Gå til innhold

Nei til pride 2024!


Anbefalte innlegg

5 hours ago, herzeleid said:

Gitt at regnbueflagget vaier fra drøssevis av offentlige bygg tror jeg ikke du er fult så rebelsk som du kanskje tror 😛 

Altså, men tanke på hvor pissed gamliser blir så er det ganske så punk 

Og ser sier det som en gammel punker, ikke en ungfoling

Hvis jeg hadde vært en kid som gikk på videregående eller ungdomskolen, hadde jeg gått med det hver dag bare for å irritere folk som ikke vil ha det i skolen 

Endret av shockorshot
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
shockorshot skrev (5 timer siden):

Altså, men tanke på hvor pissed gamliser blir så er det ganske så punk 

Og ser sier det som en gammel punker, ikke en ungfoling

Hvis jeg hadde vært en kid som gikk på videregående eller ungdomskolen, hadde jeg gått med det hver dag bare for å irritere folk som ikke vil ha det i skolen 

Tviler ikke, men lærere og skoleverk hadde heiet deg frem hele veien og prideflagget hadde vært oppe før du kom på skolen og var ‘rebell’, så du hadde vel vært omtrent like punk som BlimE sangen 💃

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
10 hours ago, herzeleid said:

Det er en side av det, men jeg tenker kanskje et vel så viktig moment er hva og til hvem det kommuniserer. Hvis jeg tenker at en passende måte å vise min støtte til deg på er å blott meg tenker jeg det sier noe om mitt syn på deg. 

Hvorvidt det er innenfor eller utenfor lovverket, eller om du velger å kalle det noe annet, er egentlig uinteressant for poenget. 

Og at en som homofil ikke nødvendigvis identifiserer seg med "bevegelsen", og kanskje ikke heller føler at det å blotte brystene sine egentlig er en støtte til dem, men til en ganske annerledes bevegelse. Jeg synes Frank Rossavik, som selv er homofil og har gått i mange "homotog" (som han selv kaller det) setter ord på mye av dette på en fin måte. 

Så tror jeg ikke heller en skal overdrive Fri & Co sin aktivisme, påvirkning på skoleverket eller plassen fetisjisme og ekshibisjonisme har fått i "Pride", men vi bør i det minste erkjenne at det antagelig er der mye av (og jeg tror mesteparten) av skepsis rettet mot "Pride" og "kampen" kommer fra. Som Rossavik er inne på.  

https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/JbEg8P/et-digert-og-fargerikt-ubehag

 

Jeg hadde demonstrert jeg også, om jeg oppfattet det slik at en spesifik gruppe i samfunnet faktisk var under angrep. Men i Norge er det rett og slett ikke tilfelle, og Pride handler mer om festing/sex/Instagram og å bli sett å ha de "rette" verdiene, enn faktisk å ha dem. Og for den harde kjernen, så ser det i økende grad ut til å handle om en form for rekruttering og indoktrinering. Det ser ikke bra ut.

Pride gjør heller ingenting for skeive i land hvor det er ulovlig og de blir forfulgt og drept. Akkurat som kvinnetog på 8 mars ikke gjør shit for kvinner i tredje verden. De har stort sett bare banale og arbitrære krav og bekymringer.

Ofte er det også innslag av pro-palestina-greier i disse. Jeg skulle likt å se Pride-paraden eller 8 mars-toget kræsje med en Palestina-demonstrasjon.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

>Har samme meningen som media

>Har samme meningen som staten

>Har samme meningen som mange offentlige institusjoner

>Tror man er en "rebel"

0_progress-pride-flag.thumb.webp.25bbb522f830ad70110f91212203f741.webp

Detta flagget er motbydelig å se på, og ironisk at trans og brun/svart er inkludert for ikke å snakke om at spiser opp deler av "homoflagget". Sist jeg sjekket var hverken det å være svart, brun eller hvit en seksualitet. Samme med det å ha HIV/AIDS. 

Aktivister/ekstremister har forsøkt og til dels lykket med å ta styringa med det som "er viktige for "oss"", men er glad for at tidene endelig har virkelig begynt å snu til mer sunn fornuft med håndtering av ting, både eksternt og internt innenfor denna demografiske gruppa.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
kåre b skrev (18 timer siden):

Vi snakker om barnehagebarn 0-5år, de skal absolutt ikke være nødt til å ta stilling til seksuell legning. 

Ingen er nødt til å ta stilling til seksuell legning uansett alder, men det å undervise barn under 4 år om seksuell legning og seksualitet har vært en del av pensum både i barnehage og skole i lang tid, og er også i de offisielle rådene som gis til foreldre. Snakker man ikke på en åpen og trygg måte med små barn om temaer som seksuell legning, gjør man de en enorm bjørnetjeneste og svikter etter min mening som forelder, fordi trygghet rundt disse temaene er veldig viktig.

Endret av Snikpellik
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (9 minutter siden):

Jeg tror ikke slike passivt aggressive utbrudd er særlig nyttig, og jeg tror det kan være verdt å ta innover seg at de fleste som reagerer eller synes det blir litt mye antagelig også omfavner samhold og solidaritet. 
 

La oss ikke bygge store skumle fiendebilder av meningsmotstandere, enten de ønsker mer eller mindre Pride. 
 

Kos deg i paraden :) 

Nå må du ikke forsøke å slå hull på folks påtatte illusjoner om et sydende hat her med slike reflekterte innlegg. 😁

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
33 minutes ago, Subara said:

Kim Friele – homokampens førstedame

Homokampen i Norge. Verdt å se.

 

Kim Friele er ikke en person verdt å feire. Hun hadde dessverre i likhet med mange andre LHBT-aktivister, og organisasjoner som FRI, dype koblinger til pedofili og kjempet for å få pedofili fjernet som diagnose, samt for diverse former for legalisering, på samme måte som med homofili.

Når Friele ble konfrontert med dette i senere år var hun rasende og kom bare med personangrep.

Norsk Arbeidsgruppe For Pedofili (NAFP) 🤮 var antagelig noe av inspirasjonen til blant annet den mye omtalte amerikanske North-American Man/Boy Love Association (NAMBLA).


 

Untitled.jpg.2a586bfb9960388e216cd9e9c3a2a45c.jpg

 

Endret av Brother Ursus
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (7 minutter siden):

Kim Friele er ikke en person verdt å feire. Hun hadde dessverre i likhet med mange andre LHBT-aktivister og organisasjonen FRI dype koblinger til pedofili.
 

Untitled.jpg.2a586bfb9960388e216cd9e9c3a2a45c.jpg

Det kan godt være at hun ble kalt for pedofil i sin tid, men det er hun faktisk ikke. Etter å ha sett intervjuet med henne, er slik anklage mulig. Men at noen mener dette i dag i fullt alvor. Du har blitt feilinformert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Subara skrev (6 minutter siden):

Det kan godt være at hun ble kalt for pedofil i sin tid, men det er hun faktisk ikke. Etter å ha sett intervjuet med henne, er slik anklage mulig. Men at noen mener dette i dag i fullt alvor. Du har blitt feilinformert.

Han er ikke feilinformert, Kim Friele støttet aktivt foreningen Norsk arbeidsgruppe for pedofili (NAFP). Dette kan du lese mer om i A-magasinet.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, Subara said:

Det kan godt være at hun ble kalt for pedofil i sin tid, men det er hun faktisk ikke. Etter å ha sett intervjuet med henne, er slik anklage mulig. Men at noen mener dette i dag i fullt alvor. Du har blitt feilinformert.


Jeg kan bare vurdere henne på hva hun faktisk gjorde og sa offentlig. Kjente du henne privat?

Om hun ikke var pedofil, så jobbet hun i det minste *for* friskmelding av pedofili. Det er det ingen tvil om. Det har mange andre aktivister og akademikere gjort også, og noen gjør det fremdeles. Dette er noe selv FRI fordømmer. https://foreningenfri.no/fribeklager/

Friele hadde nesten 40 år på seg til å krype til korset og innrømme feil eller eventuelt forklare seg, men gjorde det aldri. I stedet reagerte hun med sinne og aggresjon hver gang noen forsøkte å ta det opp.

Så er jeg feilinformert? Eller er du kanskje feilinformert, fordi samtiden har valgt å legge sin elsk på Friele, se vekk ifra virkeligheten, og opphevet henne til skytshelgen for ideologien sin?

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Ifølge Peter Edelberg, LGBTQ-historiker, ph.d. Skal Frieles deltagelse i dette ha vært svært kort, og DNF hadde ingen såkalt pedofil arbeidsgruppe:

[...] Der er ingen tvivl om at Kim Friele i slutningen af 1970’erne bakkede op om den pædofile aktivisme.
Aftenposten har tydeligt vist hvordan Friele er med til debatmøder, hvor hun opmuntrede dem, og argumenterede for «befrielsen af barneseksualiteten».

Det er dog værd at lægge mærke til at hun allerede i 1982 tog afstand fra Pedofil Gruppe i en artikel i Aktuell Rapport, og beklagede at de ville spænde DNF-48 for deres vogn. Frieles flirt med den pædofile aktivisme var kort.

[...] Pedofil Gruppe hævder i 1982 at de er blevet optaget i DNF-48, men ved et internt møde i DNF-48’s landstyre i april 1983 informerer den daglige ledelse landsstyret at de aldrig har optaget eller godkendt en pædofil gruppe. Sagen er den at ledelsen havde opfordret pædofile aktivister til at melde sig ind som enkeltpersoner, fordi de gerne ville vise solidaritet med deres politiske arbejde, men de havde aldrig godkendt en officiel arbejdsgruppe. Samme år opløser Pedofil Gruppe sig selv, og det officielle stempel fra DNF-48 bliver derfor ikke aktuelt.

I de efterfølgende år er DNF-48 i samarbejde med 1980’erne anden store norske homo-forening, FHO (Fellesrådet for Homofile og lesbiske Organisasjoner), en af de internationale drivkræfter i at få ekskluderet pædofile aktivister fra det internationale homofile arbejde i ILGA (International Lesbian and Gay Organization). DNF-48 og FHO skabte en samlet front sammen med skandinaviske søsterforeninger, og arbejdede for at få blandt andet NAMBLA (North American Man/Boy Love Association) ekskluderet. Dette lykkedes i 1994

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (10 timer siden):

Pride gjør heller ingenting for skeive i land hvor det er ulovlig og de blir forfulgt og drept. Akkurat som kvinnetog på 8 mars ikke gjør shit for kvinner i tredje verden. De har stort sett bare banale og arbitrære krav og bekymringer.

Ofte er det også innslag av pro-palestina-greier i disse. Jeg skulle likt å se Pride-paraden eller 8 mars-toget kræsje med en Palestina-demonstrasjon.

Det interessante her er jo at en palestinsk skeiv gruppe krevde at man tok avstand fra Israel,  noe som er merkelig, da det er nettopp Israel skeive palestinere flykter til

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (18 minutter siden):

Jeg kan bare vurdere henne på hva hun faktisk gjorde og sa offentlig. Kjente du henne privat?

Om hun ikke var pedofil, så jobbet hun i det minste *for* friskmelding av pedofili. Det er det ingen tvil om. Det har mange andre aktivister og akademikere gjort også, og noen gjør det fremdeles. Dette er noe selv FRI fordømmer. https://foreningenfri.no/fribeklager/

Friele hadde nesten 40 år på seg til å krype til korset og innrømme feil eller eventuelt forklare seg, men gjorde det aldri. I stedet reagerte hun med sinne og aggresjon hver gang noen forsøkte å ta det opp.

Så er jeg feilinformert? Eller er du kanskje feilinformert, fordi samtiden har valgt å legge sin elsk på Friele, se vekk ifra virkeligheten, og opphevet henne til skytshelgen for ideologien sin?

Det virket nesten som du angrep Friele da du la ut posten, med like anklager som Hilary Clinton, sistnevnte for pedofiliring i en kjeller under valgkampen. Uten kildehenvisning og bakgrunnsmateriale.

Kan tenkes at Friele var opptatt av pedofile som outsidere i samfunnet, da hun selv var en outsider. Som første lesbiske som kom ut av skapet. Den seksuelle frigjøringen på 70-tallet var nok også preget av eksperimentering og mangel på grenser. Forskning/møter for å øke kunnskapen om seksualitet som skilte seg fra normen.

Men hun sa at hun aldri hadde støttet pedofili, da hun blir spurt om det i 2009.

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/LlgxkR/da-pedofile-ble-tatt-inn-i-varmen

Sitat

Friele sa også til avisen at hun aldri hadde støttet pedofili. «Å bryte tilliten til et barn er det laveste et menneske kan gjøre. Jeg synes nesten det er nedverdigende å måtte forsvare meg mot slike påstander», sa Friele og la til at hun en gang hadde gått inn for å senke den seksuelle lavalderen til 15 år.

Sitat

Psykolog og sexolog Thore Langfeldt, som var i kontakt med gruppen helt fra starten, forklarer Frieles engasjement med at flere pedofile kontaktet henne for hjelp.

– Jeg tror hun syntes synd på dem. Det var et ønske om å hjelpe dem som gikk i dass, rett og slett. Friele hadde gode intensjoner med alt hun gjorde, mener Langfeldt.

Det er ikke mange 10-årene siden man begynte å få fokus på pedofili som legning, og det begynte å stå om straffedømte for overgrep mot barn i avisen .

Og Fri har beklaget. Det er noe de tar fullstendig avstand fra. Akkurat som Friele selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (10 timer siden):

Pride gjør heller ingenting for skeive i land hvor det er ulovlig og de blir forfulgt og drept. Akkurat som kvinnetog på 8 mars ikke gjør shit for kvinner i tredje verden.

Fordi politietaten i de landene har blitt våpenfisert mot både kvinner og skeive, og folk generellt som måtte finne på å vise solidaritet med disse gruppene. Derfor feires det Pride HER. Hvor skeive, men også du og jeg, slipper å bekymre oss for mye om hvorvidt politiet vil klubbe eller skyte oss ned, på bakgrunn av at styresmaktene finner oss for subversive. Det er blant annet, men særdeles en feiring over at vi lever i et land hvor politietaten ikke har blitt omvendt som et drapsvåpen mot hvem enn styresmaktene anser som en trussel mot makten.

Det er kanskje enklere hvis vi ser Pride som en feiring av at politiet ikke er kamphunder for diktatorer. At de både lar skeive være i fred, og du og jeg.

Brother Ursus skrev (10 timer siden):

Bevegelsen har kapret regjeringen, stortinget, domstolene, mediene, politiet, forsvaret, universitetene, skolene, barnehagene, kirken, og stort sett alle andre samfunnsinstutisjoner.

Holy JQ-overload with lack of plausible deniability, Batman!!! Seriøst, hva f---?

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 3
Lenke til kommentar
19 hours ago, AtterEnBruker said:

Fordi politietaten i de landene har blitt våpenfisert mot både kvinner og skeive, og folk generellt som måtte finne på å vise solidaritet med disse gruppene. Derfor feires det Pride HER.



Det fremgår ganske tydelig at jeg snakker om demonstrasjoner i Norge. Åpenbart forstår jeg hvorfor de ikke kan demonstrere i de landene. Det jeg ikke skjønner er hvorfor vi ikke nevner det med et pip. Vi kan tydeligvis demonstrere mot f.eks Israel HER. Så hvorfor kan vi ikke demonstrere mot disse andre tingene HER?

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...