Garrian Skrevet 19. mai Del Skrevet 19. mai (endret) Hei, Jeg har en laptop (Jobb PC) og en stasjonær PC (privat). Når jeg sitter på hjemmekontor ønsker jeg å bruke laptopen på mine 2 skjermer. Og gjør jeg private ting, så bruker jeg stasjonær PC. Det kan dermed bli endel switching mellom disse 2 PCene. Jeg ønsker derfor en enkel måte å bytte om på hvilken PC som skal være tilkoblet begge skjermene. Laptopen har kun 1 HDMI + USB-C som jeg bruker i docking stasjon. Stasjonær har flere HDMI og flere displayport. Slik jeg gjør i dag er å bruke 2x displayport mellom skjermer og stasjonær. Mellom laptop og skjermer bruker jeg 1x HDMI + USB-C til docking, til 1xHDMI til skjerm. Har noen gode løsninger for å gjøre dette her enklere, enn å bytte input på begge skjermene for å bytte over? I tillegg må jeg endre bluetooth kanal på både mus og tastatur. Alle tips mottas med takk EDIT: Har funnet denne her, men blir ikke 100% klok på hvordan denne fungerer både mtp tilkobling og hvordan man switcher. Men dette må være i nærheten av hva jeg leter etter kanskje? Men da må jeg ha en USB-C til 2x DP i tillegg? https://www.avxperten.no/kvm/techly-101928-kvm-switch-displayport-usb-dp-3-5mm-usb.asp?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwxqayBhDFARIsAANWRnQs4yLCJ-iXS-VI1PBzAiOvyotDp7zZeqdYJshNpz6AnAqqrWICX2AaAvs6EALw_wcB Endret 19. mai av Garrian Forslag til produkt Lenke til kommentar
strike_ Skrevet 20. mai Del Skrevet 20. mai (endret) Kjører begge disse maskinene windows pro? Om de gjør det kan du jo bare bruke eksternt skrivebord for å koble til jobb laptopen fra din stasjonere pc, så kan du bruke begge skjermene. Du trenger ikke koble laptopen til skjermene eller tastatur/mus en gang. Du bruker kun din stasjonere pc, laptopen må selvfølgelig være påslått. Det er det jeg ville gjort hvertfall. Kjempe lettvint. Sitter du på den stasjonere og vil jobbe på laptopen, koble til eksternt skrivebord og vips du er på laptopen. Kjeder deg på jobb og vil tilbake til den stajonære? Bare minimer eksternt skrivebord og vips du er på den stasjonære. Bare følg denne for å kunne bruke begge skjermene i eksternt skrivebord: https://www.techtarget.com/searchvirtualdesktop/tip/How-to-configure-multiple-monitors-for-remote-desktop-use#:~:text=First%2C click on the search,screen on all your monitors. Windows home har dessverre ikke eksternt skrivebord tilgjengelig, men da kan du evt bruke andre programmer som tightVNC,noVNC,RealVNC, splashtop eller lignende. Det er sikkert mulig å bruke 2 skjermer på de også. Endret 20. mai av strike_ 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå