Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kan utleier kreve dette?


Anbefalte innlegg

Hei!

Utleieren min har bestemt seg for å selge boligen sin. Han bor i første etasje og jeg leier andre etasje. Oppsigelsestiden er 3 måneder. Greia er at han ikke sa meg opp, men hadde takstmannen på besøk. Jeg luktet jo fort lunta og undersøkte med han. Han bekreftet at boligen skal selges. Men han ville ikke si meg opp enda siden takstmannen hadde sagt at det er bra at det bor noen i huset slik at potensielle kjøpere kan få en idè om videre utleie. Utleieren min hadde sett for seg at jeg skulle avvente det hele og kanskje ville ny eier ha leietakere. Dette ble for usikkert for meg slik at jeg tok affære og fikk tak i egen bolig. Jeg kan flytte ut 30. august. 

Spørsmålet mitt nå er om hvor mye kan kreve av meg i forhold til visning og slikt. Jeg har allerede fått beskjed om at det kommer en fotograf snart som skal ta bilder slik at leiligheten må se ren og pen ut. Visning er om to uker. Og alt skjer mens jeg allerede bor her. Kan han kreve at jeg gjør alt av husvask etc. nå som jeg egentlig skal gjøre når jeg flytter ut? Kan han kreve at jeg rydder bort ting slik at fotografen kan ta bilder?

Jeg ønsker ikke å være kjip mot han, men jeg kom ut av en sykdom for litt siden og har hatt mer enn nok med å hente meg inn igjen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...