GĂ„ til innhold
SpĂžrsmĂ„l om hus eller oppussing? Still spĂžrsmĂ„l her! ×
đŸŽ„đŸŽ…â„ïžGod Jul og Godt NyttĂ„r fra alle oss i Diskusjon.no ×

valg av halvmaske

Anbefalte innlegg

Hei😀

Er pÄ utkikk etter en halvmaske. Bruken er: sveising, maling, stÞv ved oppussing, meisling/betong arbeid.

Er det noen som har noen erfaringer? Siden jeg gjerne skulle hatt plass under sveisemaske har stÞrrelsen litt Ä si. Tilgang til filter og pris pÄ disse er ogsÄ viktig.

Har sett pÄ

3m hf800

SundstrĂžm sr100/900

Men har ikke peiling, sÄ hÄper noen som har erfaringer kan gi noen tips.

Takk😀

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gavekort skrev (50 minutter siden):

3M 6200B er ganske utbredt og fungerer bra. Maske og filter kan kjÞpes pÄ bla. Jula.

Brukt denne mye i arbeidslivet. Sikkert kjþp👍

Lenke til kommentar

GÄr du opp et hakk til  3M 6002PRO, fÄs ogsÄ hos Jula, stÄr du mere fritt med tanke pÄ at du kan bytte ut selve partikkelfilteret samt flere forskjellige filtre som passer med lÞsemidler og kjemikalier. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Takker for svar! Grunnen til at jeg vurderte hf800 var at det sÄ ut som om det var mulig Ä fÄ under en sveisemaske, har noen prÞvd 6002 under sveisemaske. (Tror jeg evt gÄr for en pro, siden det fulgte med utstyret som man trenger uansett)

Lenke til kommentar
rakk1 skrev (30 minutter siden):

Takker for svar! Grunnen til at jeg vurderte hf800 var at det sÄ ut som om det var mulig Ä fÄ under en sveisemaske, har noen prÞvd 6002 under sveisemaske. (Tror jeg evt gÄr for en pro, siden det fulgte med utstyret som man trenger uansett)

Ja, eller det vil si den gÄr under min sveisemaske men det er litt trangt nÄr man tar ned hjelmen (lÞp ned i garasjen for Ä vÊre sikker).

Lenke til kommentar
Knoyken skrev (18 minutter siden):

Ja, eller det vil si den gÄr under min sveisemaske men det er litt trangt nÄr man tar ned hjelmen (lÞp ned i garasjen for Ä vÊre sikker).

Takk! Kan jeg spÞrre hvilke filter du bruker til sveising( skal lÊre meg Ä sveise til hobbybruk, sÄ kan ikke noe enda)

Lenke til kommentar
rakk1 skrev (Akkurat nÄ):

Takk! Kan jeg spÞrre hvilke filter du bruker til sveising( skal lÊre meg Ä sveise til hobbybruk, sÄ kan ikke noe enda)

Aldri brukt den til sveising, kun betong stÞv og kjemikalier. Se i butikken eller pÄ 3M sine sider, de har en flott guide pÄ dette med valg av filter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (21 minutter siden):

Har nettopp byttet fra 3M til nevnte SundstrĂžm.

I bruk synes jeg de er behagelige begge to. Grunnen til at jeg byttet er at til SundstrÞm selger de filter over alt, men for 3M var det alltid styr Ä fÄ tak i.

FĂ„r du plass til den under en sveisemaske? Var en som anbefalte filter som passet til disse(sr315 tror jeg de het)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...