Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

valg av halvmaske


Anbefalte innlegg

Hei😀

Er på utkikk etter en halvmaske. Bruken er: sveising, maling, støv ved oppussing, meisling/betong arbeid.

Er det noen som har noen erfaringer? Siden jeg gjerne skulle hatt plass under sveisemaske har størrelsen litt å si. Tilgang til filter og pris på disse er også viktig.

Har sett på

3m hf800

Sundstrøm sr100/900

Men har ikke peiling, så håper noen som har erfaringer kan gi noen tips.

Takk😀

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar! Grunnen til at jeg vurderte hf800 var at det så ut som om det var mulig å få under en sveisemaske, har noen prøvd 6002 under sveisemaske. (Tror jeg evt går for en pro, siden det fulgte med utstyret som man trenger uansett)

Lenke til kommentar
rakk1 skrev (30 minutter siden):

Takker for svar! Grunnen til at jeg vurderte hf800 var at det så ut som om det var mulig å få under en sveisemaske, har noen prøvd 6002 under sveisemaske. (Tror jeg evt går for en pro, siden det fulgte med utstyret som man trenger uansett)

Ja, eller det vil si den går under min sveisemaske men det er litt trangt når man tar ned hjelmen (løp ned i garasjen for å være sikker).

Lenke til kommentar
Knoyken skrev (18 minutter siden):

Ja, eller det vil si den går under min sveisemaske men det er litt trangt når man tar ned hjelmen (løp ned i garasjen for å være sikker).

Takk! Kan jeg spørre hvilke filter du bruker til sveising( skal lære meg å sveise til hobbybruk, så kan ikke noe enda)

Lenke til kommentar
rakk1 skrev (Akkurat nå):

Takk! Kan jeg spørre hvilke filter du bruker til sveising( skal lære meg å sveise til hobbybruk, så kan ikke noe enda)

Aldri brukt den til sveising, kun betong støv og kjemikalier. Se i butikken eller på 3M sine sider, de har en flott guide på dette med valg av filter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (21 minutter siden):

Har nettopp byttet fra 3M til nevnte Sundstrøm.

I bruk synes jeg de er behagelige begge to. Grunnen til at jeg byttet er at til Sundstrøm selger de filter over alt, men for 3M var det alltid styr å få tak i.

Får du plass til den under en sveisemaske? Var en som anbefalte filter som passet til disse(sr315 tror jeg de het)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...