Gå til innhold

Nathan Algren ny bruker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selfuniverse skrev (På 31.5.2024 den 5:45 PM):

Hvorfor flyttet du til Norge?

Svaret på dette spørsmålet er vanligvis ikke kort, siden det er mange grunner.

Situasjonen i Spania er ikke særlig god. Man kan ikke bli fast på jobb. Kona mi er sykepleier og i Spania ikke tilbys fast jobb til sykepleierene. Dårlig arbeidsmiljo på grunn av Spania har den største arbeidsledig i hele europa siden 2008 krisen. Vanlig lønn er 14.000 - 15.000 kroner. Hvis du vil ha en familie Spania er ikke så barnevennlig som norge.

Nå kona mi jobber som fast som spesialist i psykiatrisk sykepleier. Jeg jobber ikke i min drømmejobb men jeg jobber 100% i KIWI. Vi kan spare cirka 30.000 kroner per måned, pengene vil bli invester sel om jeg må studere lovene i norge. Kansje i 10 år vi trenger ikke å jobbe så mye. 

Vi flyttet til norge for å vinne tid og en bedre balanse mellom jobb og liv.

 

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Her er alt på topp! 🙂 Storkoser oss i regnværet (fleip selvsagt), og må innse at vi neppe får noen varmerekord i Juni heller.. 

Fint at du la med link av hvor du kommer fra! (Jeg liker å 'se' de jeg snakker med på kartet ser du!) Det nærmeste jeg har vært der er Málaga som ligger syd for  Ecija som du vet! Der var jeg som 17-åring på min første sydentur uten foreldre. Jeg og en kompis bestilte 14 dager på et hotell i sentrum og første uka hadde vi det helt herlig, men neste uke var vi blakke og måtte overleve på frokosten vi hadde på hotellet. Det ble nok i minste laget..
Synd at du har blitt forkjølet da, har du kanskje dratt med deg en ny variant av Korona-viruset? 🙂 Uansett så går det vel helst over ganske fort håper jeg! Den Koronaen som er nå er vel bare en mild forkjølelse. 
Har du igjen mer ferie eller har du brukt opp all fritiden din allerede?
Ha det aldeles herlig!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (1 minutt siden):

Nå veit jeg ikke hvor du bor hen, men i Oslo fikk vi varmerekord i mai, og juni har jo knapt begynt

Lillehammer.. Og nei, jeg TROR ikke på varmerekorder flere måneder etter hverandre! Vi KAN jo være heldige, men værmeldingene tyder ikke på det iallefall..
La oss for all del ikke ta den diskusjonen om været her også da!

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Woff skrev (1 time siden):

Her er alt på topp! 🙂 Storkoser oss i regnværet (fleip selvsagt), og må innse at vi neppe får noen varmerekord i Juni heller.. 

Fint at du la med link av hvor du kommer fra! (Jeg liker å 'se' de jeg snakker med på kartet ser du!) Det nærmeste jeg har vært der er Málaga som ligger syd for  Ecija som du vet! Der var jeg som 17-åring på min første sydentur uten foreldre. Jeg og en kompis bestilte 14 dager på et hotell i sentrum og første uka hadde vi det helt herlig, men neste uke var vi blakke og måtte overleve på frokosten vi hadde på hotellet. Det ble nok i minste laget..
Synd at du har blitt forkjølet da, har du kanskje dratt med deg en ny variant av Korona-viruset? 🙂 Uansett så går det vel helst over ganske fort håper jeg! Den Koronaen som er nå er vel bare en mild forkjølelse. 
Har du igjen mer ferie eller har du brukt opp all fritiden din allerede?
Ha det aldeles herlig!

 

Ecija kalles stekepanen av Andalucia. Jeg bodde i Malaga 5 år før flyttet til Norge. Jeg kjenner åmrodet Costa del Sol veldig bra.  Jeg kan anbefale deg hvis du vil ha ferie igjen. Området Malaga ble dyrere siste 10 år cirka 60%. 

Jeg tror dette er ikke Korona. Bare en mild forkjølelse. Jeg jobbet i dag med mundbind også skal jobbe i morge.

jeg har brukt bare forrige uke som ferie. Jeg skal tilbake til Spania i juli 10 dager selv om denne gangen bare for å slape av med familien, bade på stranda og drikke øl i "chiringuito" jajaja. Det blir kjekt helt sikkert.

 

Endret av Nathan Algren
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (30 minutter siden):

Nå veit jeg ikke hvor du bor hen, men i Oslo fikk vi varmerekord i mai, og juni har jo knapt begynt.

Velkommen til @Nathan Algren !  Høres ikke ut som et typisk spansk navn(?)

Kjenner du filmen den siste samurai? 

Filmen forteller historien om den amerikanske soldaten Nathan Algren (spilt av Tom Cruise) og hans personlige og emosjonelle konflikter som førte ham i kontakt med samuraier under Meijirestaurasjonen i keiserriket Japan mellom 1876 og 1877. Wikipedia

Jeg heter Iván. Navnet mitt kommer faktisk fra russland. 

Lenke til kommentar
frohmage skrev (20 timer siden):

Skal ikke se bort ifra at @Woff har den i samlingen sin 😊

Og ja, den har jeg! Til og med i en to disk utgave. Det er jo en utrolig bra film da og som nevnt Tom Cruise, Ken Watanabe, Billy Connolly og Timothy Spall i noen av mange roller. Fikk 4 Oscarnominasjoner og er absolutt severdig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...