Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har noen hatt noe lykke med å få IPv6 ut av globalconnect på fiber?

jeg har nå prøvd i god tid og få tak idet, på bedriftsiden er det svaret selvsagt det fikser vi så får jeg et /48 nett samme dag, på privatsiden derimot er det konstant og bestemt nei det lever vi ikke uten noen begrunnelse 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 28.5.2024 at 6:18 PM, tingo said:

Samme opplevelse: de tilbyr ikke IPv6 på privat. I 2024...

dersom flere ringer inn så vil de nok få det for seg at de må komme med det, men mener jo at Nkom burde kreve det at alle ISPer i Norge SKAL levere IPv6. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
-Night- skrev (På 4.6.2024 den 8:26 PM):

dersom flere ringer inn så vil de nok få det for seg at de må komme med det, men mener jo at Nkom burde kreve det at alle ISPer i Norge SKAL levere IPv6. 

Man er nok helt avhengig av at offentlige myndigheter presser på, for at dette skal komme noen vei.
Ville egentlig forventet at dette var noe EU ville ta for seg, men de er kanskje mer opptatt av korkdirektiver?

https://ec.europa.eu/internet-standards/ipv6.html

I Norge hadde alle offentlige etater krav på seg til å tilby offentlige tjenester på IPv6 fra og med 1. januar 2023, men etterlevelsen er variabel... Litt random testing av større kommuner, så virker det som det er 50/50 om de støtter IPv6 eller ikke.
 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
30 minutes ago, sk0yern said:

Man er nok helt avhengig av at offentlige myndigheter presser på, for at dette skal komme noen vei.
Ville egentlig forventet at dette var noe EU ville ta for seg, men de er kanskje mer opptatt av korkdirektiver?

https://ec.europa.eu/internet-standards/ipv6.html

I Norge hadde alle offentlige etater krav på seg til å tilby offentlige tjenester på IPv6 fra og med 1. januar 2023, men etterlevelsen er variabel... Litt random testing av større kommuner, så virker det som det er 50/50 om de støtter IPv6 eller ikke.
 

Veit, jeg inførte IPV6 der jeg jobbet før på alle endepunkter, alle tjenster etc,  da også med Globalconnect bedrift, da svarte de ja med engang når jeg spurte om å få IPv6 eller om de kunne announce mine IP range fra ripe via deres ASN. men som privat kunde får man lite gehør  syntes post og teletilsyent burde komme med krav.

Bredbånd er definert som gigabit/gigabit, alt under kan kallles Litebånd eller noe jall som det. IPv6 skal være krav, CGNAT skal aldri brukes. 

etc etc etc masse her som statlige kan gi deg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...