Gå til innhold

Hvor mye større pc skjerm kan/bør jeg ha?


Anbefalte innlegg

1 hour ago, PaladinNO said:

Å IKKE bevege på hodet ved langvarig PC-bruk hørtes for meg ut som en prima måte å bli stiv i nakken på.

Jeg sitter i praksis med 81" skjem - 3x 27" ved siden av hverandre - og jeg er bare glad for å måtte bevege på hele hodet for å se hva som er på skjermene. Har prøvd å sitte stille og bare stirre på den midterste skjermen, men kjente det i nakken etter bare et par timer. Så jeg finner det som bedre å bevege på hele hodet fra skjerm til skjerm.

Det som derimot er garantert viktig, er høyden på skjermen. Man skal sitte å se litt ned på skjermen (og jeg skulle nok hatt mine litt lavere).

Når man jobber så er store, og gjerne flere, skjermer bra. Men hvis man gamer mister man viktige millisekunder ved å forflytte blikket vha hodebevegelser. Jeg spilte Starcraft 2 i sin tid, og syns det var viktig å se hele bildet/kartet uten å måtte bevege hodet. Trådstarter nevnte vel at dette skulle brukes primært til spilling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kompetitiv spilling er nok en egen sjanger. Husker folk som drev å justerte til potet-grafikk for å få ting bittelitt kjappere for å skvise ut en ørliten fordel.

For litt mindre ambisiøse folk så kan en vel få mye glede av en vid skjerm så lenge en har kraft nok til å drive den godt.

Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (På 29.5.2024 den 12:34 PM):

Tror ikke du finner noe mye bedre til under 5000 Kr. 4K-skjermene i 32"+ er en god del dyrere.

Du får sjekke med breddemål, men et annet alternativ er denne:
https://www.komplett.no/product/1222435/datautstyr/skjermer/skjermer/samsung-34-skjerm-34c502

Angående VG32AQA1A, så er det akkurat den modellen jeg selv vurderer som oppgradering (har pr. idag 3x 27" 1440p).
4K på bare 32" gir alt for liten skrift, så 32" 2560x1440 (1440p) høres ypperlig ut for meg også.

Tusen takk for tips til pc skjerm, jeg tok den du sendte link av! Veldig fornøyd! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
adrianstorby skrev (1 time siden):

Da har jeg fått pc skjermen! Litt uvant med så stor skjerm til å begynne med, men ikke noe jeg merker plagsomt i det hele tatt. Hadde lyst på stor skjerm, fikk det og er veldig fornøyd! 

 

https://www.komplett.no/product/1222435/datautstyr/skjermer/skjermer/samsung-34-skjerm-34c502

Bra du er fornøyd. 

Jeg gikk for den jeg linket til tidligere. Får den på mandag. 😄

Kenhten skrev (På 29.5.2024 den 10:01 PM):

 

Har en Asus TUF 27" 1080p 144Hz/165Hz som jeg kjøpte i fjor. Den skal ene guttungen få. Kjøpte en Samsung Odyssey G3 1080p 144Hz/165Hz til guttunge nummer to. Da får jeg byttet ut de dårlige 24" 1080p 60Hz skjermene.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kenhten skrev (15 timer siden):

Bra du er fornøyd. 

Jeg gikk for den jeg linket til tidligere. Får den på mandag. 😄

 

Har en Asus TUF 27" 1080p 144Hz/165Hz som jeg kjøpte i fjor. Den skal ene guttungen få. Kjøpte en Samsung Odyssey G3 1080p 144Hz/165Hz til guttunge nummer to. Da får jeg byttet ut de dårlige 24" 1080p 60Hz skjermene.

Åja, du skal også ha 34" ultrawide som meg? Håper du blir fornøyd med skjermen du også! Det kan virke litt uvant til å begynne med hvis man er vant med en  mindre skjerm, men man blir fort vant til det. 

Lenke til kommentar
adrianstorby skrev (På 29.5.2024 den 6:41 PM):

Jeg ser på en måte at 27tommer egentlig er veldig bra eller bra nok, men jeg hadde så lyst på en større skjerm likevel etter å ha hatt 27 tommeren 1 år. Og hvis det ikke funker med den store jeg nå har bestilt, 34 tommeren, så kan jeg bytte den ut senere/nedgradere igjen. Men jeg tror det kommer til å funke for meg personlig  og gleder meg uansett til å prøve det ut ! 

Det er ikke så lenge siden jeg anskaffet Samsung 57" Odyssey Neo G9. jeg hadde to stykk 27" fra før om denne skjermen tilsvarer to stykk 34". Jeg angrer ikke på byttet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...