Sjørøver Skrevet 28. mai Del Skrevet 28. mai Hei! Jeg skal kjøpe meg en gravemaskin med mer, og har tenkt å leie dey ut til jeg er ferdig med prosjektene mine. Maskinen jeg har tenkt å kjøpe er fra en privatperson, så MVA er betalt på denne. Så det jeg egentlig lurer på, hvordan fungerer egentlig mva reglene? Jeg vet at ikke alle AS kreve inn MVA, men hva er reglene? Kan jeg la være å kreve inn mva om jeg betaler MVA på alt jeg kjøper inn? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. mai Del Skrevet 28. mai Sjørøver skrev (2 timer siden): Kan jeg la være å kreve inn mva om jeg betaler MVA på alt jeg kjøper inn? Nei, men etter at du evt. har nådd omsetningsgrensen "i løpet av en 12 måneders periode" (ikke kalenderår) er du så heldig at du må betale mva til staten ved evt. salg av driftsmidlene du har kjøpt inn. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 28. mai Del Skrevet 28. mai Det skal kreves inn MVA fra og med den fakturaen du overskrider grensa på 50k. Først må du meldes inn i MVA-registeret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå