hovedkortet og da må Hovedkortet byttes. Det kan fort bli litt dyrt (hvis det i det hele tatt er mulig da).

Når det kommer til å ta ut Data fra harddisken, så trenger man bare en S-ATA til USB Adapter. Det finner man på f. eks Komplett. Når det gjelder å ta ut data fra M.2 SSD`en så er det ikke helt likt, men man kan kjøpe et M.2 til USB Kabinett og koble den til PC`en via USB.

Lenke til kommentar

Jeg tror både SSD og harddisk er 2.5" SATA på denne PCen. I såfall er det samme adapter en kan bruke.

Om det er M.2 så kan det være enten SATA eller PCIe type, og en må ha et M.2 til USB adapter.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
21 hours ago, sesar said:

Finnes det holder som passer til Harddiskene så kan overføre data til evt. ny PC?

Hardware-messig sett er det kun snakk om å finne riktig adapter, men hvis disken er kryptert, så må du ha tilgang til dekrypteringsnøkkelen for å gjøre dataene leselige etter kopiering.

Jeg antar at dette er en Windows-PC (?). Vanligvis brukes ikke diskkryptering i Windows Home, men det er ikke uvanlig at det brukes i Windows Pro.

[Det er derfor man bør ha backup av alle viktige data .... slik at man ikke mister noe selv om PC'en tar kvelden.]

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
sesar skrev (46 minutter siden):

Har prøvd tipsene og pc er moden for utskiftning. både minnekort er tatt ut og Bios kommer jeg ikke inn i.

Tenker å kjøpe en NAS og lage et lokalt nettverk til å ta backup. 

Vil denne fungere å ta ut info fra Harddiskene?

Corsair SSD HDD kloningskit | NetOnNet

Dette er link til PC jeg har og som er gåen:

HP Pavilion 15-bc000no | NetOnNet

Det gjør nytten, men unødvendig dyrt spør du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...