Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan kan vi få dette forholdet til å fungere?


Gjest e26e3...0a7

Anbefalte innlegg

Gjest e26e3...0a7

Hallo godtfolk!

Jeg har datet ei flott jente i ca 8 mnd nå, men vi er vel ikke akkurat 'sammen' ennå (selvom jeg gjerne skulle ønske dette), da hu tar ting veldig langsomt og dette respekterer jeg, da jeg føler hu er verd å vente på.
Iløpet av disse månedene så vil jeg si hun har "vinglet" 3-4 ganger. Jeg spurte hu på 3 eller 4 daten hva hun så etter i en mann.
Da svarte hun at hu på sikt så etter ett forhold (utifra de første datene så trodde jeg kanskje det var fuckboy hu ville ha, jeg fikk det inntrykket i begynnelsen, men klart man misoppfatte folk).

Jeg kan nok være litt "voldsom" i kjærligheten min (mye kompliment, gaver etc.), og bli veldig fort glad i folk, knytter meg fort. Hun er ikke slik, vi er veldig forskjellige egentlig.
Jeg sa at jeg elsket hu etter å ha datet i ca 4 måneder, hu har ennå ikke sagt dette tilbake men har sagt hu er veldig glad i meg.
Vi overnattet ikke sammen før det hadde gått ca 7 mnd, da hu syntes dette var ett veldig stort steg for hu. Jeg kunne overnattet for lengst.

Men det som har skjedd med jevne mellomrom er at hu "backer ut" litt, eller "bremser" ned dette forholdet. Hver gang ting begynner å bli litt mer seriøst, så har hu en tendens til å si "jeg trenger en pause, jeg er ikke klar for noe mer ennå" eller lignende.

Nå har det skjedd igjen, hu sa både at hu trenger en pause men hu takket også for alle fine stunder sammen. Det var kanskje 4 mnd siden sist hu gjorde det samme
Jeg spurte hu nå rett ut om hu aldri ville se meg igjen (fordi jeg tenkte kanskje "pause" var en mild måte å avslutte på), dette sa hu nei til, hu vil gjerne se meg igjen og ønsker egentlig ikke å avslutte, så det er tydelig at hu fortsatt har følelser for meg. Men hu trengte "noen dager for meg selv" eller noe i den duren.

De siste dagene har jeg gått "no contact" og gir hu space, som hu forespurte. Dette er helt ok for meg, så lenge det ikke må gå mange uker. Vi bor hver for oss, har separate liv, vi har som regel bare møttes i helgene, ca 1 gang pr uke.

Har gjort mye "research" på blant annet YouTube i det siste, og lært mye om "attachment styles". Jeg har konkludert med at vi begge er under insecure-paraplyen, men hu er mest sannsynlig "dismissive avoidant" og jeg er "anxious". Det vil si f.eks. at hu er en som kan bli stressa når hu føler at hennes selvstendighet står i "fare" når ting blir for seriøst i en relasjon. Mens jeg har anxious attachment, som betyr at jeg trenger bekreftelser fra hu og knytter meg veldig fort til mennesker. For eksempel så vil jeg gjerne snakke med hu daglig på melding, mens hu klarer seg fint med å nesten ikke prate sammen utenom møtene våre.

Sånn sett så er vi forskjellige og mye som "krasjer" mellom oss (dog vi har aldri kranglet!). Det eneste som har skjedd hittil er at hu trekker seg unna noen dager eller kanskje 1-2 uke ( i verste fall), men så er hu plutselig tilbake. Jeg blir kjempelei meg når hu sier hu trenger pause, og særlig hvis hu formulerer seg som om hu avslutter. Også blir jeg happy igjen når hu er tilbake. Har holdt på sånn en stund, og kan jo ikke ha det slik for alltid (det vil vel gå utover psyken min?)

Ironisk nok så vil visst avoidant og anxious type ofte tiltrekke hverandre (er blitt gjort forskning på sånt), da begge finner noe intr ved den andre parten. Avoidant har LYST til å åpne seg emosjonelt, men er redd for å åpne seg og knytte seg for mye. Mens anxious er jo som nevnt omvendt. Jeg er veldig emosjonell og har grått to ganger foran hu. Hu sier hu synes det er en fin ting å vise følelser, men at hu ikke er vant til å vise så mye følelser ovenfor folk. Skal også sies at hu har vært singel i mange år nå og er vant til å være alene.

Det jeg lurer på er: Hvordan kan man få ett slikt forhold til å fungere? Noen her inne med erfaring fra slike relasjoner?
Jeg er villig til å jobbe med meg selv. Jeg prøver å ikke være "clingy" og å gi hu space, noe jeg gjør nå. Har sagt til hu at jeg kommer til å være stille fremover og vente på at hu tar kontakt/initiativ til å finne på ting. Hun sier hu vil gjerne finne på ting med meg denne sommeren, noe som gir meg litt trygghet. Men hvor skal dette gå?

Noen jeg kjenner har sagt jeg burde la hu gå nå, men jeg har ikke lyst da jeg har blitt enormt glad i hu.

(PS: Ønsker ikke svar som "ikke gidd" eller "finn deg noen bedre"!)

Anonymous poster hash: e26e3...0a7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil vite litt mer. Har hun mange venner, er hun oftest for seg selv i eget selvskap, fester eller drikker hun mye, har dere sex, er det noe stress rundt denne biten, holder hun øyekontakt med deg eller viker hun når dere snakker om følelser og slikt, har hun bamser eller kjæledyr hjemme, hvor viktig er de, er det noe hun ikke vil snakke om eller sliter med å snakke om, hva eksakt er det du gjør som gjør at hun plutselig trenger å ha space?

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Move on. Dette endrer seg ikke, det blir ikke bedre, og det er ikke noe du "må holde ut". Gjør opp forholdet og si takk men nei takk, og finn deg noe bedre. Om ting er vanskelig allerede etter 8 måneder er det ikke noe å satse på.

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Zepticon skrev (1 minutt siden):

Move on. Dette endrer seg ikke, det blir ikke bedre, og det er ikke noe du "må holde ut". Gjør opp forholdet og si takk men nei takk, og finn deg noe bedre. Om ting er vanskelig allerede etter 8 måneder er det ikke noe å satse på.

Hva med å respektere trådstarters ønske? Han ba eksplisitt om å ikke få slike tilbakemeldinger! La vær å svar neste gang!

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

I så fall er måten å få forholdet til å fungere på at man aksepterer at det er sånn det kommer til å være? Det er kanskje ikke en ålreit løsning, men det er jo en løsning. Vanskelig å se så mange andre. Uansett tror jeg at forholdet ikke kommer til å fungere dersom du investerer mer i det enn hun. Hun har allerede demonstrert vilje og evne til å trekke seg ut om det blir for mye.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Det at du setter deg inn i hennes behov og potensielle nevroser, og forsøker møte disse med dine egne oppheng og tilkortkommenheter er et godt startpunkt for å få forholdet til å fungere.
Bare husk å ikke les deg blind på forskning på egenhånd, inkluder henne i denne prosessen slik at dere i tandem kan beskrive akkurat deres forhold, og hva det trenger.
Det finnes ingen kvikk-fiks når det kommer til relasjoner, man må rett og slett bare forsøke å være sammen og se om summen av det dere kan tilby hverandre er noe dere vil bygge videre på.
Men jeg vil si at du optimaliserer sjangsene deres ved å virkelig sette deg inn i- og ta hennes egenhet på alvor (gitt at analysen du gjør er god/riktig).
Lykke til!

  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 23d6f...bbc
Maskinfører skrev (15 timer siden):

Kanskje hun er ei sånn som  holder på med fler ? Og aldri klarer og bestemme seg ? Vært borti ei sånn 

Eller kanskje hun har det vanskelig med seg selv, syns det er vanskelig å være sårbar og skulle stole på andre.

-

Vi kvinner er ikke alltid følelsesløse tøser som bare puler rundt og bruker menn, enkelte av oss syns forpliktelse kan være vanskelig. "Men så la være å date da", vel, det er menneskelig å ønske seg en partner og alt det medbringer. Problemet er at i dagens datingkultur og samfunn er det vanskelig å stole på noen, da de fleste ikke kan stoles på. Jeg kjenner meg litt igjen i dama (det lille han beskriver, iallfall) ts skriver om og for meg handler det om usikkerhet, vansker med tillit, problematisk selvtillit osv. 

Har ikke noen gode råd å komme med men bringer bare et synspunkt inn i diskusjonen som de fleste menn driter i eller glemmer, for vi kvinner kan da ikke ha det vanskelig, bare menn som har det sårt. /s Høres ut som trådstarter er inne på dette og jeg tenker du bare må snakke med henne om dette ts. Vis henne hva du har skrevet her, si nøyaktig hvordan du føler det og be om et klart svar. Vil hun eller vil hun ikke? 

Anonymous poster hash: 23d6f...bbc

Lenke til kommentar

Skjønner godt at du blir frustrert og stresset over dette. Kanskje til og med deppa. Jeg vil si du er i en 50/50 situasjon. Slikt sett kan du være smart å holde dine kort tett til brystet.

En lignende erfaring: Min kone var litt taktfull/utspekulert for å få meg(mann) på kroken. I mitt tilfelle så var jeg egentlig ganske desillusjonert i livet på det tidspunkt. (det kan det være at denne dama di er også..) Jeg hadde i alle fall tilgang på flere damer, men så ikke for meg noe annet enn sex med samtlige, jeg var heller ikke på leting etter et mulig potensiale til noe forhold med noen av de. Det var selvsagt noe med min kone som gjorde at jeg satt henne på en førsteplass, av et par årsaker. Og det gjorde at jeg hadde litt mer interesse av å fortsette å treffe henne. Gikk både på personlighet og senga. Likevel kjente jeg ikke på noe som helst for et fast forhold.

Det er ikke dermed sagt at din dame går rundt å treffer flere typer for å danne seg et sammenligningsgrunnlag. Som sagt, generelt kanskje ikke helt tilstede i livet(desillusjonert.)

Deretter benyttet min kone seg av begrepet "den minste interesses makt." Dvs, aldri så mye hun hadde lyst til å kontakte meg så lot hun det være. Dett i håp om at jeg hadde sette henne og følt noe for henne, og av den grunn tok kontakt med henne selv. Slik ble det også, for når jeg innimellom fikk tanken over meg så merket jeg at jeg ikke hadde lyst til at hun bare skulle gli ut av hendene mine.

Hun var forelsket, ikke jeg. Dette har vi snakket om senere i livet. Gift ble vi likevel og har aldri angret.

Hun er ikke en kynisk dame selv om hun spilte dette spillet overfor meg. Hun er i vårt ekteskap lojal, ærlig til 1000. Vi har ikke lik personlighet i det hele tatt, men vi liker hverandres det er et must.

Kanskje dama di merker dette på seg hvor forskjellige dere er med personlighet. Du forteller selv at du er ganske intens. Det tror jeg kan gjøre at den andre automatisk trekker seg tilbake. Synes jeg bare virker logisk egentlig. På den annen side, skulle du gå for å spille et taktisk spill så kan du jo faktisk ikke gå rundt i et livslangt forhold å være skuespiller hele tiden..

 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Flott innlegg, Sovna!

Jeg vil også legge til, selv om trådstarter ikke har gitt meg noe mer info, at det også kan være at denne jenta har blitt såret dypt på noe plan, og er veldig redd for å bli såret igjen, og at hun, helt ubevisst, tester om du faktisk er der når hun trenger det. Jeg var også i lignende situasjon som Sovna over her. Jeg traff min frue, som var totalt forskjellig fra meg. Jeg er jovial, utadvent, frempå og liker å prate med folk, men fruen er innesluttet, usikker og må føle seg frem i eget tempo. Trengte tid for seg selv i begynnelsen og slikt. Vi har vært sammen i over 20år, så det er fult mulig å ha et solid forhold med noen tross at man er forskjellige. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest e26e3...0a7

  TS her og takker for tilbakemeldinger.

TwoFace skrev (21 timer siden):

Jeg vil vite litt mer. Har hun mange venner, er hun oftest for seg selv i eget selvskap, fester eller drikker hun mye, har dere sex, er det noe stress rundt denne biten, holder hun øyekontakt med deg eller viker hun når dere snakker om følelser og slikt, har hun bamser eller kjæledyr hjemme, hvor viktig er de, er det noe hun ikke vil snakke om eller sliter med å snakke om, hva eksakt er det du gjør som gjør at hun plutselig trenger å ha space?

Nei hu har ikke det. Trives godt i eget selskap og trenger sin alenetid ja. Fester ikke og drikker svært lite. Jaja, vi har alltid hatt sex fra dag 1 og det har vært veldig bra. Usikker på det med øyenkontakt, og hvorfor lurer du på om hun har bamser/kjæledyr hjemme?
Det som gjør at hu plutselig trenger space er nok som jeg var inne på, at det blir for mye av det gode og føler kanskje sin selvstendighet/egentid blir invadert?
 

Maskinfører skrev (21 timer siden):

Kanskje hun er ei sånn som  holder på med fler ? Og aldri klarer og bestemme seg ? Vært borti ei sånn 

Nei det tviler jeg sterkt på, har ingen grunn til å tro det om hu. Dessuten vil jeg da anse det som utroskap da vi begge har blitt enige om å holde oss til hverandre. Hun er også opptatt av at hvis man skal holde på sånn så kan man heller avslutte og være singel, eller ha åpent forhold. Og det er jeg helt enig. Jeg stoler på hu. Hu skjuler ikke tlf for meg heller, og har sittet og tastet koden sin foran meg flere ganger, uten at det bryr hu.
 

tommyb skrev (21 timer siden):

I så fall er måten å få forholdet til å fungere på at man aksepterer at det er sånn det kommer til å være? Det er kanskje ikke en ålreit løsning, men det er jo en løsning. Vanskelig å se så mange andre. Uansett tror jeg at forholdet ikke kommer til å fungere dersom du investerer mer i det enn hun. Hun har allerede demonstrert vilje og evne til å trekke seg ut om det blir for mye.

Kanskje? Hvertfall for en stund. Men jeg er jo voksen for lengst, så jeg ser jo etter en å dele livet med, bo sammen med osv. Ja jeg har begynt å matche energien hennes litt nå. Har ikke sendt noen meldinger siden lørdagen og ikke hørt noe fra hu heller. Jeg vil ikke være den som alltid må ta initiativ, så denne gangen venter jeg på hu. Og nei, dette er ikke for å "teste" hu, men jeg gir hu den tiden hu ber om.
 

Atib Azzad skrev (20 timer siden):

Det at du setter deg inn i hennes behov og potensielle nevroser, og forsøker møte disse med dine egne oppheng og tilkortkommenheter er et godt startpunkt for å få forholdet til å fungere.
Bare husk å ikke les deg blind på forskning på egenhånd, inkluder henne i denne prosessen slik at dere i tandem kan beskrive akkurat deres forhold, og hva det trenger.
Det finnes ingen kvikk-fiks når det kommer til relasjoner, man må rett og slett bare forsøke å være sammen og se om summen av det dere kan tilby hverandre er noe dere vil bygge videre på.
Men jeg vil si at du optimaliserer sjangsene deres ved å virkelig sette deg inn i- og ta hennes egenhet på alvor (gitt at analysen du gjør er god/riktig).
Lykke til!

Tusen takk for meget godt innlegg, antakelig beste hittil. PS jeg liker også bruken av kursiv for å fremheve ting :) 
 

Selfuniverse skrev (18 timer siden):

Trådstarter. Synes du at kvinner generelt skal ta til takke med desperate maneter uten ryggrad for ett livsvarig forhold?

Tipper du er helt enormt kjekk.

Kvinner må få velge selv hvem de vil være med, selvsagt, hu her har sagt at hun har valgt å gi meg en sjanse. Men jeg er ikke desperat, jeg klarer meg fint alene. Og hvorfor mener du jeg ikke har ryggrad? Jeg jobber hvertfall med meg selv og prøver å tilpasse meg situasjonen, ikke alle som hadde giddi det..
Og ja, jeg er kjekk. Hu sa det selv etter den første daten at hu 'syntes jeg var en 10/10', hennes egne ord. Og det var jo hyggelig å høre :) 
 

Skandinav skrev (17 timer siden):

Kan du utdype hvorfor et kortfattet svar blir krenkende / sårende for deg?

Nei herregud jeg blir da ikke såra av noe her inne, bryr meg ikke sånn sett. Men jeg bare påpekte at jeg spørr "hva kan vi gjøre for at dette skal fungere" og ikke "hva ville du gjort?". Poenget mitt var at det ikke er vits med sånne tilbakemeldinger, da jeg har bestemt meg for å ikke gi hun opp så lett.
 

Gjest 23d6f...bbc skrev (5 timer siden):

Eller kanskje hun har det vanskelig med seg selv, syns det er vanskelig å være sårbar og skulle stole på andre.

-

Vi kvinner er ikke alltid følelsesløse tøser som bare puler rundt og bruker menn, enkelte av oss syns forpliktelse kan være vanskelig. "Men så la være å date da", vel, det er menneskelig å ønske seg en partner og alt det medbringer. Problemet er at i dagens datingkultur og samfunn er det vanskelig å stole på noen, da de fleste ikke kan stoles på. Jeg kjenner meg litt igjen i dama (det lille han beskriver, iallfall) ts skriver om og for meg handler det om usikkerhet, vansker med tillit, problematisk selvtillit osv. 

Anonymous poster hash: 23d6f...bbc

Du er nok inne på noe med den første linja der ja.

Ja, jeg tror hu kan tenke på samme måte som du gjør, hun har vært inne på det med å bruke tid på å klare å stole på folk osv. Men iløpet av disse månedene vi har datet så har jeg vist hu veldig tydelig at hu kan stole på meg. Og hu klarte tilslutt å sove med meg også, dog det har bare skjedd 2 ganger, hu liker nok best å sove alene (noe jeg ikke forstår, da å sove sammen er meget koselig, men der har du meg).
 

Sovna skrev (2 timer siden):

Skjønner godt at du blir frustrert og stresset over dette. Kanskje til og med deppa. Jeg vil si du er i en 50/50 situasjon. Slikt sett kan du være smart å holde dine kort tett til brystet.

Det er ikke dermed sagt at din dame går rundt å treffer flere typer for å danne seg et sammenligningsgrunnlag. Som sagt, generelt kanskje ikke helt tilstede i livet(desillusjonert.)

Kanskje dama di merker dette på seg hvor forskjellige dere er med personlighet. Du forteller selv at du er ganske intens. Det tror jeg kan gjøre at den andre automatisk trekker seg tilbake. Synes jeg bare virker logisk egentlig. På den annen side, skulle du gå for å spille et taktisk spill så kan du jo faktisk ikke gå rundt i et livslangt forhold å være skuespiller hele tiden..

 

 


(Beklager hvis jeg ikke svarer på alt men er på jobb og tiden renner snart ut for meg her.)

Ja jeg har kjent på å bli litt deppa iblant, men ikke nok til at jeg ønsker å avslutte dette (hvertfall ikke ennå). Ja jeg føler også det er litt sånn 50/50 kanskje. Krysser fingrene for at ting blir bedre etterhvert.

Nei det gjør hun nok ikke, utifra det hun sier og gjør så virker det som at hu har mer enn nok å prøve med én om gangen. Jeg stoler på at hun er trofast.

Ja hu har nok merket det godt på denne tiden vi har datet ja. Ja jeg kan være intens, men jeg har tilpasset meg og blitt mindre intens (særlig nå nylig). Nå prøver jeg "no contact" en god stund, og satser på at hu tar initiativ/kontakt snart. Jeg holder dere oppdatert. Mulig jeg må spille litt "taktisk spill" akkurat nå ja, men som du sier kan man ikke holde på sånn hele livet. Men utifra research jeg har gjort, så er det viktig å ikke pushe/mase på hu når hun uttrykker at hun trenger space. "If she pulls back, you pull back"

Anonymous poster hash: e26e3...0a7

Lenke til kommentar
Gjest e26e3...0a7 skrev (12 minutter siden):

  TS her og takker for tilbakemeldinger.

Nei hu har ikke det. Trives godt i eget selskap og trenger sin alenetid ja. Fester ikke og drikker svært lite. Jaja, vi har alltid hatt sex fra dag 1 og det har vært veldig bra. Usikker på det med øyenkontakt, og hvorfor lurer du på om hun har bamser/kjæledyr hjemme?
Det som gjør at hu plutselig trenger space er nok som jeg var inne på, at det blir for mye av det gode og føler kanskje sin selvstendighet/egentid blir invadert?

Det høres jo egentlig bra ut det. Er egentlig for å danne meg et bedre psykologisk bilde av hvordan hun er. Spesielt bamser i voksen alder kan være med på å gi en forklaring på hvorfor hun trekker seg unna (svik i barndom), og dyr som gir og gir og gir men aldri forlater en. Jeg tror, helt ærlig, at det er noe å bygge på her, og du gjør nok mye rett i å gi hun space når hun trenger det. Hun kommer jo tilbake, så da har hun følelser for deg. Kanskje det å elske noen andre enn familie, dyr og bamser, er helt nytt for henne, og trenger tid til å tilpasse seg disse "nye" følelsene. Kanskje hun også tester deg litt for å se hvor mye du faktisk bryr deg. Egentlig ikke noe feil i det, spesielt om hun har vært utsatt for svik tidlige (lite venner, dødsfall, overgrep, etc). Kommunikasjon tror jeg er den store faktoren her, utenom å gi henne space men vise at du er der for henne. Fortsett slik som du gjør. Tror dette ender godt jeg.

Lenke til kommentar

Kvinner liker ikke mas om forhold og forpliktelser. Date dem og la det gå sin gang uten at du skyver kvinnen ut av relasjonen med egen usikkerhet, mas og desperasjon.

Kroppspråk og nonverbal kommunikasjon er vesentlig.  Man trenger ikke spørre og grave eller kreve.

Hvis ei kvinne kommer tilbake gang på gang er det nok.  Det er ikke sikkert at hun vet om dette er evig kjærlighet eller om dette blir et par, men hun er interessert nok til å være der. Hvis en mann maser eller stiller direkte spørsmål om relasjonen, et du uten å snakket og usikkerhet. Det kan være nok til at hun ikke vet om hun vil treffes mer eller bestemmer seg for ikke å treffes mer.

Det er større sjanse for at ei kvinne kommer tilbake neste helg hvis en mann lever i nuet, uten å prate om fremtiden og fremstår som litt likegyldig. Alternativet er hvis han legger ut om hvor betatt han er og hvor fint det skal bli fremover og hvor lyst han har til at hun skal komme tilbake og gjengjelde følelsene. Du liker meg også, ikke sant? Du vil også at vi skal være sammen,  ikke sant?  Du kommer tilbake, ikke sant. Du har følelser for meg også, ikke sant? Ikke vær den usikre gutten som krever bekreftelser.  Vær en mann.

Det blir som å ringe kinoen hver uke og si at du har billett, men vil forsikre deg om at de faktisk har et ledig sette til deg og om de har husket på å fylle på med brus og popcorn som du gjerne vil ha. De blir temmelig lei deg på den kinoen samme hvor lyst de hadde på ditt besøk og pengene dine i utgangspunktet.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest e26e3...0a7
RRhoads skrev (3 timer siden):

For meg høres det ut som hun ikke vil binde seg til noen. Hvilken alder er det snakk om her? Siden du kaller henne "jente", går jeg ut fra at i hvert fall hun er ganske ung. 

Ikke legg så mye i hvilke ord jeg bruker, jeg kunne like gjerne skrevet kvinne eller dame, det er ikke så viktig. Vi er begge i begynnelsen av 30 årene, så det er jo på tide å 'settle down' for oss begge egentlig. Men ja, hu virker litt redd for å binde seg til meg. 

Hu er veldig opptatt av at hun klarer seg selv osv. En gang jeg tilbudte meg å plukke hu opp på jobben hennes (siden vi uansett skulle møtes hos hu etter jobb), så fikk jeg ett veldig direkte svar om at "jeg klarer fint å komme meg hjem selv, ellers takk!" / noe i den duren. Altså, jeg vet at hu klarer det, var jo ikke det som var poenget.
 

BadCat skrev (2 timer siden):

Kvinner liker ikke mas om forhold og forpliktelser. Date dem og la det gå sin gang uten at du skyver kvinnen ut av relasjonen med egen usikkerhet, mas og desperasjon.

Kroppspråk og nonverbal kommunikasjon er vesentlig.  Man trenger ikke spørre og grave eller kreve.

Hvis ei kvinne kommer tilbake gang på gang er det nok.  Det er ikke sikkert at hun vet om dette er evig kjærlighet eller om dette blir et par, men hun er interessert nok til å være der. Hvis en mann maser eller stiller direkte spørsmål om relasjonen, et du uten å snakket og usikkerhet. Det kan være nok til at hun ikke vet om hun vil treffes mer eller bestemmer seg for ikke å treffes mer.

Det er større sjanse for at ei kvinne kommer tilbake neste helg hvis en mann lever i nuet, uten å prate om fremtiden og fremstår som litt likegyldig. Alternativet er hvis han legger ut om hvor betatt han er og hvor fint det skal bli fremover og hvor lyst han har til at hun skal komme tilbake og gjengjelde følelsene. Du liker meg også, ikke sant? Du vil også at vi skal være sammen,  ikke sant?  Du kommer tilbake, ikke sant. Du har følelser for meg også, ikke sant? Ikke vær den usikre gutten som krever bekreftelser.  Vær en mann.

Det blir som å ringe kinoen hver uke og si at du har billett, men vil forsikre deg om at de faktisk har et ledig sette til deg og om de har husket på å fylle på med brus og popcorn som du gjerne vil ha. De blir temmelig lei deg på den kinoen samme hvor lyst de hadde på ditt besøk og pengene dine i utgangspunktet.


Mange gode poenger her. Ja jeg prøver å ikke mase på hu, og jeg unngår slike spørsmål til enhver pris (selvom jeg kanskje kunne trengt litt bekreftelse på hva hu vil osv iblant)

Anonymous poster hash: e26e3...0a7

Lenke til kommentar
2 hours ago, Guest e26e3...0a7 said:

Kvinner må få velge selv hvem de vil være med

Javel kaptein åpenbar. Men legg godt merke til at du har utelatt deg selv.

2 hours ago, Guest e26e3...0a7 said:

hu her har sagt at hun har valgt å gi meg en sjanse.

Oi oi oi... så heldig du er da! Enda mer forsterkelse av at det er hun som holder i alle spakene...  Hun som bestemmer alt her. Bare les alt det du du har skrevet. Du gir ikke deg selv rett til å bestemme noe som helst. Bare litt klaging om at "Kan ikke drive på slik for alltid"

2 hours ago, Guest e26e3...0a7 said:

Men jeg er ikke desperat, jeg klarer meg fint alene.

Du lurer på om dette kan gå utover psyken din, gråter fremfor henne, skriver på forum for hjelp, klager på at man ikke kan ha det sånn hele livet... Også prøver du å fore oss en slik setning? Hvorfor det? Du greier deg tydeligvis ikke fint alene. Da hadde du ikke hatt alle disse tankene, og du hadde ikke startet denne tråden.

Jeg tror det er veldig bra for deg selv at du startet denne tråden.

Jeg skumleste første posten om igjen.

-Møtes 1 gang per uke.

-Hun sa "Ute etter forhold på sikt...".

-"magefølelsen sa meg at hun ville ha en fuckboy".

-"Hun vil ha pauser hele tiden".

-"Trekker seg tilbake".

-"Nå har hun gjort det igjen"

-"mye som "krasjer" mellom oss"

Ser ikke ut som en kvinne som er ute etter ett langvarig ekte forhold. Så jeg tror hun sier "Ute etter forhold på sikt" for å manipulere deg til å tro at det er en sjanse for det. Kanskje hun er klar for ett forhold når hun blir 40. (antar hun er forholdsvis ung) "på sikt" kan bety hva som helst. Er du villig til å vente og la henne dra i deg og puffe deg frem og tilbake, og torturere deg med sin vingling til hun blir 40?

 

2 hours ago, Guest e26e3...0a7 said:

Og hvorfor mener du jeg ikke har ryggrad? Jeg jobber hvertfall med meg selv og prøver å tilpasse meg situasjonen, ikke alle som hadde giddi det..

Du jobber med deg selv på lik linje som en gele lager seg selv i håp om å være til minst mulig bry for omverdenen.
 

2 hours ago, Guest e26e3...0a7 said:

Og ja, jeg er kjekk. Hu sa det selv etter den første daten at hu 'syntes jeg var en 10/10',

For henne er du ett trofe. En pokal i mannsform. Man kan ha pokaler på hylla og vise de frem noen ganger, eller bruke dem som man vil. Og du lar henne gjøre deg til en slik pokal. Selvfølgelig lar hun deg tro at det er sjanse for ekte forhold, slik at du holder deg på hylla, og ikke avslutter selv for å finne ei som virkelig er ute etter ett ekte forhold, som du hadde kunnet blitt lykkelig med istedet for å bli deppa, gråte, slite med psyken, kurse deg selv i å bli mer uærlig ovenfor deg selv, og mer mottakelig for å bli kontrollert.

Det finnes en del bra på youtube om forhold, men det er også mye mer abstrakte og absurde "How to make her like me" og "How to make a relationship work" og alt mulig kombinasjoner av ord du kan tenke deg, med fine bilder som er laget for mest mulig klikk. Det er sikkert noe slikt du har kommet over. Veldig mange på youtube nå prøver bare å lage så mye clickbait som mulig og kaste inn noe vissvass i videoen som kanskje høres greit ut.

Det finnes en del gode ting på youtube, men det ser ikke ut som at du har sett noe slikt ennå. Og det er meget vanskelig å grave frem faktisk.

Beste tipset jeg har til deg nå er å følge den første magefølelsen du fikk. Hun vil ikke ha ett ekte forhold.

Hvis du hadde satt ned foten nå med enten forhold, eller helt avslutt, så hadde hun mest sannsynlig blitt ganske så myk og god i språket sitt til deg fordi hun vil ha deg på hylla. Uansett hva som skjer nå, så kommer hun til å prøve å forstyrre livet ditt for å beholde deg der. Derfor hun sier "pause" og må tydeligjøre når du maser om at "jo hun vil ta deg ned fra hylla noen ganger møtes igjen noen ganger senere."

 

La oss si at du hadde møtt en 10/10 trofekvinne:

---

Du valgte å møte henne 1 gang per uke. Etter ditt valg.

Du sa til henne at hun har fått en sjanse med deg. (og må klare seg med det)

Hun vil ha noen klare svar, og du sier du er ute etter forhold på sikt.

Du må ha pause noen ganger.

Hun gir deg mye oppmerksomhet, gaver, og er veldig kjærlig.

Du trekker deg tilbake.

Dere kræsjer en del, men ikke noe krangling.

Hun ser på youtube for å prøve å jobbe med seg selv.

Nesten ett år, og nesten alt er det samme. Ikke noe ekte forhold mellom dere, etter ditt valg.

Bare såvidt at du lar deg selv overnatte hos henne 2 netter, men sier at der er veldig vanskelig for deg.

Du har vinglet 3-4 ganger.

Hun gråter fremfor deg, blir deppa, og sliter med tankene sine.

Du sier "jeg trenger en pause, jeg er ikke klar for noe mer ennå, men takk for alle fine stundene."

Hun oppfattet deg som en fuckboy i starten, men vet ikke lenger hva som skjer.

Hun lager en tråd på ett forum for å få hjelp til å prøve å 'få dette forholdet til å fungere'.

---

Skjønner du hvordan hun har det? har du noen tips til henne? Har hun ett forhold som det er mulig å få til å fungere? Skal hun vente og se om det blir bedre?

Skal hun håpe for guds skyld på litt tid sammen om sommeren? Pliz pliz pliz. Hun sier hun ikke er desperat selv vel å merke. /s

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest e26e3...0a7

Skjønner ikke hvorfor jeg gidder å svare deg engang, så nedlatende og dømmende du er, men men..
 

Selfuniverse skrev (38 minutter siden):

Javel kaptein åpenbar. Men legg godt merke til at du har utelatt deg selv.

Oi oi oi... så heldig du er da! Enda mer forsterkelse av at det er hun som holder i alle spakene...  Hun som bestemmer alt her. Bare les alt det du du har skrevet. Du gir ikke deg selv rett til å bestemme noe som helst. Bare litt klaging om at "Kan ikke drive på slik for alltid"

Du lurer på om dette kan gå utover psyken din, gråter fremfor henne, skriver på forum for hjelp, klager på at man ikke kan ha det sånn hele livet... Også prøver du å fore oss en slik setning? Hvorfor det? Du greier deg tydeligvis ikke fint alene. Da hadde du ikke hatt alle disse tankene, og du hadde ikke startet denne tråden.

Jeg tror det er veldig bra for deg selv at du startet denne tråden.

Jeg skumleste første posten om igjen.

-Møtes 1 gang per uke.

-Hun sa "Ute etter forhold på sikt...".

-"magefølelsen sa meg at hun ville ha en fuckboy".

-"Hun vil ha pauser hele tiden".

-"Trekker seg tilbake".

-"Nå har hun gjort det igjen"

-"mye som "krasjer" mellom oss"

Ser ikke ut som en kvinne som er ute etter ett langvarig ekte forhold. Så jeg tror hun sier "Ute etter forhold på sikt" for å manipulere deg til å tro at det er en sjanse for det. Kanskje hun er klar for ett forhold når hun blir 40. (antar hun er forholdsvis ung) "på sikt" kan bety hva som helst. Er du villig til å vente og la henne dra i deg og puffe deg frem og tilbake, og torturere deg med sin vingling til hun blir 40?
 

For henne er du ett trofe. En pokal i mannsform. Man kan ha pokaler på hylla og vise de frem noen ganger, eller bruke dem som man vil. Og du lar henne gjøre deg til en slik pokal. Selvfølgelig lar hun deg tro at det er sjanse for ekte forhold, slik at du holder deg på hylla, og ikke avslutter selv for å finne ei som virkelig er ute etter ett ekte forhold, som du hadde kunnet blitt lykkelig med istedet for å bli deppa, gråte, slite med psyken, kurse deg selv i å bli mer uærlig ovenfor deg selv, og mer mottakelig for å bli kontrollert.

Det finnes en del bra på youtube om forhold, men det er også mye mer abstrakte og absurde "How to make her like me" og "How to make a relationship work" og alt mulig kombinasjoner av ord du kan tenke deg, med fine bilder som er laget for mest mulig klikk. Det er sikkert noe slikt du har kommet over. Veldig mange på youtube nå prøver bare å lage så mye clickbait som mulig og kaste inn noe vissvass i videoen som kanskje høres greit ut.

Det finnes en del gode ting på youtube, men det ser ikke ut som at du har sett noe slikt ennå. Og det er meget vanskelig å grave frem faktisk.

Beste tipset jeg har til deg nå er å følge den første magefølelsen du fikk. Hun vil ikke ha ett ekte forhold.

Hvis du hadde satt ned foten nå med enten forhold, eller helt avslutt, så hadde hun mest sannsynlig blitt ganske så myk og god i språket sitt til deg fordi hun vil ha deg på hylla. Uansett hva som skjer nå, så kommer hun til å prøve å forstyrre livet ditt for å beholde deg der. Derfor hun sier "pause" og må tydeligjøre når du maser om at "jo hun vil møtes igjen noen ganger senere."

---

Skjønner du hvordan hun har det? har du noen tips til henne? Har hun ett forhold som det er mulig å få til å fungere? Skal hun vente og se om det blir bedre?

Skal hun håpe for guds skyld på litt tid sammen om sommeren? Pliz pliz pliz. Hun sier hun ikke er desperat selv vel å merke. /s


Jeg har ikke utelatt meg selv nei, det gjelder selvfølgelig hu også. Hvis jeg forstod deg rett nå.

"Oi oi oi..." spar deg for sånne frekke svar, det gidder jeg ikke igjen.
Hu bestemmer ikke alt nei, ikke lat som at du kjenner til hele situasjonen, for det gjør du ikke. Jeg har bestemt meg for å gi dette noen måneder til, jeg klarer fint å avslutte eller å gi hu ett ultimatum (f.eks. "forhold uten vingling, eller ikke noe mer"). Jeg er ute etter noe seriøst, og det vet hun veldig godt. Men om det i verste fall bare blir noen hyggelige stunder sammen denne sommeren, også ikke noe mer, so be it. Det er ikke verdens undergang.

Jeg har grått foran hu ja, men bare to ganger og det varte noen sekunder begge gangene. Jeg er følsom, it is what it is. Slik du skriver, får du det til å høres ut at jeg gjør det stadig vekk, det stemmer ikke.

"
Jeg tror det er veldig bra for deg selv at du startet denne tråden." Er dette sarkasme fra din side?

Hu ser meg ikke som ett trofe nei, og hun er annerledes.
Jeg foreslår at du søker på og setter deg litt inn i 'dismissive avoidant attachment style' på YT eller google, så forstår du kanskje litt mer om hvordan denne personen er. Det er ikke det at hu ikke vil ha ett forhold, men hun er redd for å miste selvstendigheten sin, og redd for å knytte seg for fort til andre, det er dette jeg har konkludert med nå.
Jeg kan respektere at du har andre meninger, men jeg er ikke enig.

Følge magefølelsen jeg hadde i starten? Altså at hu så etter en fuckboy? Men den magefølelsen vet jeg nå at ikke stemmer. Hu har sagt flere ganger at hu på sikt ønsker forhold, men også sagt at hun har vært singel i såpass mange år nå at det er uvant og "skummelt" for hu å bli knyttet. Men hu har hvertfall tatt meg med på tur med hennes familie og introdusert meg for flere søsken de siste par mnd, det hadde hun ikke gjort hvis jeg bare var ett useriøst forhold, såpass kjenner jeg hu.

Det var hu som sa at hun gjerne ville finne på ting med meg videre. Jeg har aldri sagt noe i nærheten av "kan vi pliz henge sammen i sommer", skjønner ikke hvorfor du kommer med sånt?

Se på måten du svarer meg på, kontra de fleste andre her inne. Hva får du ut av dette? Får det deg til å føle deg bra? Prøver du genuint å hjelpe?
Igjen, du er en fremmed på ett forum, du kjenner verken meg eller hu jeg dater, selv om du har fått LITT info her.

Anonymous poster hash: e26e3...0a7

Lenke til kommentar
1 hour ago, Guest e26e3...0a7 said:

Hu er veldig opptatt av at hun klarer seg selv osv. En gang jeg tilbudte meg å plukke hu opp på jobben hennes (siden vi uansett skulle møtes hos hu etter jobb), så fikk jeg ett veldig direkte svar om at "jeg klarer fint å komme meg hjem selv, ellers takk!" / noe i den duren. Altså, jeg vet at hu klarer det, var jo ikke det som var poenget.

Anonymous poster hash: e26e3...0a7

Herlighet, mann! Her bør du ta hintet så fort som bare det, denne måten å snakke på skriker feminisme lang vei, og om dette er måten hun snakker til deg på allerede, så good riddance. I tillegg, etter flere måneder med slik oppførsel som du beskriver, så er det sånn jeg ser det ihvertfall, tydelig at du ikke er en prioritet i hennes liv. Move on og finn noen som verdsetter deg. Du skriver dere begge er i 30-årene. Allikevel skulle man tro utifra det du skriver, at det er du som har tidspresset og må få dette til å fungere? Vit din egen verdi.

Snakket med ei en gang for en stund siden her på berget, ga hun noen uker før jeg gikk videre da jeg forsto jeg ikke var god nok for henne.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...