Gå til innhold

Gutt (12) ranet på Oslo City - når skal silkehanskene av?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mannen med ljåen skrev (39 minutter siden):

Norges arbeiderklasse er allerede trangbodde, sårbare norske statsborgere. På tide at venstresiden husker sin oppgave. Trenger ikke hente kriminelle stemmekveg fra andre land, når nordmenn selv oppfyller kriteriene.

Ytre venstre ga opp norsk/vestlig arbeiderklasse da disse viste seg negativt innstilt til REVVLUSJONA. 🫥

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (19 minutter siden):

Problemet er den kriminelle lavalder grensen. Man må nok vurdere nye ordninger som beskytter samfunnet mot denne utviklingen. Å bare slippe disse rett ut på gaten igjen gjør dem til perfekte soldater for gjengkriminelle også. Nei,her må gjøres en jobb for å stoppe en utvikling som er ødeleggende for samfunnet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (På 16.7.2024 den 8:27 AM):

Dere er ironiske og latterliggjør samfunnsvitenskapen, sosiologi, psykologi, kriminologi og bevisbasert forskning -- men jeg har et seriøst spørsmål;

Vet noen av dere hva disse feltene sier og anbefaler, og hvorvidt de har rett eller galt..?

https://ndla.no/subject:1:fb6ad516-0108-4059-acc3-3c5f13f49368/topic:1:e47486fd-1c96-4e58-a0a2-d520d3950013/topic:1:980f3495-9ccc-4d95-bed1-8b82962484e2/resource:c482e826-bf38-4c72-bb5c-994233a58cb7

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
FriskLuft skrev (8 timer siden):

Problemet er den kriminelle lavalder grensen. Man må nok vurdere nye ordninger som beskytter samfunnet mot denne utviklingen. Å bare slippe disse rett ut på gaten igjen gjør dem til perfekte soldater for gjengkriminelle også. Nei,her må gjøres en jobb for å stoppe en utvikling som er ødeleggende for samfunnet. 

Den kriminelle lavalder er ikke nødvendigvis et problem. Problemet er hva man gjør med barna under den alderen. De kan ikke bare slippe løs uten videre, noe jeg håper ikke gjøres i dag heller. Men det bør strammes enda mer inn, og det bør være enkelt å omplassere dem et helt annet sted i landet og tvinge dem til behandling, oppfølging og annet. Det må i større grad bli mulig å bruke makt og tvang mot barn.

Uansett så må silkehanskene av overfor et barn, også under 15, som er farlig og skadelig for samfunnet. Enten må det få behandling og tett oppfølging, ellers må det bare "oppbevares" og hindres fra å gå fritt rundt i samfunnet. Samfunnet har større krav på beskyttelse mot farlige barn enn farlige barn har krav på frihet, etter min mening.

Det samme gjelder psykisk syke. Det er altfor høy terskel for å sette dem ut av spill for å beskytte alle andre.

Hvor mange skal bli drept eller skadd av mindreårige eller psykisk syke før myndighetene tar det på alvor?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
ps5 skrev (På 29.5.2024 den 12:48 PM):

Hvor mye skal ungdomskriminelle beskyttes? Er dette en utvikling vi kan stå å se på?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wgeXML/gutt-12-ranet-paa-oslo-city-sto-igjen-i-sjokk

Neste gang de forskjellige partiene har "stand" i byen min, skal jeg ta en runde og høre med de alle hva de skal gjøre med dette. De som overbeviser meg mest får min stemme.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (18 minutter siden):

Du er ikke engang ironisk når du bestrider sunn fornuft. 

Med sunn fornuft, så mener du idiotiske forestillinger fra dine personlige erfaringer og livets harde skole..?

Alle forklaringsmodellene i kilden jeg presenterte er gjeldende muligheter.

Mangel på straff er dog en ekstremt lite sannsynlig årsak til kriminaliteten, men står som mulighet i kilden.

Kultur står også som mulighet, men ikke i forstanden asylkritikere liker å innbille seg.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (10 minutter siden):

Du er ikke engang ironisk når du bestrider sunn fornuft. At trangboddhet skulle være en gyldig årsak\unnskyldning for at folk skal gå amok med kniver og macheter er hinsides all rasjonell og forsvarlig tenking.

 

Media ville vel ikke brukt den latterlige unnskyldningen «trangboddhet» hvis ikke noen falt for den.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (2 minutter siden):

Med sunn fornuft, så mener du idiotiske forestillinger fra dine personlige erfaringer og livets harde skole..?

Vel, jeg har bodd trangt i perioder, følte ingen akutte behov for å rane eller knivstikke noen. Litt snodig at militærgutter som kan være seks mann på et rom ikke går amok i gatene.

Red Frostraven skrev (2 minutter siden):

Alle forklaringsmodellene i kilden jeg presenterte er gjeldende og mulige.

Du kan poste modeller til du blir blå i trynet, det blir aldri forsvarlig rane\knivstikke fordi en bor i blokk fremfor hus.

Red Frostraven skrev (2 minutter siden):

Mangel på straff er dog en ekstremt lite sannsynlig årsak til kriminaliteten.

Nå har jo ordet jeg brukt vært reaksjoner, om vi snakker forebyggende eller sterkere lut.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (7 minutter siden):

Med sunn fornuft, så mener du idiotiske forestillinger fra dine personlige erfaringer og livets harde skole..?

Alle forklaringsmodellene i kilden jeg presenterte er gjeldende muligheter.

Mangel på straff er dog en ekstremt lite sannsynlig årsak til kriminaliteten, men står som mulighet i kilden.

De utenlandske kriminelle gjengene i Sverige og Norge har for lengst justert seg til våre lover, regelverk og "forklaringsmodeller". De rekrutterer aktivt 13-14 åringer fordi de har funnet ut at de kan utføre den mest alvorlige kriminaliteten uten reelle konsekvenser for dem! 

Selvsagt er det en sannsynlig årsak til kriminaliteten. Du legger frem fullstendig utdatert informasjon!

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (4 minutter siden):

De utenlandske kriminelle gjengene i Sverige og Norge har for lengst justert seg til våre lover, regelverk og "forklaringsmodeller". De rekrutterer aktivt 13-14 åringer fordi de har funnet ut at de kan utføre den mest alvorlige kriminaliteten uten reelle konsekvenser for dem! 

Selvsagt er det en sannsynlig årsak til kriminaliteten. Du legger frem fullstendig utdatert informasjon!

De følger forklaringsmodellene til punkt og prikke, og oppfører seg eksakt som forventet.

Les kilden før du uttaler deg;

Dem beskriver eksakt hva som foregår, når man eliminerer mulighetene som ikke er gjeldende. Straff vil ikke hjelpe.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (1 minutt siden):

Det er egentlig helt absurd å diskutere dette som om det var noe tvil på at det er reinspikka bullshit.

Jepp, det er jo totalt pravda. «De bare måtte knivstikke, rane og voldta fordi de er så trangbodde, stakkars» 🤪

  • Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...