Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vanlig med sinnarynke i 20årene i sola?

Gjest 8d255...eb0

Anbefalte innlegg

Gjest 8d255...eb0

Skulle ta en selfie og la merke til dette. Jeg har jo sett det før. Jeg har ikke sinnarynke inne ihvertfall ikke tydelig, men ute i sola er den veldig tydelig. Og jeg er bare i 20årene.er det vanlig? 

Anonymous poster hash: 8d255...eb0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 hours ago, Guest 8d255...eb0 said:

Skulle ta en selfie og la merke til dette. Jeg har jo sett det før. Jeg har ikke sinnarynke inne ihvertfall ikke tydelig, men ute i sola er den veldig tydelig. Og jeg er bare i 20årene.er det vanlig? 

Vil mene det er ganske uvanlig i så tidlig en alder, men livsstil og mye eksponering for solens stråler uten beskyttelse kan gi slike resultater tidligere enn forventet.  Du må nok bare lære å leve med det. 

Lenke til kommentar

Jeg har sittet ved datamaskiner store deler av livet og ikke vært i sola. Jeg dekker meg til hvis jeg går ut, spesielt øynene er det viktig å beskytte. Jeg ser atskillig mange år yngre ut enn jeg egentlig er.

Sun exposure is responsible for most of the visible aging of your skin—far more than all other factors combined. Yes, UV rays from the sun are the primary cause of wrinkles, pigmentation, sun spots, reduced skin elasticity, the degradation of skin texture, and many other signs of skin aging.

Man kan se på TV at folk i land med mye sol ser gamle ut for alderen.

Holde seg unna sola og kjøpe UV-film til vinduene.

Legg da merke til at man trenger 5-30 minutter sola uten solkrem per dag for å produsere vitamin D. Det kan man legge til ei tid når sola ikke er så sterk. Ellers er det bare å smøre seg godt og dekke seg til. Parasoller, hatter og solskjermer er fine produkter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Gjest 8d255...eb0 skrev (6 timer siden):

Sinnarynker? Kinnene, pannen?

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar
Gjest 8d255...eb0
Karltorbj skrev (36 minutter siden):

Sinnarynker? Kinnene, pannen?

Sinnarynke er den store rynkene mellom øyenbryna

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...