Gå til innhold

Nytt Total War-spill skal angivelig være basert på Star Wars


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
herzeleid skrev (53 minutter siden):

Jeg håper heller vi kan få et "ordentlig" Total War spill snart. Shogun 2 er på mange måter siste av sitt slag og har rukket å bli tenåring, så et nytt "medieval" eller "empire" vill vært veldig bra.

Tidligere rykter var vell ww1 og wh40k. Siste dlc til wh3 tyder på at de har jobbet med tanks og artilleri, så ww1 er nok meget sannsynlig. Synes dog det er merkelig om vi ikke får noen av de du nevner ja. 

Lenke til kommentar
Nytt Medieval eller Empire... om det skulle bli star wars så er det no go om det har et snev av disney star wars... Uansett ingen høye forhåpninger mtp hva CA har å vise til i det siste...
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (2 timer siden):

Men det virker som om de sliter med å ta steget fra pil og bue og sverd til skytevåpen og eksplosjoner.

Jeg synes de har fått det veldig godt til i sist dlc til wh3. Introduserer mye nye enheter som bruker krutt. Tanks, luftskip med mer. Synes artilleri virker smartere også. 

Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (4 timer siden):

Håper det blir en verdig arvtaker til Empire at War.

Forøvrig ivrer jeg også etter 40K og WW1/WW2. Men det virker som om de sliter med å ta steget fra pil og bue og sverd til skytevåpen og eksplosjoner.

Synes skytevåpen og eksplosjoner fungerte veldig bra i Shogun 2 så tror de kan få det til ganske bra. I alle fall om de holder seg til perioder med "ordnede" formasjoner. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (2 timer siden):

Synes skytevåpen og eksplosjoner fungerte veldig bra i Shogun 2 så tror de kan få det til ganske bra. I alle fall om de holder seg til perioder med "ordnede" formasjoner. 

Enig. Og må si jeg er skeptisk til hvordan de eventuelt skal få til første verdenskrig med systemet de har nå. Krigføringen i 1914-1918 er langt mer kompleks enn i Napoleon og Shogun.

På 1700/1800-tallet beveget armeer seg uavhengig av frontlinjer. Fra 1900-tallet ble det mer tale om kontinuerlig besatte frontlinjer, 17/1800-tallet passer med turbasert strategi, hvor en hær/arme er knyttel  til en general, som har begrenset rekkevidde å marsjere per tur. I første verdenskrig, med besatte frontlinjer som strekker seg fra alpene til den engelske kanal, blir dette litt merkelig. Men vi får se.

 

 

 

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Har ikke spilt Total War på flere år, og sister jeg spilte var vel Shogun 2. Spilte Shogun "back in the day" og det var ganske bra. 

Total War: Star Wars hørtes veldig ass ut tbh. Med mindre de skal prøve å gjøre noe ala Star Wars: Empire At War? Noe som igjen blir mer eller mindre en grafikkoppdatering(?) til EaW.

Lenke til kommentar

Blir vel litt som å vente på TES6?

Er det noe å glede seg til?`Rome 2 var siste Historiske total war spill og det hadde mye bra, men mye dårlig, etter det har det ikke hvert et godt historisk total war spill å prøve. Kan hende de gjør det bra med star wars, virker som folk liker Warhammer total war sakene. Men selv om de skulle laget et nytt historisk total war spill, som ikke hadde fantasi elementer(som 3 kingdoms, troy og egypt)  og som ikke var et lite mini spill(som det britannia spillet) Så er vel Total war formelen ganske død. på samme måte som den klassiske RTS formelen er ganske så død. 

Om total war kommer med et spill der jeg faktisk kan  styre hærer og ikke "et par tusen mann" så skal jeg bli interesert igjen. Allerde i Empire og Napoleon ble det klart at disse spillene ikke greier å fange følelsen av hærer. 

Lenke til kommentar
18 hours ago, Yakamaru said:

Har ikke spilt Total War på flere år, og sister jeg spilte var vel Shogun 2. Spilte Shogun "back in the day" og det var ganske bra. 

Total War: Star Wars hørtes veldig ass ut tbh. Med mindre de skal prøve å gjøre noe ala Star Wars: Empire At War? Noe som igjen blir mer eller mindre en grafikkoppdatering(?) til EaW.



https://store.steampowered.com/app/32470/STAR_WARS_Empire_at_War__Gold_Pack/

Hvis du ikke har spilt Empire at War, så skjønner jeg at det kan høres teit ut. Men greia er at det funker. Fansen har tryglet om en oppfølger i veldig mange år siden det kom ut i 2006. Et Total War Star Wars spill kunne faktisk være utrolig kult.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 20.5.2024 at 11:49 AM, Brother Ursus said:

Håper det blir en verdig arvtaker til Empire at War.

Forøvrig ivrer jeg også etter 40K og WW1/WW2. Men det virker som om de sliter med å ta steget fra pil og bue og sverd til skytevåpen og eksplosjoner.

Det er nok fordi modellen de bruker, med enheter som slåss i blokker og lignende formasjoner, gjør seg nok best i spill med begrensede nivåer av teknologi. Empire Total War og Total Warhammer (i min headcanon heter spillene det) er nok så langt det kan trekkes.

Derfor jeg er spent på hvordan de løser det med Star Wars, selv om vi ser noen eksempler på droider som slåss i blokker, så er det ikke helt standard i hele Star Wars universet.. Om de finner på noen lure løsninger eller lager noen nye systemer som fungerer bra så kan det åpne dørene for ting hvor teknologien er på linje med verdenskrigene eller WH40k.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 21.5.2024 at 2:53 PM, Brother Ursus said:

Et Total War Star Wars spill kunne faktisk være utrolig kult.

Unnskyld meg, men det er totalt uakseptabelt at det heter noe annet enn Total Star Wars.

Like uakseptabelt som at Total War Warhammer ikke bare het Total Warhammer.

Endret av Randalf the Black
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg digger total war serien, elsker star wars. Liker total warhammer, men hater tanken på star wars total war. Kan ikke noen andre lage empire at war 2 eller noe lignende. Eneste jeg ønsker fra total war serien akkurat nå er Medieval III.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...