ProphetSe7en Skrevet 26. mai Del Skrevet 26. mai Marzo skrev (9 minutter siden): Hadde det ikke vært enklere å bare slått av automatisk oppdatering hvis man ikke får til å sette det opp riktig? Så skru av enda en funksjon? Dette er jo et kjent problem med Unifi, har ingen ting med min setup å gjøre at det krever en omstart etter oppdatering Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 26. mai Del Skrevet 26. mai (endret) eehgil skrev (7 timer siden): Kan man på noen måte ødelegge komponenter som ikke er beregnet på PoE ved å koble de til en port med PoE? PoE standard er laget slik det først sendes en liten strøm, som alt Ethernet utstyr skal håndtere uten noe påvirkning. Denne spenningen er nok til at PoE enheten kan starte opp og be om mer strøm fra switch. Det finnes også egne ikke standard løsninger med passiv 24 Volt. Det kan være utstyr som ikke "liker" denne typen spenning. En må aktivere denne typen spenning manuelt på switch, eller koble til en injektor. I bedriftsnettverk er det vanlig med PoE på alle porter, uansett utstyr som kobles til. Det er helt trygt. Endret 26. mai av toralfb 1 Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 26. mai Del Skrevet 26. mai ProphetSe7en skrev (1 time siden): Jeg ønsker å gå vekk i fra Unifi. Hele nettverket går ned hver gang det er en oppdatering, controlleren må startes på nytt manuelt, klarer ikke gi meg full hastighet på fiber dersom noen av de avanserte brannmur funksjonene er aktivert. Vet bare ikke hva jeg skal gå over til enda Hvilken modell brannmur og kontroller fra Ubiquiti benytter du? Det var noe problemer med noen versjoner, men en god tid siden nå. Om brannmur modellen er noe eldre er det trolig ikke så kraftig CPU i den. Den nylig lanserte UniFi Cloud Gateway Ultra har fått gode tilbakemeldinger. Byttet nylig til den. Ikkje erfaring over tid med den. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 26. mai Del Skrevet 26. mai toralfb skrev (13 minutter siden): Den nylig lanserte UniFi Cloud Gateway Ultra har fått gode tilbakemeldinger. Byttet nylig til den. Ikkje erfaring over tid med den. Venter på min. Håpløst lang leveringstid på den. Kjøpte en Cloud Gateway Express i mellomtiden. Den blir jeg ikke å beholde. Den har håpløst dårlig ytelse når man begynner å konfigurere noe som er litt mer enn et enkelt trådløst nettverk. Hadde heller ikke fått med meg at det var maks 3 SSID pr. aksesspunkt når man bruker den som kontrollerer. Når det gjelder Gateway Ultra, har jeg skjønt det slik at du ikke får utnyttet 2,5Gb WAN på grunn av at det bare er 1Gb link mellom WAN-grensesnittet og switchportene. Det tenker jeg er en strek i regningen, selv om det ikke har praktisk betydning for meg personlig. Det er i alle fall greit å vite hvis man har det behovet. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 27. mai Del Skrevet 27. mai Noe OT er fjernet. Minner om å fokusere på TS sine behov, en vanlig forbruker, tips om enterprise utstyr fra Ebay og 100Gb nettverk er rett og slett ikke hjelpsomt, og er OT å regne. Dette innlegget skal ikke kommenteres, tilbakemeldinger tas på PM. Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 30. mai Del Skrevet 30. mai (endret) Ville gått for alt fra samme leverandør med "felles" grensesnitt for administrering/oppsett, f.eks. Ubiquiti UniFi eller Tp-Link Omada. Har selv valgt Tp-Link Omada og er fornøyd så langt. (ER605v2, SG2008P, OC-200, 2xEAP653) Endret 30. mai av bar1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå