Gå til innhold

Nei til pride 2024!


Anbefalte innlegg

Drit møkkalei pride. Når jeg ser de begynte med det i barnehagen vår ga jeg straks beskjed til stabben. Nabobarnehagen gikk tog også. Hvor de mannlige barnehagelærerne var kledd ut som damer. Kjenner samtlige som holdt barna hjemme den dagen. Folk får styre med hva de vil. Men hold barnan ute av det..

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
44 minutes ago, Mr.Duklain said:

Det er hundre bedre ting hun kunne gjort enn å vise frem muggene, dette bør ikke en minister gjøre. Hun må vise aktsomhet i embete synes jeg, det samme kan også sies om de kongelige eller andre politikere på mer lokale nivåer. For meg handler det ikke om at hun viser frem puppene, det kan hun gjøre så mye hun vil når hun går av neste år, men er man minister, så må man behandle embete med litt mer verdighet. 

Hvorfor stoppe ved tatas? Hvorfor ikke bare kjøre på med en full 100-manns orgie i midten av Karl Johan?

Ser ut til å være den retningen noen folk er interessert i å pushe.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Enig. Bare fint moro og fint at kulturministeren er med på å showe litt og normalisere kropp. At dette har skapt få reaksjoner, utenom hos konservative kristne såvidt jeg kan se, viser at vi som samfunn har kommet ganske så langt allerede.

Er det greit å gå med puppene fri på gaten? Hvis ja. Så go for it, men generelt bør ting som ikke er innafor ellers, ikke være innafor på spesielle (offentlige) markeringer heller. Det er også mitt syn på pride. Hvis du havner i arresten for å gå sånn på gaten, bør man ikke tillate det offentlig under markeringer heller 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Subara skrev (29 minutter siden):

Synd at du oppfatter det slik. Og du tar det ut av kontekst.

Hvordan mener du at jeg tar det ut av kontekst? Kulturministeren viste frem puppene sine, hvordan kan jeg ta det ut av kontekst ? Uansett om det var i et barnetog på 17.mai eller et pride-arragement, så er ikke det passende for en minister å drive på slik. Uansett hvor gøy og tøysete hun ville fremstille seg som. 

Jeg rekker nok ikke Oslo-pride i år, men jeg kunne gjerne deltatt på slik ja :) Jeg har mange venner med forskjellige legninger og bakgrunner, og flere av disse skal faktisk gå i Oslo-pride :)

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tussi skrev (10 minutter siden):

Er det greit å gå med puppene fri på gaten? Hvis ja. Så go for it, men generelt bør ting som ikke er innafor ellers, ikke være innafor på spesielle (offentlige) markeringer heller. Det er også mitt syn på pride. Hvis du havner i arresten for å gå sånn på gaten, bør man ikke tillate det offentlig under markeringer heller 

Det store spørsmålet er hvorfor er det greit for en halvpart, men ikke greit for den andre halvparten ?  Så lenge det er sånn at det er lov for noen, men ikke for andre så kommer det til å være et problem, enten så får det være et forbud eller så får det være lov, så lenge loven ikke greier å bestemme seg så greier ikke jeg å ta det seriøst. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (11 minutter siden):

Hvorfor stoppe ved tatas? Hvorfor ikke bare kjøre på med en full 100-manns orgie i midten av Karl Johan?

Ser ut til å være den retningen noen folk er interessert i å pushe.

Kulturministeren kan gjerne ha så mye orgie hun vil i sitt eget private hjem, med samtykkende voksene (men kanskje for hennes del gi kamraforbud). Men ja tror nok orgie på Karl Johan er og vil forbli straffbart i flere år fremmover, med eller uten pride :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er vanskelig å la seg engasjere så voldsomt, men det er klart at tittelen "kulturminister", eller ministerposter generelt, nok for de fleste tidligere manet frem et bilde av en noe mer "aktverdig" opptreden, i mangel av et bedre ord. Å gå rundt og vise puppene på mer eller mindre offisielle oppdrag vil nok fremstå uprofesjonelt på de fleste arbeidsplasser, men tydeligvis ikke for ministere. 

Samtidig har jo mye av kritikken mot Pride og markeringene gått på hvor seksualisert det ofte virker, og hvordan fetisjisme, ekshibisjonisme og det å pushe sin seksualitet på andre har fått sette et visst preg. Med den konteksten er jeg ikke sikker på at ministerens blotting av brystene sine er et positivt bidrag til kommunikasjonen om at dette bare handler om kjærlighet og å være seg selv. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
On 20.5.2024 at 4:54 PM, OMyren said:

Når vi først nevner Iran, hvorfor ikke samtidig også nevne Saudi Arabia som er temmelig likestilt mht. menneskerettigheter, diktatur (kalles så fint kongedømme) osv. Eller er det slik at Saudi går under radaren pga. for lite eksponert i media? For det er vel helst slik at vi fokuserer på det som media «vil» ? Det å selv tenke litt utenfor media boksen, er svært vanskelig for enkelte desverre. 

https://www.vg.no/sport/i/mPBPlq/brutal-frihet

Lenke til kommentar
Tussi skrev (17 minutter siden):

Er det greit å gå med puppene fri på gaten? Hvis ja. Så go for it, men generelt bør ting som ikke er innafor ellers, ikke være innafor på spesielle (offentlige) markeringer heller. Det er også mitt syn på pride. Hvis du havner i arresten for å gå sånn på gaten, bør man ikke tillate det offentlig under markeringer heller 

Puppene fri i paraden/arrangementet. Noen få i pride-toget går med pynt på puppene. På karnevalet i Rio er vel dette heller normalen. De fleste er påkledd og hverken utkledd eller sminket. Også eldre folk i rullestol, som ikke har hatt det så enkelt, før det ble vanlig å komme ut av skapet.

Det handler om kjærlighet og det handler om å få være seg selv. Oppnådd frihet, nå kan skjeive gifte seg, og livsglede under feiringen, som alle kan ta del i.

Mr.Duklain skrev (7 minutter siden):

Hvordan mener du at jeg tar det ut av kontekst? Kulturministeren viste frem puppene sine, hvordan kan jeg ta det ut av kontekst ? Uansett om det var i et barnetog på 17.mai eller et pride-arragement, så er ikke det passende for en minister å drive på slik. Uansett hvor gøy og tøysete hun ville fremstille seg som. 

Da har vi nok forskjellig mening.

Transer eller andre, jeg er ikke inni alle legninger, har ofte klær/pynt/kropp mot nakenhet som en del av identiteten, å utrykke seg på. Kulturministeren kom de i møte i noen korte sekunder. Jeg synes ikke det gjorde noe, på tross av at jeg har tradisjonell oppdragelse.

Vi har alle våre kropper og hanskes med, de fleste er ikke fornøyd med den. Slipp den løs, hadde jeg nær sagt.

Og dette er ikke noe ministeren driver med til daglig, det var i en spesiell kontekst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Subara skrev (2 timer siden):

https://www.nrk.no/norge/kulturministeren-viste-puppene-pa-pride-arrangement-1.16941581

Det varte bare i noen sekunder.

Beste støtteerklæring kulturministeren kunne ha gitt. Morsom var den også. Bravo!

Det plager meg ikke voldsomt men jeg stusser litt av det. Opplys meg gjerne, men hva er selve støtten med flashe titsa? Hva er tanken bak at denne handlingen ansees som en støtteerklæring? Det ville vel neppe blitt ansett som en 'kul støtteerklæring' om en fyr dro fram kølla si i all offentlighet, vil jeg tro.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (18 minutter siden):

Det plager meg ikke voldsomt men jeg stusser litt av det. Opplys meg gjerne, men hva er selve støtten med flashe titsa? Hva er tanken bak at denne handlingen ansees som en støtteerklæring? Det ville vel neppe blitt ansett som en 'kul støtteerklæring' om en fyr dro fram kølla si i all offentlighet, vil jeg tro.

Jeg vil tro at ministeren ville bruke brystene sine for å støtte pride. Det er to problemer knyttet til dette. For det første; hvilken reel støtte gir dette til pride? For det andre det å vise brystene sine som minister i offentlig sammenheng er ikke høvelig for en minister uansett om vi er i år 2024 eller ei, og uansett om det var et kort engangstilfelle eller noe hun gjør daglig, en gang er en gang for mye.

Nei, jeg håper virkelig ikke om Støre drar frem tissen under pride-toget, og at hele medie-Norge og Ap-eliten står på sidelinjen og heier. 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (57 minutter siden):

I hvilken sammenheng har Støre possert i bar overkropp? Eller har du avlagt han et besøk? ;) Ser jo ut som snikfotografering, og ikke at statsministeren er i audiens hos kongen. 

Ikke veldig relevant, men hva er problemet med at han er toppløs her ? Hvorfor er det uhøvelig ?

https://www.tv2.no/lab2/valg2021-statsminister/

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (8 timer siden):

Hvorfor sier du ikke at han "viser brystene sine"? Han har jo ikke tildekte nipler engang. Kanskje vi ikke tar skade av litt frigjøring.

Jeg ville være inkluderende og inkludere hans nakene mage, armer og skuldre  og ikke bare fokusere på puppene hans :) Nei, ingen tar skade av nakne kropper, men det finnes passende tidspunkt og det finnes upassende tidspunkt. Når en minister er på oppdrag er en av tidende da det er upassende. 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, Subara said:

Puppene fri i paraden/arrangementet. Noen få i pride-toget går med pynt på puppene. På karnevalet i Rio er vel dette heller normalen. De fleste er påkledd og hverken utkledd eller sminket


Norge er Norge og Brasil er Brasil. Norske kvinner har de største puppene i verden. Brasilianske kvinner, særlig i karneval, har veldig små pupper. Brasilianerne opplever dette kulturelt som "mindre seksuelt". Brasilianere er også langt mer kulturelt og seksuelt opptatt av rumper 😄

Det er vel også lov i Norge for kvinner å blotte brystene på stranda eller når de soler seg i hagen. Men ikke offentlig ellers?

Det er veldig mange snåle lover, og de kan tidvis virke veldig arbitrære, men om noe ikke er lov de andre 364 dagene i året, synes jeg tommelregelen burde være at det ikke er lov under Pride-paraden heller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke så voldsomt engasjert, folk får gå så mye i tog som de vil. Det jeg reagerer på er hvordan det presses på ungene våre. Hvorfor i h.. skal det flagges og gå i tog i barnehager og barneskoler?? 
 

Det er absolutt ikke innenfor, ser jeg ett slikt flagg i stanga hos oss så skal jeg ytre min mening om det. 
 

Ellers bryr jeg meg ikke om legning, folk får gjøre som de vil. Bare ikke press det på ungene. De skal ikke måtte forholde seg til slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
39 minutes ago, kåre b said:

Ikke så voldsomt engasjert, folk får gå så mye i tog som de vil. Det jeg reagerer på er hvordan det presses på ungene våre. Hvorfor i h.. skal det flagges og gå i tog i barnehager og barneskoler?? 
 

Det er absolutt ikke innenfor, ser jeg ett slikt flagg i stanga hos oss så skal jeg ytre min mening om det. 
 

Ellers bryr jeg meg ikke om legning, folk får gjøre som de vil. Bare ikke press det på ungene. De skal ikke måtte forholde seg til slikt.

Det slår det ikke at minst 1 av 10 av disse ungene kommer ikke til å passe inn i din perfekt A4 heterofil verden?
Og at avhengig av hvor heldige/uheldige med nettverket rundt seg kommer disse ungene til å ha noe som en 1 av 3 sjanser til å ikke leve til de er 25.

Tenk 1 av disse 10 kunne være ditt barn, dust!

Endret av mronym
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...