Loomy Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) Jeg tenkte jeg skulle droppe tables på en side jeg holder på med, og hittil er jeg positivt overrasket. Det virker rimelig enkelt, men litt småproblemer blir det jo alltid. I dette tilfellet er det en stakkars 2px padding som føkker opp alt. Ta en titt her: http://home.no.net/epleweb/v4/ Hvis dere ser det samme som meg ligger #content under #left. Den skal egentlig ligge til høyre for den. Og det gjør den kun når paddingen i #content er 0px 0px duger ikke, jeg må ha minst 2. Noen tips? Btw, CSS-filen min hvis det hjelper: body { font-family:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:11px; } #frame { width:750px; margin-right:auto; margin-left:auto; margin-top:15px; padding:0px; text-align:left; } #left { width:135px; padding:0px; float:left; background:#CCCCCC; } #content { width:615px; padding:2px; float:left; background:#FFFF00; } #header { width:750px; height:100px; background:#fff000; } EDIT: Bruker IE6 her. Skulle ikke forundre meg om den var helt fin i Opera og Mozilla Endret 15. januar 2004 av Loomy Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Ha en padding på 0, og ta istedet margin på de elementene som er inne <div>, som innholdet er i. Lenke til kommentar
pekle Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Grunnen til at det ikkje funkar er at paddingen blir lagt til på alle sider, altså blir #left+#content 754px, medan #frame er berre 750px, altså blir #content flytta ned. Altså: gjer #frame 754, eller #content 611 eller som satyrium seier, bruk margin. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 Hurray! Trodde jeg hadde testet metoden som pekle nevnte, men jeg tenkte ikke på at det var padding på både venstre og høyre side Anyway, det fungerte fint nå. Spanks for svarene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå