Gaea Skrevet 27. mai Del Skrevet 27. mai Jeg fikk idag beskjed av forsikringsselskapet mitt at de har vurdert erstatningssaken min og skal utbetale erstatningssum til meg (engangsutbetaling) så snarlig som mulig. Jeg lurer på hvordan jeg praktisk skal forholde meg til forsikringsbetalinger fremover som er "obligatorisk" med medlemskap i den fagforeningen jeg tilhører. Med "obligatorisk" mener jeg at jeg kan reservere meg mot all jeg har av forsikringer. Via min fagforening har jeg 4 i 1-forsikring, livsforsikring, uføreforsikring, ulykkesforsikring og forsikring ved kritisk sykdom som jeg betaler en sum, i mnd for. Det er uføreforsikringen jeg har fått penger fra, selv om jeg ikke er ufør enda, har bare vært arbeidsufør lenge nok og i høy nok grad og fylle vilkårene. Hva skjer da iht til den videre, betaler jeg da videre på uføreforsikring? Har jo 3 andre forsikringer som antakeligvis er smart å ha, kan jeg reservere meg fra enkelte forsikringer som er "brukt?" Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 27. mai Del Skrevet 27. mai Gaea skrev (8 minutter siden): Har jo 3 andre forsikringer som antakeligvis er smart å ha, kan jeg reservere meg fra enkelte forsikringer som er "brukt?" Den er jo "brukt", men ikke "brukt opp"... Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 27. mai Forfatter Del Skrevet 27. mai BIGG skrev (39 minutter siden): Den er jo "brukt", men ikke "brukt opp"... Kan du utdype hva du mener? Jeg får vel ikke mer uføreforsikring nå, er jo engangssum, og får vel neppe innvilget ny sum? Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 31. mai Forfatter Del Skrevet 31. mai Fikk svar fra forsikringsselskapet, som sa at kun blir meldt ut av den delen jeg har fått innvilget kapital for, med andre ord betaler jeg kun for de andre forsikringene fremover. De som ikke er brukt opp. (Fikk engangssum) 2 Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 7. juli Forfatter Del Skrevet 7. juli (endret) Liten presisering. Livsforsikring blir betalt for meg til jeg er 70 år, så jeg selv betaler kun på ulykkes og kritisk sykdomsforsikring, som vil si en mye lavere sum i mnd, da jeg kun betaler på to forsikringer vs fire som før jeg fikk innvilget uføreerstatning. Jeg kan selvsagt også velge å reservere meg mot de to gjenværende forsikringene, men det frarådet de, og siden dette er andre gang i livet mitt hvor jeg får bruk for forsikring så er det helt uaktuelt å ta sjansen på å ikke være forsikret. Har visstnok hatt ganske hell i uhell, da man har gått bort ifra å betale på kunders livsforsikringer like etter meg når man får innvilget uføreforsikringen. Så hadde en mer gunstig avtale enn jeg faktisk var klar over selv. Endret 7. juli av Gaea Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå