Gå til innhold

Hotspot og batteribruk

Anbefalte innlegg

Jeg bruker ofte mobilen med hotspot som tapper batteriet raskt i tillegg til andre batterislukende oppgaver. Vil det da være gunstigere å være tilkoblet strøm/lader enn å lade batteriet ofte?

Jeg tenker antall ladesykluser vil reduseres dersom jeg oftere kobler til laderen enn å dra mobilen helt ned på batteriet mellom ladingene. Tenker jeg riktig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har en Sonytelefon er det bare å begrense den til maks 80% lading.
ingen problemer med å holde på slik.

Men om du ikke kan låse maks lading så er jeg mer skeptisk til å ha den i laderen lenge.
Telefonene tåler det mest sansynlig men er vist ikke ideelt å holde 100% hele tiden.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Samsung har hatt 85 prosent, nå 80 med ny software. 

Angående antall batterisykluser påvirkes det basert på hvor ofte det er på lavt og høyt nivå. Mao. konstant høyt nivå vil påvirke like mye om ikke mer, da ideell prosent er ca 40-60.

Men det er minst like ille for batteriet å bli utsatt for høye temperaturer, noe det blir med hotspot.

Er bedre alternativ er å skaffe seg datasim og en billig 4g-ruter på Finn. 

Endret av Komplett ubrukelig
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Jeg brukte en gammel iPhone 5 med tvillingsim til hotspot i lengre tid og den sto til opplading konstant.

Hadde heldigvis tidligere skrudd opp skruen i bunnen slik at telefonen lett kunne åpnes, og det som skjedde over tid var at batteriet blåste seg opp så stort at skjermen løftet seg mer og mer. Det hele ble så skummelt at telefonen ble levert til miljøtorget (avfallshåndtering).

Nå bruker Apple forskjellige batterier fra de andre mobilprodusentene, så hadde nok kjøpt en billig ekstra mobil du kan bruke til hotspot. 

Endret av vidor
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...