Gå til innhold

Gutt (12) ranet på Oslo City - når skal silkehanskene av?


Anbefalte innlegg

frohmage skrev (1 time siden):

Nå har vi jo ikke for vane å straffe andre enn de som faktisk har gjort noe straffbart, men kanskje det er lurt?

Det stemmer at vi ikke har for vane å straffe andre enn dem som har gjort noe straffbart, men norsk lov åpner faktisk for å holde foreldrene ansvarlig for umyndige barns handlinger. Så det er en mulighet som kunne vært brukt dersom det viser seg at samtaler med politiet og en eller annen sosionom ikke får barna til å endre adferd. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
10 hours ago, frohmage said:

Nå har vi jo ikke for vane å straffe andre enn de som faktisk har gjort noe straffbart, men kanskje det er lurt?

Herregud, ble han innvandrer??? Da burde jo kanskje du straffes for det.

Hva foreslår du må gjøres for å få bukt med problemet? Fortsette slik som man gjør i dag for det funker, vi bare ser det ikke? 

Endret av endaen
  • Liker 5
Lenke til kommentar
endaen skrev (2 timer siden):

Hva foreslår du må gjøres for å få bukt med problemet?

Jeg synes forslaget om en hurtigdomstol for unge høres fornuftig ut. Det ville i det minste hjelpe mot alle de som gjør nye lovbrudd mens de venter på rettssak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (7 minutter siden):

Fra politiet igår:

Den siste timen har vi mottatt meldinger om tre ran. Ofrene er unge gutter i tidlig tenårene. Gjerningspersonene er i alderen 14-16 år, de truer med kniv og ber om tilgang til VIPPS. Første ranet skjedde på Helsfyr og de to andre på Grünerløkka. Vi søker etter gjerningspersonene. Vet du noe om denne saken, ring politiet.

Ifølge jungeltelegrafen er det nok en gang snakk om norske ofre og gjerningspersoner med utenlandsk bakgunn, dette finner dog ikke politiet relevant å informere om. Således bør norsk ungdom bli gjort mer oppmeksomme på at de kan være yndet mål for kriminalitet, spesielt i enkelte strøk.

Dette må slås hardt ned på før det får lov til å bli «den nye normalen».

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
sveibuen skrev (På 29.5.2024 den 10:54 PM):

Mye av kriminaliteten skjer jo av våre nye landsmenn. En del av disse er jo under kriminelle lavalder.
Forslag: Si til alle foreldre som er her på oppholdstillatelse, asyl etc etc at viss ungene eller de selv utfører en kriminell handling, blir dem kastet ut av landet for livstid, hele familien blir kastet ut! Da kan jeg nesten love dere at det blir null kriminalitet fra våre nye landsmenn.

De som allerede har norsk statsborgerskap, så må man nesten bare omplassere de rundt om i landet, ta dem vekk i fra disse kriminelle miljøene, daglig oppfølging til dem blir 18 av barnevernet, og deretter av en annen instans til man ser at dem aldri havner i det kriminelt miljø igjen.

Har en bror som har havnet på feil side, å jeg har sagt fra dag en, at viss jeg styrte landet, hadde jeg sendt deg til Bjørnøya,Jan Mayen eller gruva på Svalbard i minst 1 år, gjør en dritt til, så blir det 2 nye år, med sykehjemsmat og en brakke med køysenger.

 

Kollektiv avstraffelse er i strid med menneskerettighetene og er slike ting man finner i regimer vi ikke liker (les Nord Korea). Det er kun gjerningspersonen som har ansvar for sine handlinger, ingen andre. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (4 timer siden):

Fra politiet igår:

Den siste timen har vi mottatt meldinger om tre ran. Ofrene er unge gutter i tidlig tenårene. Gjerningspersonene er i alderen 14-16 år, de truer med kniv og ber om tilgang til VIPPS. Første ranet skjedde på Helsfyr og de to andre på Grünerløkka. Vi søker etter gjerningspersonene. Vet du noe om denne saken, ring politiet.

Ifølge jungeltelegrafen er det nok en gang snakk om norske ofre og gjerningspersoner med utenlandsk bakgunn, dette finner dog ikke politiet relevant å informere om. Således bør norsk ungdom bli gjort mer oppmeksomme på at de kan være yndet mål for kriminalitet, spesielt i enkelte strøk.

Ja for jungeltelegrafen er jo kjent for å komme med pålitelig informasjon... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Woff said:

Du KAN bruke stemmen din ved hvert valg og gi folk som ønsker å gjøre noe med situasjonen nødvendig hjelp!

Kommer akkurat på det samme hvem man stemmer på, det er ingen som kommer til å begrense ikke-vestlig innvandring uansett.

Spørsmålet mitt er når er det egentlig nok? Ser på skolen til dattera så er de over 50% arabere i klassen (3. trinn). Gir de seg når de er 60%, 70% eller er målet 100%?

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Just now, Woff said:

Stakkars jente! Du har min medfølelse.

Det har vært problemfritt så langt, men så er de jo bare barn enda. Blir værre når de kommer i tenårene.

Men er skeptisk til hvor grensa egentlig går. Er det ingen som politikere som faktisk bruker hodet å tenker "nå må vi bremse innvandring litt for å se hvor dette bærer". Nå har jo vi til og med fordelen med at Sverige har vært prøvekanin, men likevel så er det ingen som tar lærdom av det.

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Om det er visse kulturer du vil unngå at barna får som klassekamerater, kan du sende dem på en f.eks kristen privatskole.

Det blir som med helsevesenet. Det offentlige tilbudet brukes av dem som ikke har råd til privat behandling. På sikt vil det legges ned, men foreløpig blir det sulteforet inntil folk skjønner tegninga.

Men det hjelper ikke alltid. Jeg vet om en kristen internatskole der kommunen dumpet problembarn. De ble ikke oppdratt. I stedet ødela de klassemiljøet for alle.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Tåkefyrste said:

Dette er fremtiden politikerne har valgt for oss, og det er ingenting vi kan gjøre noe med. Er bare å glede seg til fortsettelsen.

Hvem har valgt politikerne? Folket.
Så dette er tydeligvis noe folk ønsker.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...