Gå til innhold

No Man's Sky gjør verdensrommet til et mer ensomt sted


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gah! Jeg hater at spill har begynt å ha ting tilgjengelig i en begrenset periode. Skal liksom jeg, som er far til 3 barn under 8 år, måtte sette av tid akkurat NÅ (med NULL forvarsel), i starten av sommeren, til å spille dette for å i det hele tatt få lov til å oppleve det? Ikke engang konserter er så eksklusive.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev:
Gah! Jeg hater at spill har begynt å ha ting tilgjengelig i en begrenset periode. Skal liksom jeg, som er far til 3 barn under 8 år, måtte sette av tid akkurat NÅ (med NULL forvarsel), i starten av sommeren, til å spille dette for å i det hele tatt få lov til å oppleve det? Ikke engang konserter er så eksklusive.
Vent til dem blir 17 -18 Jentungen vår har fått seg hybel. Så nå får jeg "nesten" spille og kose meg. Men bare nesten for pappa er jo kjekk og ha i nærheten :)
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Walkyrje skrev:
Gringorilla skrev:
Gah! Jeg hater at spill har begynt å ha ting tilgjengelig i en begrenset periode. Skal liksom jeg, som er far til 3 barn under 8 år, måtte sette av tid akkurat NÅ (med NULL forvarsel), i starten av sommeren, til å spille dette for å i det hele tatt få lov til å oppleve det? Ikke engang konserter er så eksklusive.
Vent til dem blir 17 -18 Jentungen vår har fått seg hybel. Så nå får jeg "nesten" spille og kose meg. Men bare nesten for pappa er jo kjekk og ha i nærheten :)
joa, men det er no 10+ år til for ham, og da er disse 7 ukene en fotnote i NMS-historien XD
Lenke til kommentar
Walkyrje skrev (21 timer siden):

Vent til dem blir 17 -18

Herlig. Bare 16 år igjen nå da. Får satse hardt på Playstation 7 da.

 

MomentousMomentum skrev (57 minutter siden):

joa, men det er no 10+ år til for ham, og da er disse 7 ukene en fotnote i NMS-historien XD

Hehe, nettopp.

Endret av Gringorilla
Lenke til kommentar
On 30.5.2024 at 2:11 PM, Gringorilla said:

Gah! Jeg hater at spill har begynt å ha ting tilgjengelig i en begrenset periode. Skal liksom jeg, som er far til 3 barn under 8 år, måtte sette av tid akkurat NÅ (med NULL forvarsel), i starten av sommeren, til å spille dette for å i det hele tatt få lov til å oppleve det? Ikke engang konserter er så eksklusive.

Støttes - dette gikk fra å være meget interessant til å bli komplett uinteressant fra en setning til en annen.

Jeg har hverken interesse for, eller tid til, spill som tvinger deg til å oppleve innhold innenfor en gitt tidsramme - jeg spiller for å slappe av og kose meg, ikke for å stresse meg gjennom noe før det er for sent.

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 30.5.2024 at 2:11 PM, Gringorilla said:

Gah! Jeg hater at spill har begynt å ha ting tilgjengelig i en begrenset periode. Skal liksom jeg, som er far til 3 barn under 8 år, måtte sette av tid akkurat NÅ (med NULL forvarsel), i starten av sommeren, til å spille dette for å i det hele tatt få lov til å oppleve det? Ikke engang konserter er så eksklusive.


Kan man ikke spille No Man's Sky offline? Hvordan gjør de det tidsbegrenset? Er det 'live service'? Jeg har tenkt å kjøpe dette spillet etter hvert, men stusser over slikt.

Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev:
On 30.5.2024 at 2:11 PM, Gringorilla said:

Gah! Jeg hater at spill har begynt å ha ting tilgjengelig i en begrenset periode. Skal liksom jeg, som er far til 3 barn under 8 år, måtte sette av tid akkurat NÅ (med NULL forvarsel), i starten av sommeren, til å spille dette for å i det hele tatt få lov til å oppleve det? Ikke engang konserter er så eksklusive.


Kan man ikke spille No Man's Sky offline? Hvordan gjør de det tidsbegrenset? Er det 'live service'? Jeg har tenkt å kjøpe dette spillet etter hvert, men stusser over slikt.

Ekspedisjonen Adrift er ein ca 2 måneders "ekstra" modul som du kan spele. Du treng ikkje i da heile tatt å spele den. Alt i spelet fungerer som normalt, dette er kun eit ekstra tillegg for dei som vil, og vel det. Med tanke på at du har røfflig to måneder på å gjera da ferdig greier du å gå igjennom heile kampanjen Adrift gjer deg uten problem. Heile greia speles igjennom på 5-10 timer, eindel meir om det er første gong du spelar NMS. Ekspedisjonen bygger desverre ein god del på da at du kjenner til spelet eindel. Det er ingen hand-halding her .. du får veldig lite hjelp, men ved å være oppmerksom, faktisk lese ka dei spør etter, og leite opp infoen (in-game, heilt unødvendig å bruke ekstrene ressursar) så er det ikkje nokken problemer. Offline kan ein desverre ikkje spele NMS. Men ein kan spele single player. Det er ein mulighet til å slå av multiplayer i options i spelet, på samme måte so du kan slå av pvp, at andre kan bygge eller fjerne ting i din base osv.
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Shaddiz skrev (På 1.6.2024 den 10:20 AM):

Ekspedisjonen Adrift er ein ca 2 måneders "ekstra" modul som du kan spele. Du treng ikkje i da heile tatt å spele den.

Nei, men jeg vil!

 

Shaddiz skrev (På 1.6.2024 den 10:20 AM):

Med tanke på at du har røfflig to måneder på å gjera da ferdig greier du å gå igjennom heile kampanjen Adrift gjer deg uten problem.

Oversettelse: Shaddiz har ikke barn.

 

Shaddiz skrev (På 1.6.2024 den 10:20 AM):

Heile greia speles igjennom på 5-10 timer

Det er ikke lengden som er problemet, men det lille vinduet det er tilgjengelig. Har man et snev av ansvar ovenfor noe som helst, så er det ikke nødvendigvis slik at man kan slippe alt for å spille noe slikt innenfor akkurat det vinduet utvikleren har valgt. MEN, det at det er så kort gjør det i alle fall LITT mer overkommelig og sannsynlig at jeg kommer til å spille det. Men ettersom jeg ikke har spilt NMS på rundt 5-6 år, bortsett fra en liten runde da det kom til VR, så vil nok disse timene sikkert bli noe lengre for min del.

Lenke til kommentar
On 30.5.2024 at 2:11 PM, Gringorilla said:

Gah! Jeg hater at spill har begynt å ha ting tilgjengelig i en begrenset periode. Skal liksom jeg, som er far til 3 barn under 8 år, måtte sette av tid akkurat NÅ (med NULL forvarsel), i starten av sommeren, til å spille dette for å i det hele tatt få lov til å oppleve det? Ikke engang konserter er så eksklusive.

This. På alle måter. 

 

Begynner å komme dit at jeg styrer unna selv spill jeg egentlig liker, når utviklerene begynner med sånne opplegg.

Kone og barn i barnehage. Mer krevende skal det bli også. Da vil jeg ha underholdning somnjeg kan nyte når /JEG/ har tid. Ikke enda en "sjef" som prøver å mase på meg om når ting skal gjøres.

Stoppet med F76 av samme grunn, når jeg skjønte jeg ikke kunne bygge kule greier bare fordi jeg ikke var logget på til riktig tid. Kanskje kommer det nye sjanser en annen gang, men helvete, jeg har ikke tid til å sitte å følge med på hva som kommer hver dag heller.

Og så disse "season" greiene. De er her en månde eller to, og så er de borte. Sikkert fint for de som har tid, og dermed får noe "exclusive" ut av det. Men samtidig er det jo veldig unødvendig forskjellsbehandling i ett spill som NMS. Hva er problemet med å la folk oppdage ting i eget tempo, så man heller de med nok tid skryte av å være først i mål. De trenger ikke nekte alle andre å oppleve den delen av spillet?

Men det er jo opp til devsa, så de gjør nødvendigvis som de vil.

Lenke til kommentar

Greia er vel at det finnes en god del folk som "bor" ved datamaskinen og at de ser at slike kampanjer derfor har mange nok spillere.

Uansett burde spill være en friarena for overskuddstid, og en bør ikke forsøke å pushe folk til bestemte spilletider. At en og annen basement-dweller har noe å skryte av tviler jeg på har den helt store økonomiske effekten uansett.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
carnilio skrev (12 timer siden):

Kone og barn i barnehage.

Hvorfor har du putta kona i barnehage?

 

carnilio skrev (12 timer siden):

Ikke enda en "sjef" som prøver å mase på meg om når ting skal gjøres.

This! Dette er overordnet det som er problemet. Man har allerede jobb, barnehage, skole, idrett, kjerring, dugnader, familie, hus og hjem, og alt mulig annet som krever tid av deg til bestemte tidspunkt. Spill skal liksom være fristedet der man slipper unna slikt mas. Og kanskje spesielt No Man's Sky, som jo handler om nettopp det å kunne gjøre hva du vil i det tempoet du ønsker.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 3.6.2024 at 9:42 AM, Gringorilla said:

Nei, men jeg vil!

 

Oversettelse: Shaddiz har ikke barn.

 

Det er ikke lengden som er problemet, men det lille vinduet det er tilgjengelig. Har man et snev av ansvar ovenfor noe som helst, så er det ikke nødvendigvis slik at man kan slippe alt for å spille noe slikt innenfor akkurat det vinduet utvikleren har valgt. MEN, det at det er så kort gjør det i alle fall LITT mer overkommelig og sannsynlig at jeg kommer til å spille det. Men ettersom jeg ikke har spilt NMS på rundt 5-6 år, bortsett fra en liten runde da det kom til VR, så vil nok disse timene sikkert bli noe lengre for min del.

Shaddiz har barn, og hadde tid til å dyrke hobby (smed og viking ) samt spele litt dataspel avogtil .. men tilgjengjeld .. eg brydde meg ikkje om eg greide å få gjort noko innanfor ei tidsbegrensa tid .. gjekk det ikkje, so gjekk da ikkje.

Er nok litt anderledes for meg no, når guttungen er 15, eg sit med knekt rygg og HAR tid til å spele. 
Vil også påpeika at sjølv om ein kan spele igjennom denne ganske så kjapt ( sjekk ut JasonPlays ) så brukte eg 27 timar .. og henta med meg fleire Sentinel skip .. mangfoldige millioner credits .. nesten 100 units.. fordi eg hadde lyst til da... 
Og eg tenkjar at det er dette NMS handlar om .. bruk din tid til da du vil... vil du gjere ekspedisjonen .. go for it .. men da blir opp til deg å finna tid til det .. ikkje opptil utviklarane å tilpasse til alle uansett

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Shaddiz skrev (På 5.6.2024 den 11:45 AM):

ikkje opptil utviklarane å tilpasse til alle uansett

Her er det jo ikke snakk om at utviklerne "tilpasser seg", men snarere at de bør unngå å ekskludere. Det er ingen grunn for å ha en kampanje tidsbegrenset tilgjengelig. Spesielt ikke når den er gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...