Gå til innhold

Trenger råd omkring privat husleie forhold


Anbefalte innlegg

Bor i et privatkollektiv, hvor en mann har kommet i direkte konflikt med en kvinne med afrikansk avstamming. Denne kvinnen blir ofte aggressiv på grunn av denne personen, fordi han aldri vasker etter seg, er uhygenisk, lager ofte bråk i felles området, snakke med seg selv hele tiden og opptrer truende og aggressiv ovenfor denne personen (er direkte fiende med vedkommende)

Jeg og flere andre har selvfølgelig, pga dette, aktivt unngått enhver form for sosial interaksjon med personen.

I siste tiden så har han hatt noe besøk, som har vist seg å være en slektning.

Det som beskymrer meg, er at denne slektningen er paranoid i forhold til hvordan en blir oppfattet opp mot denne personen. Sier ting som "Jeg er ikke venn, jeg er ikke ute etter ligg". En tidligere gang har hun gitt utrykk for paranoia for å bli assosiert med vedkommende.

Jeg tror ikke det er noe paranoia opp mot hva jeg tenker og mener, mest hun andre egentlig; hun snakket veldig høylytt i nærheten av hennes rom (som er et stykke vekke fra mitt rom).

Vedkommende som snakker med seg selv i fellesområdet hele tiden, har gått ut med at folk her har asperger og snakker om at en person ___ vet an en eller annen er ustabil (som ikke gir mening, i og med at ingen snakker med vedkommende eller har kontakt med denne person)

Felles kontrakten er uansett hevet, slik at vi kommer oss vekk fra dette.

Uansett, burde jeg tenke på å få folk inn i psykisk helsevern med hun med afrikansk avstamming (+ 1 en annen som tidligere har spurt personen om hvorvidt personen tar medsiin, men han er bortreist nå pga han ikke orker atferden til personen) som vitne? Det er jo ikke mitt problem lengre når jeg har flyttet,da - så er ganske usikker

Takk for svar

 

Endret av sigodan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir litt som trafikken, ser daglig mange trafikkregler som brytes, men er ikke min oppgave å leke politi.

Ellers mye i beskrivelsen som kan tolkes forskjellig - "felles kontrakten er uansett hevet" -> betyr det at "problem-personen(e)" snart flytter eller at du flytter ut av kollektivet? Uansett vil det jo løse konfliktsituasjon/ubehag for din del.

Slik jeg forstår beskrivelsen har mannen div kritikkverdig oppførsel ift å bo i et kollektiv og at den kvinnen da blir kritisk/aggressivt ift dette er selvfølgelig ikke bra ift kollektivet, men forståelig.

Lenke til kommentar

Får ikkje heilt taket på den eksakte problemstillinga.

Eg tenker likevel at med mindre du har fått eit nært forhold til disse personane så ser eg ikkje kvifor du skal blande deg inn i det som strengt tatt er ei privatsak. Med mindre du tenker at personen utgjer ein fare for seg sjølv eller andre så ville eg holdt meg unna, og i alle fall når problemet utansett løyser seg snart når det blir utflytting.

Utanom det så burde dette sjølvsagt vært tatt tak i for lenge sidan. Utleigar pliktar å ha husordensreglar og syte for ro og orden, i tillegg så bør kollektivet ha sine eigne ordensreglar om korleis dykk fordeler husarbeidet og kva som er godt nok utført husarbeid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...