Gå til innhold

«Typisk norsk å være syk»


Anbefalte innlegg

tigerdyr skrev (7 minutter siden):

Finnes det nogen detaljering av det beløp nogen steder?  Virker jo helt absurd, så skulle likt å se i detaljer hva pengene egentlig går til. 

Vet ikke om det fins noe spesifisering men kan jo hende det er noe forskjell på kommunene. Når man tenker på hvor ressurskrevende det er så synes jeg ikke prisenlappen er overraskende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tussi skrev (6 minutter siden):

I overkant av 1 mill, om det er inklusiv eller eksklusiv egenbetaling er jeg usikker på

Det jeg fikk opplyst var for en spesifikk kommune, men at det kan komme helt ned i en million det tror jeg ikke noe på,sorry. Tenk på bemanningen og hjelpebehovet til brukerne, 1 mill dekker ikke en ansatt engang, mange brukere må ha hjelp til det meste.

Lenke til kommentar
Powertrainer skrev (30 minutter siden):

Det jeg fikk opplyst var for en spesifikk kommune, men at det kan komme helt ned i en million det tror jeg ikke noe på,sorry. Tenk på bemanningen og hjelpebehovet til brukerne, 1 mill dekker ikke en ansatt engang, mange brukere må ha hjelp til det meste.

Ifølge denne linken koster det mellom 3600 og 3900 i døgnet. Ved en døgn pris på 3750 blir det 1368000 i året,.Men det varierer fra kommune til kommune

https://fagbladet.no/nyheter/tror-pa-en-framtid-for-private-sykehjem--vi-vil-vare-kommunens-beste-venn-6.91.848727.88599de315

Ja, mange skal ha hjelp til alt,.det er en grunn til at vi løpet tæva av oss

Endret av Tussi
Lenke til kommentar
Tussi skrev (18 minutter siden):

Ifølge denne linken koster det mellom 3600 og 3900 i døgnet. Ved en døgn pris på 3750 blir det 1368000 i året,.Men det varierer fra kommune til kommune

https://fagbladet.no/nyheter/tror-pa-en-framtid-for-private-sykehjem--vi-vil-vare-kommunens-beste-venn-6.91.848727.88599de315

Ja, mange skal ha hjelp til alt,.det er en grunn til at vi løpet tæva av oss

Det var overraskende lavt, man kan jo lure på om alle driftsutgiftene er medregnet, men det er jo en nokså gammel artikkel i privat regi, om det nasjonale gjennomsnittet bikker under 2-3 mill så blir jeg mildt sagt forbauset men man lærer stadig noe nytt🙂

Lenke til kommentar
Powertrainer skrev (21 minutter siden):

Det var overraskende lavt, man kan jo lure på om alle driftsutgiftene er medregnet, men det er jo en nokså gammel artikkel i privat regi, om det nasjonale gjennomsnittet bikker under 2-3 mill så blir jeg mildt sagt forbauset men man lærer stadig noe nytt🙂

Her er det opp mot 2 mill, om det er spesielt for Tromsø vet jeg ikke, i hovedsak handler variasjoner om bemanningsfaktorer... 

https://www.nordlys.no/alle-beboere-pa-sykehjem-i-tromso-ma-betale-etter-evne-sa-mye-betaler-den-som-ma-ut-med-mest/s/5-34-1905804

 

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (9 timer siden):

Vel en kan spørre seg hvorfor det utdannes så få leger/kirurger her til lands, men det har jeg ikke noe godt svar på, uansett så er det ganske opplagt hvorfor et kne blir nedprioritert foran pasienter med langt mer alvorlige lidelser. Penger alene hjelper ikke stort om det ikke er nok folk, og et liv er mer verdt enn penger. 

Det finnes mer relevant personal enn i det offentlige helsevesenet, men de blir ikke brukt av det offentlige fordi det er fy fy. Det må betales privat, og det har mange ikke råd til. Da blir det 1.5 år ventetid på offentlig finansiert operasjon.

Og om jeg har fått det riktig med meg så går personalstrømmen (sykepleiere, leger) fra det offentlige til det private

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...