Gå til innhold

Gutt (12) ranet på Oslo City - når skal silkehanskene av?


Anbefalte innlegg

8 hours ago, Mannen med ljåen said:

Det er en forenkling. Vi har i praksis valget mellom Høyre og Arbhøyderpartiet. Begge er enige om å oppfylle FNs og EUs krav til privatisering, innvandring og redusert livskvalitet for arbeiderklassen. 

Jeg kunne tenkt meg noen bedre partier. Men hvem? De har ikke sjans til å vinne valg allikevel.

Det er fordi en stor andel av befolkningen alltid stemmer Høyre eller Arbeiderpartiet. Hadde ingen stemt på dem hadde de hatt ingen inflytelse. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
15 hours ago, Tåkefyrste said:

Kommer akkurat på det samme hvem man stemmer på, det er ingen som kommer til å begrense ikke-vestlig innvandring uansett.

Spørsmålet mitt er når er det egentlig nok? Ser på skolen til dattera så er de over 50% arabere i klassen (3. trinn). Gir de seg når de er 60%, 70% eller er målet 100%?

Jeg klarer ikke å finne oppdaterte tall, men mener å ha sett at det er 50% innvandrere i aldersegmentet "under 15år"  i befolkningen i Oslo?

Lenke til kommentar
On 29.5.2024 at 10:54 PM, sveibuen said:

Mye av kriminaliteten skjer jo av våre nye landsmenn. En del av disse er jo under kriminelle lavalder.
Forslag: Si til alle foreldre som er her på oppholdstillatelse, asyl etc etc at viss ungene eller de selv utfører en kriminell handling, blir dem kastet ut av landet for livstid, hele familien blir kastet ut! Da kan jeg nesten love dere at det blir null kriminalitet fra våre nye landsmenn.

De som allerede har norsk statsborgerskap, så må man nesten bare omplassere de rundt om i landet, ta dem vekk i fra disse kriminelle miljøene, daglig oppfølging til dem blir 18 av barnevernet, og deretter av en annen instans til man ser at dem aldri havner i det kriminelt miljø igjen.

Har en bror som har havnet på feil side, å jeg har sagt fra dag en, at viss jeg styrte landet, hadde jeg sendt deg til Bjørnøya,Jan Mayen eller gruva på Svalbard i minst 1 år, gjør en dritt til, så blir det 2 nye år, med sykehjemsmat og en brakke med køysenger.

 

^

This. Sku te å si noe ala "ta ettet danskene" og ikke britene/svenskene. 

"Hvordan så han ut?"

"Mann."

"...Har vi ikke noe mer å gå på? Høyde? Vekt? Klær? Rase? Ansikt? Andre vitner?"

"Nei, her diskriminerer vi ikke."

Skal familien tillate slik dårlig sosialt oppførsel så får de først en advarsel. Hvis de ikke hører første gangen så kast dem ut.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
25 minutes ago, Duriello said:

Leste det nå.. Uansett da, stakkars liten.. /s

12 barneran på en uke. Rekruttering av mindreårige. Aktiv omgåelse av spor. Jada, her snakker vi om noen som må beskyttes.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (16 minutter siden):

Ja buhu stakkars fyr som ranet 12 barn og unge med kniv.

Dette er grunnen til at slike som han ikke har noe respekt for loven, de blir behandet som om de er offeret.

Hadde det vært opp til meg hadde han fått 1 år i fengsel for hvert ran. For å sette et eksempel.

Enig.

Jeg er ekstremt lei av det der «daaaaakar stakkars små kriminelle daaaa» sosionompreiket. Lei og kvalm faktisk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (18 minutter siden):

Ja buhu stakkars fyr som ranet 12 barn og unge med kniv.

Dette er grunnen til at slike som han ikke har noe respekt for loven, de blir behandet som om de er offeret.

Hadde det vært opp til meg hadde han fått 1 år i fengsel for hvert ran. For å sette et eksempel.

Bare vent noen år til så kommer "tidligere gjengmedlem er blitt aktiv ungdomsarbeider" hyllestartikkelen, må bare få ødelegge noen liv på visdommens vei, vel og merke.

 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (17 minutter siden):

Bare vent noen år til så kommer "tidligere gjengmedlem er blitt aktiv ungdomsarbeider" hyllestartikkelen, må bare få ødelegge noen liv på visdommens vei, vel og merke.

 

Og gjerne holde på med litt alvorlig kriminalitet ved siden av ungdomsarbeidet…som å rekruttere dem han skal hjelpe. HAR såvidt jeg husker skjedd, i Sverige selvsagt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bare å slå knallhardt ned. Det må begynne å få ekte konsekvenser. For ungdommene, for foreldre/foresatte/ansvarlige institusjoner. Vi kan ikke ha en lovløs gjeng med ungdommer løpende rundt som ikke kan straffes for noe. 

Endret av Nevnarion
  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (48 minutter siden):

Og det verste er at om politiet ikke kan beskytte ungdommen så begynner de å bære kniv for å beskytte seg selv, og da er det gjort.

Nei, de begynner jo å bære gønnere, både politiet og ungdommen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
ps5 skrev (På 29.5.2024 den 12:48 PM):

Hvor mye skal ungdomskriminelle beskyttes? Er dette en utvikling vi kan stå å se på?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wgeXML/gutt-12-ranet-paa-oslo-city-sto-igjen-i-sjokk

"Politiet ønsker ikke å gå ut med alder, men bekrefter at de tre mistenkte er mindreårige."

Dette holder ikke. Befolkningen har krav på mer informasjon.

"Også antall unge som er registrert for gjentatt kriminalitet har økt i 2023."

Hvis de blir tatt gjentatte ganger så betyr bare det at man må sette en stopper for det, en gang for alle. Selv om vedkommende er mindreårig så har samfunnet faktisk krav på å bli beskyttet. Da må denne personens rettigheter vike.

Vi må frata kriminelle rettigheter. De har altfor mye beskyttelse, og særlig hvis de er under 18. Det er ikke greit. Man skal ikke få skade andre uten konsekvenser bare fordi man er ung.

 

  

Entern skrev (På 29.5.2024 den 10:24 PM):

Må jo for Guds skyld ikke krenke følelsene til de stakkars «trangbodde» «barna» og foreldrene deres 😡

Altså, det er jo barn. De skjønner ikke konsekvensene av sine egne handlinger. Men det betyr ikke at de skal få fortsette å skade andre. Hvis de er til fare for andre, så må andre beskyttes mot dem. Så enkelt er det.

Bare fordi et barn er skadet og derfor blir farlig for andre, så betyr ikke det at det er greit at barnet fortsetter å skade andre.

Barnet er allerede ødelagt, men det betyr ikke at barnet skal få ødelegge andre igjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...