Gå til innhold

Rome Total War


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gleder meg sinnsykt til Rome TW. Skjønner dog ikke hva folk klager over grafikk messigt, Medieval bruker vel mye av den same grafikk motoren som Shogun gjør, som begynner å trekke på åra nå. Om man ser bort ifra detalj grafikken på enhetene i spillet (hærer etc) så er det langt ifra dårligt. Men det sier vel seg selv at om man skal kunne zoome inn og see han ene soldaten på 3. rekke bak dra i munnviken, så hadde det nok trekt de aller fleste nyeste maskiner i knerne når etpar tusen slike hopper inn på banen og skal sloss.

 

Angående multiplayer delen så savner jeg så forferdelig oversikts kartet, og økonomi strategien i spillet. Om kamp systemet, er det noen her som har prøvd Warhammer Dark Omen? ganske så gammelt spill nå, der man styrte og komanderte hærer ovenifra litt lik TW spilla.

Der, kunne man i multiplayer lage seg en hær av gitt antall penger, også kunne man forsette å spille med dem kamp etter kamp, oppgradere og så fikk dem mer honør og moral etter hvert som dem blei meir erfarne. Dette var gøyalt, noe jeg savner i TW. å bare spille kamp om kamp mot kameraten blir litt drøyt i lengden..

Lenke til kommentar
Grafikken til Shogun: total war var heeeelt  :thumbdown:  Spillet ble jo gørr på grunn av grafikken mener jeg. Håper Rome: total war blir så bra som det så ut som. Da blir det råfett!!  :thumbs:

Om man spiller et spill på grunn av grafikken må man vel uansett gå lei ganske fort? Jeg selv går ofte ganske fort lei av det visuelle, så da om ikke gamplay er godt nok blir d hyllevare av det spillet.

Det som er morsomt med TW spilla er jo strategien i det hele, å leke offiser og styre krigen, være en aldri så liten hærfører med ambisjoner og mulighet til å ta over en liten del av verden. Og da for meg, spiller grafikken en liten rolle. Så lenge den gjør sin nytte; å la meg kommandere mine små undersotter så dem dreper så mange av mine fiender på en mest mulig effektiv måte. Så da strekker grafikken på alle måte til, selfølgelig hadde det ikke skada med mer visuell kos i form av penere teksturer, mere detaljer etc. Men det er da alikavel en så liten del av spillet totalt sett at det holder i massevis sånn det er.

Så jeg skjønner ikke helt tid synspunkt. :)

Lenke til kommentar

Ok. jeg overdrev litt da jeg sa GØRR, men spillet hadde vell vært litt kulere om man så hvordan de slåss litt tydeligere. Jeg ser bare noen figurer stikke en pinne frem og tilbake noen ganger og så kommer det en klump med blod (kansje jeg spiller med dårlig oppløsning :dontgetit: ??). Det blir vell kanske mye bedre på Rome: total war. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har sett en trailer fra spillet, og det ser sjokkerende bra ut. Detaljrikdommen og animasjonen er - bokstavelig talt - bedre enn i veldig mange skytespill! Hvis gameplayet blir like bra som grafikken, kan dette bli årets strategispill. Men på den annen side; det kommer mange gode strategispill i år. :)

 

Og til dere som lurer på spillets maskinkrav: Jeg har lest at spillet skal kunne kjøre flytende med 1024x768 og maks detaljer på en 1 GHz prosessor og GeForce 3, så dere kan bare ta det med ro. :thumbup:

Lenke til kommentar

 

Og til dere som lurer på spillets maskinkrav: Jeg har lest at spillet skal kunne kjøre flytende med 1024x768 og maks detaljer på en 1 GHz prosessor og GeForce 3, så dere kan bare ta det med ro. :thumbup:

geF 3.... LOL!!! fant du det på EA's hjemmeside??

 

har nokså grei lagging i medieval med geF4ti4800se, P42,6c og 512 ddr400....

Lenke til kommentar

Finner ingenting om systemkrav, men Ian Roxburgh sa dette under et intervju med HomeLAN

 

 

HomeLAN - The game's graphics engine has already drawn a lot of praise. What are some of the more important features in the Rome: Total War engine?

 

 

 

Ian Roxburgh - It can handle huge battles smoothly - it's that simple. When you see Rome: Total War battles running, it's still just a bit gobsmacking - even for the people that work here. We can't think of another game that comes anywhere close to what this engine can do.

 

 

 

We?ve already been involved with two TV broadcast companies that are using the Total War engine to portray huge battles on TV. One such show (?Time Commanders?) is currently showing on UK prime time terrestrial TV and the other remains secret (for now!). Hopefully, US citizens will be able to enjoy seeing the next generation Total War engine on their TV screens sometime soon. Watch this space!

 

Hvis du lurer på informasjon angående Rome: Total War kan du sjekke ut TTG Factsheet en gang i blant :)

 

blandt de bedre artiklene om spillet jeg har lest er GameSpy sin

 

Dessuten fant jeg 4 filmer fra spillet, og driver å laster dem ned nå :)

Endret av Tx3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...