Gå til innhold

Spillegalskap.


Anbefalte innlegg

Karltorbj skrev (20 minutter siden):

Som spilleren selv, skriver under paa?

Man må låse seg selv på min side når du reg. deg. Beløpet bestemmer du selv, NT har max 20K i mnd. I tillegg må man også sette dagsgrensen. Har man brukt opp noen av grensene så blir man kastet ut av spillet. Ikke mulig å spille mer den dagen eller mnd.

Rikstoto: https://www.rikstoto.no/Nyttig-informasjon/Regler-og-ansvar/Ansvarlig-spill

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både Norsk Tipping og Norsk Rikstoto bør bli forbudt. Jeg hadde en slektning som kastet bort 70 år på Norsk Tipping. Hele uka gikk på å fylle ut kuponger og det kom foran alt annet. Alt og alle andre stod på vent for det var alltid en kupong som snart måtte leveres. Det verste med slikt og skrapelotteri er at så lite av pengene går tilbake i gevinster. Ofte bare halvparten. Det heter seg at Norsk Tipping skaffer penger til breddeidrett osv, men de får finne en annen måte å skaffe penger på i stedet for å utnytte de svakeste og mest sårbare i samfunnet.

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Jarmo skrev (7 minutter siden):

Man må låse seg selv på min side når du reg. deg. Beløpet bestemmer du selv, NT har max 20K i mnd. I tillegg må man også sette dagsgrensen. Har man brukt opp noen av grensene så blir man kastet ut av spillet. Ikke mulig å spille mer den dagen eller mnd.

Rikstoto: https://www.rikstoto.no/Nyttig-informasjon/Regler-og-ansvar/Ansvarlig-spill

Hos NT teller ikke gevinster på samme måte som hos Rikstoto. Der er tapsgrensene faste, uansett hvor mye du vinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
17 minutes ago, BadCat said:

Både Norsk Tipping og Norsk Rikstoto bør bli forbudt. Jeg hadde en slektning som kastet bort 70 år på Norsk Tipping. Hele uka gikk på å fylle ut kuponger og det kom foran alt annet. Alt og alle andre stod på vent for det var alltid en kupong som snart måtte leveres. Det verste med slikt og skrapelotteri er at så lite av pengene går tilbake i gevinster. Ofte bare halvparten. Det heter seg at Norsk Tipping skaffer penger til breddeidrett osv, men de får finne en annen måte å skaffe penger på i stedet for å utnytte de svakeste og mest sårbare i samfunnet.

Helt enig. Gambling er(i de fleste land) den dødeligste avhengigheten som er. Noe folk ofte også glemmer er at når en spilleavhengig får kontroll og blir "frisk", så vil spilleavhengigheten forfølge hen resten av livet i form av gjeld. I motsetning til de fleste tidligere rusmisbrukere, så kan ikke en person som har vært sykelig spilleavhengig f.eks. bygge seg opp til å kjøpe et sted å bo i framtiden.

Endret av shockorshot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 time siden):

Både Norsk Tipping og Norsk Rikstoto bør bli forbudt. Jeg hadde en slektning som kastet bort 70 år på Norsk Tipping. Hele uka gikk på å fylle ut kuponger og det kom foran alt annet. Alt og alle andre stod på vent for det var alltid en kupong som snart måtte leveres. Det verste med slikt og skrapelotteri er at så lite av pengene går tilbake i gevinster. Ofte bare halvparten. Det heter seg at Norsk Tipping skaffer penger til breddeidrett osv, men de får finne en annen måte å skaffe penger på i stedet for å utnytte de svakeste og mest sårbare i samfunnet.

Basert på min egen husk etter en podkastserie om spilleavhengighet så ble jeg litt fan av den svenske modellen. De har åpnet for utenlandske aktører, men har en absolutt grense på X% av inntekt / tilgjengelige midler. 

Et forbud hadde bare tvunget folk over på utenlandske, uregulerte aktører som er 10 ganger verre enn Norsk Tipping og Rikstoto.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (Akkurat nå):

Basert på min egen husk etter en podkastserie om spilleavhengighet så ble jeg litt fan av den svenske modellen. De har åpnet for utenlandske aktører, men har en absolutt grense på X% av inntekt / tilgjengelige midler. 

Et forbud hadde bare tvunget folk over på utenlandske, uregulerte aktører som er 10 ganger verre enn Norsk Tipping og Rikstoto.

Danmark har samme system og Finland på vei, ser slik ut nå. Altså spilleselskaper med statlig kontroll og regler.

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Nimrad said:

Basert på min egen husk etter en podkastserie om spilleavhengighet så ble jeg litt fan av den svenske modellen. De har åpnet for utenlandske aktører, men har en absolutt grense på X% av inntekt / tilgjengelige midler. 

Et forbud hadde bare tvunget folk over på utenlandske, uregulerte aktører som er 10 ganger verre enn Norsk Tipping og Rikstoto.

Man skulle tro at regulering av alkohol, tobakk og pengespill handler mer om enerett til staten enn å verne folk.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...