Styrmann Smisk Skrevet 28. mai Del Skrevet 28. mai Har en Google Pixel som er innenfor garantitid. Har vært plaget med dekningsutfall på denne under samtaler, der personen jeg snakker med konsekvent mister meg under samtalen. Problemet med dekning har jeg hatt med flere sim-kort. Telefonen ble sendt til Talkmore's servicesenter, men de klarer ikke fremprovosere feilen og ber meg enten betale de for å sende den tilbake eller betale de for å beholde den 😅 Hva gjør jeg i en slik situasjon? Kan verksted på vegne av selger nekte for at der er feil med produktet? Regner med at feilen dukker opp igjen etterhvert da det tross alt er et periodisk problem. Hva gjøres da? Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 28. mai Del Skrevet 28. mai 28 minutes ago, Sydvest said: Har en Google Pixel som er innenfor garantitid. Har vært plaget med dekningsutfall på denne under samtaler, der personen jeg snakker med konsekvent mister meg under samtalen. Problemet med dekning har jeg hatt med flere sim-kort. Telefonen ble sendt til Talkmore's servicesenter, men de klarer ikke fremprovosere feilen og ber meg enten betale de for å sende den tilbake eller betale de for å beholde den 😅 Hva gjør jeg i en slik situasjon? Kan verksted på vegne av selger nekte for at der er feil med produktet? Regner med at feilen dukker opp igjen etterhvert da det tross alt er et periodisk problem. Hva gjøres da? Klart de kan la være å finne feilen... Du må dessverre dokumentere feilen. Og i dette tilfellet er det vanskelig. Greier du på noen måte å gjenskape problemet regelmessig, eller er det helt tilfeldig? Det eneste "trygge" metoden er å framprovosere feilen med en mobilkyndig profesjonell tredjepart som skriver rapport. Men det er vanskelig å få til. Husk at mobilen burde være "nyinstallert", slik at butikken ikke kan klage på innstillinger/app'er etc. Jeg hadde et tilsvarende tilfeldig problem på en telefon da lyden ble dårlig flere ganger i uka. Ingen sammenheng med hvem jeg pratet med eller hvilken dekning jeg hadde. Jeg hadde ikke god nok dokumentasjon og tapte derfor saken. Så dette er vanskelig. Om du greier det, skal du ha alle dine utgifter dekket, inkludert kostnaden for å få mobilen tilbake fra verkstedet. Så... Er du villig til å legge inn nok innsats på dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå