Gå til innhold

Gutt (12) ranet på Oslo City - når skal silkehanskene av?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mye tanker og til og med noen konkrete beskrivelser på hva/hvordan gripe denne problematikken an. Såpass langt har vi faktisk kommet. Vi har fått hodet bittelitt opp fra sanden.

Men om noe særlig av dette blir iverksatt er en helt annen sak.. Jeg er skeptisk.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Sovna skrev (Akkurat nå):

Jeg er skeptisk.

Redd for at du får helt rett, dette er jo 'BARN' som i tillegg kanskje bor trangt? Og hvor alskens fritidsordninger ikke virker.. 
Dårlig med penger MÅ de jo ha ettersom ran er en utvei til å få seg litt mat.
Her må dette få konsekvenser for 'barna' men også for foreldrene som ikke gjør en veldig bra jobb (i følge Norsk standard) med sine håpefulle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Woff skrev (2 minutter siden):

Redd for at du får helt rett, dette er jo 'BARN' som i tillegg kanskje bor trangt? Og hvor alskens fritidsordninger ikke virker.. 
Dårlig med penger MÅ de jo ha ettersom ran er en utvei til å få seg litt mat.
Her må dette få konsekvenser for 'barna' men også for foreldrene som ikke gjør en veldig bra jobb (i følge Norsk standard) med sine håpefulle.

Jeg får i tillegg en følelse av at de kriminelle som allerede har opparbeidet seg en bra dose med penger får det vi kaller "vann på mølla.."

  • Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar

Er 3 lokale gutter i området hvor jeg bor som daglig raner andre jevnaldrende barn ( 12-14 år) 
De blir hentet av politiet, og kjørt tilbake til institusjonene de bor på også er det rinse repeat.

Er mange stakkarslige sjeler som forsvinner til manglende oppfølging

Samtidig sitter jeg å ser på 2-3 kommunale ansatte stirre på én kommunal ansatt som sitter i gravemaskinen å jobber nesten daglig utenfor arbeidsplassen min
Går jeg inn på rådhuset er det bare fryd og gammen blant de ansatte som gosser seg i boller og kaker nesten utelukkende hver bidige gang jeg går inn døra før en går til skranken og sier " Det kommer noen snart". ( som har vært mye de siste årene ) 

Endret av DIYDari
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Sovna skrev (9 timer siden):

Det er mye tanker og til og med noen konkrete beskrivelser på hva/hvordan gripe denne problematikken an. Såpass langt har vi faktisk kommet. Vi har fått hodet bittelitt opp fra sanden.

Men om noe særlig av dette blir iverksatt er en helt annen sak.. Jeg er skeptisk.

 

Woff skrev (8 timer siden):

Redd for at du får helt rett, dette er jo 'BARN' som i tillegg kanskje bor trangt? Og hvor alskens fritidsordninger ikke virker.. 
Dårlig med penger MÅ de jo ha ettersom ran er en utvei til å få seg litt mat.
Her må dette få konsekvenser for 'barna' men også for foreldrene som ikke gjør en veldig bra jobb (i følge Norsk standard) med sine håpefulle.

Må jo for Guds skyld ikke krenke følelsene til de stakkars «trangbodde» «barna» og foreldrene deres 😡

Nei, ting må bli verre før det blir gjort noe. Helst så mye verre at det ikke er så mye å gjøre 😰

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Det er vanskelig å være uenig med TS og mange andre her, men jeg kommer til å gjøre så godt jeg kan fordi jeg faktisk ikke tror at det enkleste er det beste på dette området..

Ikke bare fordi det er nærmest umulig å gjennomføre i praksis..

Vi husker vel  hvordan det gikk den gangen FrP garanterte å kaste ut Mullaen straks de kom i regjering?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her hvor jeg bor fikk en guttegjeng (med en nord-afrikaner som gjengleder) terrorisere andre ungdommer i mange år, politiet bare godsnakket med dem og de fikk holde på. Selvfølgelig ble foreldrene til en av ungdommene som ble terrorisert så frustrert at han banket opp lederen i guttegjengen. Etter et par år i rettsystemet ble denne forelderen heldigvis frikjent, men etter den episoden ble det ganske stille fra denne guttegjengen.

Så konklusjonen, fight fire with fire. Men kvinnelige sosionomer får dominere landskapet og da blir jo selvfølgelig ingenting ordnet opp i.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Det er dette som er mangfold.

Mange vidt forskjellige kulturer, verdisyn og holdninger til hva som er rett og galt skal fungere sammen i samme land.

Mange tror fremdeles at inni enhver innvandrer banker et sosialdemokratisk hjerte, og at de elsker å feire det fargerike fellesskapet de er blitt en del av.

Så viser det seg at våre eksisterende innbyggere må ha lærdom av våre nye landsmenn. Det er kanskje ikke så dumt å ta med kniv når du skal ut, eller dekke ansiktet og ha følge med broren, faren eller mannen? Innvandrerkvinner har erfaring med hva som venter der ute.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (36 minutter siden):

Trusselen «Begår drittungene deres kriminalitet så flyttes dere til en bygd to timers bilkjøring nordenfor Kautokeino» ville nok fått dem til å ta oppgaven mer alvorlig ja 😁

Utkastelse er seriøst en bra ide.

Vi burde se mer til Danmark.

Det er vel litt slemt mot de som bor 2 timer nord for Kautokeino 🙃

Men enig i at det burde være større konsekvenser for kriminell oppførsel fra folk som innvandrer/flykter til et annet land, enten det er Norge eller andre steder i verden. Da jeg selv bodde utenlands kunne det ikke falt meg inn å bevisst bryte loven eller oppføre meg dårlig mot de som bodde der. "When in Rome, do as the Romans do".

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (7 minutter siden):

Det er vel litt slemt mot de som bor 2 timer nord for Kautokeino 🙃

Men enig i at det burde være større konsekvenser for kriminell oppførsel fra folk som innvandrer/flykter til et annet land, enten det er Norge eller andre steder i verden. Da jeg selv bodde utenlands kunne det ikke falt meg inn å bevisst bryte loven eller oppføre meg dårlig mot de som bodde der. "When in Rome, do as the Romans do".

Ja du har helt rett i begge deler.

(de burde flyttes til et ubebodd sted 2 timer nordenfor Kautokeino.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (53 minutter siden):

Det er dette som er mangfold.

Mange vidt forskjellige kulturer, verdisyn og holdninger til hva som er rett og galt skal fungere sammen i samme land.

Mange tror fremdeles at inni enhver innvandrer banker et sosialdemokratisk hjerte, og at de elsker å feire det fargerike fellesskapet de er blitt en del av.

Så viser det seg at våre eksisterende innbyggere må ha lærdom av våre nye landsmenn. Det er kanskje ikke så dumt å ta med kniv når du skal ut, eller dekke ansiktet og ha følge med broren, faren eller mannen? Innvandrerkvinner har erfaring med hva som venter der ute.

At gjenger med innvandrere angriper\raner enslige norske gutter er det rapportert om siden slutten av 80-tallet. Således er det 2 klare tiltak.

1. Informere innvandrerungdom om at det finnes langt sunnere hobbyer og fritidsaktiviteter enn å jakte på nordmenn.

2. Informere\varsle etniske nordmenn, spesielt ungdom, at de kan være en yndet mål for en viss type innvandrerungdom.  

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
sveibuen skrev (1 time siden):

Si til alle foreldre som er her på oppholdstillatelse, asyl etc etc at viss ungene eller de selv utfører en kriminell handling, blir dem kastet ut av landet for livstid, hele familien blir kastet ut! Da kan jeg nesten love dere at det blir null kriminalitet fra våre nye landsmenn.

Nå har vi jo ikke for vane å straffe andre enn de som faktisk har gjort noe straffbart, men kanskje det er lurt?

sveibuen skrev (1 time siden):

Har en bror som har havnet på feil side

Herregud, ble han innvandrer??? Da burde jo kanskje du straffes for det.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...