anomys Skrevet 20. mai Del Skrevet 20. mai For noen år siden startet jeg et abonnement av et ukeblad, en selger som ringte og jeg sa ja til bladet for en gang skyld. Etter prøveperioden sa jeg opp bladet, men det bare fortsatte å komme og selvfølgelig sendte de regninger. Har fortsatt oppsigelsesmailen så har mitt på det rene og jeg har også ringt story house. Greia er det at Sergel Inkasso begynte å sende meg regninger på bladene trass i at det er oppsagt. Har også sagt fra til sergel, mailer og telefoner. Likevel fortsetter det. Sergel har nok sendt noen titalls inkassobrev til meg Ingenting skjer fra meg før den dagen de står på tunet her. Noen andre som har noe lignende med sergel? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. mai Del Skrevet 20. mai Om de sender til inkasso må du erklære at du bestrider kravet, såvidt jeg har forstått. Lenke til kommentar
anomys Skrevet 20. mai Forfatter Del Skrevet 20. mai Mannen med ljåen skrev (11 minutter siden): Om de sender til inkasso må du erklære at du bestrider kravet, såvidt jeg har forstått. De gjør ingenting selv etter 3 varsel har aldri gjørt det og har fått 3 gangs varsel noen ganger. Undre meg hvor mye penger sergel har brukt på å kjøpe ¨regningene¨ mine Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 20. mai Del Skrevet 20. mai (endret) Fikk du bekreftelse på at mailen var mottatt? Hvis det er en seriøs aktør skal de gi deg bekreftelse på at mail er mottatt og tildele et saksnummer for endringer i abonnementet. At du har en oppsigelsesmail er omtrent like svakt som at du har et foto av en tusenlapp du betalte med i butikken. Du har ikke kvitteringa fra handelen, men foto av tusenlappen får holde. Endret 20. mai av BadCat 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 20. mai Del Skrevet 20. mai Hadde en lignende sak selv. Jeg bestred kravet og begrunnet det med negativt salg, som teknisk sett beskriver selgers framgangsmåte (telefonselger opplyste aldri at det var snakk om noe abo jeg bandt meg til). Det var også noen mediasaker ang. dette selskapet som gjorde det jeg sa relativt troverdig. Alt stoppet opp etter det og jeg hørte aldri noe mer. 1 Lenke til kommentar
anomys Skrevet 20. mai Forfatter Del Skrevet 20. mai BadCat skrev (27 minutter siden): Fikk du bekreftelse på at mailen var mottatt? Hvis det er en seriøs aktør skal de gi deg bekreftelse på at mail er mottatt og tildele et saksnummer for endringer i abonnementet. At du har en oppsigelsesmail er omtrent like svakt som at du har et foto av en tusenlapp du betalte med i butikken. Du har ikke kvitteringa fra handelen, men foto av tusenlappen får holde. Har mitt på det rene. Sergel tar jeg uansett ikke så høytidelig. Bare lurte på om det var noenmed lignende saker fra de Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 20. mai Del Skrevet 20. mai (endret) Jeg hører at du sier det, men hvis du ikke har kvittering bør du anta at mailen ikke er mottatt. Eksempel: Etter noen timer eller dager vil det komme en bekreftelse på endringer som er gjort på abonnementet eller kundeforholdet. Endret 20. mai av BadCat Lenke til kommentar
anomys Skrevet 20. mai Forfatter Del Skrevet 20. mai BadCat skrev (7 minutter siden): Jeg hører at du sier det, men hvis du ikke har kvittering bør du anta at mailen ikke er mottatt. Etter noen timer eller dager vil det komme en bekreftelse på endringer som er gjort på abonnementet eller kundeforholdet. ja kvittering for mailen er lagret også. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 20. mai Del Skrevet 20. mai (endret) Da er alt flott, eller burde være det. Send de dokumentasjonen og skriv at du anser saken som avsluttet fra din side. Endret 20. mai av BadCat 1 Lenke til kommentar
anomys Skrevet 21. mai Forfatter Del Skrevet 21. mai På tlf med sergel idag. Jeg leser opp saksnr, henviser til mailer jeg har sendt m datoer og ikke minst at abonnement er sagt opp innen tidsfrist. Og nevner opp at noen titalls inkassobrev er blitt sendt til meg som på auto. Og jeg spør sergels kundebehandler: hvor mange år skal dere fortsette å sende meg inkassovarsel gang på gang uten å gjøre noe ut av trusselen. Har fått svar før. skal se på saken. Tipper sergel er et selskap som kjøper opp regninger og går ut fra at det er noen som betaler på måfå. 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai anomys skrev (På 20.5.2024 den 8:42 PM): Har også sagt fra til sergel, mailer og telefoner. Likevel fortsetter det. Fint, men du skulle skrevet til dem at du bestrider kravet pga at abonnementet ble oppsagt. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 23. mai Del Skrevet 23. mai Min erfaring med Sergel (som eies av Intrum), er at de opptrer ryddig i omtrent 95 % av sakene. De ganger jeg opplever uryddighet, er når "småkravavdelingen" bemannet av uerfarne førstegangsansatte med dårlig opplæring har håndtert en henvendelse der prinsippet om "god inkassoskikk" åpenbart ikke ble oppfylt. Til slutt løser det seg likevel, men oftest ikke uten unødig tidsbruk. Nøkkelen er god notoritet. Lenke til kommentar
iblazeqt Skrevet 23. mai Del Skrevet 23. mai Vet bla Telia bruker(brukte?) Sergel fra den tiden jeg jobbet der. Det er en 5-6år siden nå. Opplevde dem som seriøse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå