Gå til innhold

Ringe og motta samtale med norsk nummer utenfor EU?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skal jobbe litt mens jeg reiser og det kan gå en del telefonsamtaler ila en dag. Tenker på land utenfor EU, sør-amerika, asia osv.

Er det noen måte å bli ringt opp på og ringe fra det norske nummeret mitt på mens jeg er utenfor EU? Noe annet enn dyre ringeminutter som mobiloperatører tilbyr? Ser for meg man kanskje kan viderekoble en samtale via wifi eller noe lignende, men finner lite informasjon om det

Endret av Impulzive
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Har undersøkt og alle løsningene jeg har funnet innebærer et nytt nummer.

I dag fant jeg ut at ice har utenlandspakker til mange av landene jeg ønsker å reise til. Koster 200 ca for 600 ringeminutter, som burde være tilstrekkelig.

Vil en som ringer meg fra Norge måtte betale noe ekstra ved at jeg befinner meg i utlandet? Og vil det være nødvendig for folk i Norge, som ringer mitt norske nummer, mens jeg er i Kina feks, måtte taste inn +47 for å nå frem?

https://www.ice.no/mobilabonnement/priser/ringepakke-utland/

Endret av Impulzive
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Impulzive skrev (42 minutter siden):

Vil en som ringer meg fra Norge måtte betale noe ekstra ved at jeg befinner meg i utlandet? Og vil det være nødvendig for folk i Norge, som ringer mitt norske nummer, mens jeg er i Kina feks, måtte taste inn +47 for å nå frem?

Nei. Men du må (vanlegvis) betale for å ta imot samtalar.

Endret av torbjornen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Men korleis fungerer eigentleg tale over wifi om ein ringer frå (eller tek imot samtalar i) f.eks. Kina? Må ein betale som om ein ringte frå det kinesiske mobilnettet? Eller slepp ein unna som om ein brukte telefonen i Norge?

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Ja, er synd at det ikke funker. Har kommet frem til at det ikke er nødvendig for noen som er i Norge med et Norsk mobilabonnement å taste inn +47 først, selv om jeg er i utlandet, men en fra Kina måtte ha brukt landskoden selv om jeg var i Kina

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ironisk nok har jeg klart å få wifi tale til å virke i Tyskland. Jeg skjønner det sånn at wifi tale ikke virker i utlandet pga, bruk av nødnummer osv... Alt går jo via nett og burde virke, men man har nok serverne lokalisert i norge, så trafikk går fra der man er i utlandet, til Norge, tilbake igjen så til norge nok en gang. Da kan det fort bli litt responstid på samtalene.

Mulig noen med innsikt kan svare på dette? Samtidig kan man jo bruke en VOIP tjeneste om man ikke orker å betale i dyre dommer...

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...