Gå til innhold

Nei til pride 2024!


Anbefalte innlegg

On 11.6.2024 at 4:12 PM, skaftetryne32 said:

Hva er kontroversielt med frihet og felleskap, hva er det som er kontroversielt ? Pride flagget står fremdeles for frihet og felleskap.

Frihet fra hva, frihet til å gjøre hva? Hvilket felleskap, hvem består felleskapet av?
Så er det ord som ''mangfold'', hvilket mangfold?
Det er så mye tomme ord når det diskuteres, men så mye dypere og spesifikt i praksis.

Jeg støtter nok ikke det samme felleskapet du gjør, og jeg støtter definitivt ikke de frihetene du gjør. 
Pride er politikk, progress-pride er klokkeklar venstre-ekstrem politikk, utrolig nok er det noen partier og selskaper som bruker progresspride flagget.
Det er greit at politikere markerer politikken sin, det er upassende at private selskaper eller skoler markerer politiske saker.

Det hadde vært lettere å tollerere pride om det ikke var så allmenn aksept for bokstavene etter LHB(TQ+). Desverre er det LHBTQ+ det stort sett marsjeres for, og desverre så tollereres og støttes progress-pride flagget.
Jeg tror det er lurt av samtlige homofile å ta avstand fra de venstre-ekstreme de har alliert seg med, det sagt, jeg både kjenner og vet om homofile som missliker pride, både politikken, degenerasjonen, og påtrengtheten.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nasjonalisten skrev (3 minutter siden):

Frihet fra hva, frihet til å gjøre hva? Hvilket felleskap, hvem består felleskapet av?

Være seg selv uten diskriminering og enn fare for å bli utsatt for hatkriminalitet, samfunnet generelt, et felleskap med hele samfunnet, igjen uten hatkriminalitet og diskriminering. Jeg tror ikke det er verre enn det.

 

Nasjonalisten skrev (6 minutter siden):

Det er greit at politikere markerer politikken sin, det er upassende at private selskaper eller skoler markerer politiske saker.

Jeg er enig i at en skal holde trolldom og annen religiøs indoktrinering utenfor skolen, men jeg synes det er greit å informere i skolen både om religion i f.eks historie og samfunnsfag og innenfor lgbtq i seksualundervisningen, jeg synes også det er greit med holdningsendrende kampanjer i skolen, vi hadde mange av de når jeg gikk på skolen, sånn sett ser jeg ikke på dette som noe nytt, det er bare en fortsettelse av det de driver med på skolen, når jeg gikk på skolen var det mye rettet mot rekrutteringen som nynazistene drev med på den tiden, og informering om hvor teit å feil nazisme fremmedhat og antisemittisme er og var, dette er egentlig ikke så veldig annerledes. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
31 minutes ago, skaftetryne32 said:

(1)Være seg selv uten diskriminering og enn fare for å bli utsatt for hatkriminalitet, samfunnet generelt, et felleskap med hele samfunnet, igjen uten hatkriminalitet og diskriminering. Jeg tror ikke det er verre enn det.

(2)når jeg gikk på skolen var det mye rettet mot rekrutteringen som nynazistene drev med på den tiden, og informering om hvor teit å feil nazisme fremmedhat og antisemittisme er og var, dette er egentlig ikke så veldig annerledes. 

1 + 2 = Er det ikke da logisk å lære om nazismen som en ideologi/religion vi skal ha toleranse og respekt for, at folk ikke skal dømmes for disse synene, og at de da skal inkluderes sammen med sine flagg hos Pride?

Fri for hatkriminalitet... hva med fri for statslegitimert massemord på barn? Jeg blir vel inkludert i pride om jeg marsjerer for drepte små mennesker da, (ofre for abort)?
Tror du hvite ofre for hatkriminalitet blir tolerert om de marsjerer med ''it's ok to be white'' eller ''white pride''?

Uten diskriminering... mot menn og hvite da? droppe kvoteringen til fordel for alle andre enn menn og hvite?

Felleskap med hele samfunnet.... inkluderer det statsløse og kriminelle grenseovertredende innvandrere? nok en politisk sak hvor jeg regner med at du sympatiserer med de venstre-ekstreme og kriminelle.

Ordene du bruker betyr ingen ting uten detaljene, og vi vet alle at disse fine ordene er metaforer for venstre-ekstrem politikk.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (1 time siden):

1 + 2 = Er det ikke da logisk å lære om nazismen som en ideologi/religion vi skal ha toleranse og respekt for, at folk ikke skal dømmes for disse synene, og at de da skal inkluderes sammen med sine flagg hos Pride?

Du ser noe jeg ikke ser, jeg ser at lgbtq har blitt diskriminert og utsatt for hatkriminalitet i flere hundre år, jeg ser ikke på det som en hatidelogi som nazisme. 

 

Nasjonalisten skrev (1 time siden):

Fri for hatkriminalitet... hva med fri for statslegitimert massemord på barn?

Det er ikke noe som skjer, det er ingen barn som drepes på legitimt vis noe sted i verden. 

 

Nasjonalisten skrev (1 time siden):

Jeg blir vel inkludert i pride om jeg marsjerer for drepte små mennesker da, (ofre for abort)?

Det er ikke små mennesker, du viser vel egentlig bare at du er villig til å lyve for å lage et illegitimt poeng, og at et hvert argument du bruker mot lgtbtq kan finne på og være løgn det også. 

 

Nasjonalisten skrev (1 time siden):

Tror du hvite ofre for hatkriminalitet blir tolerert om de marsjerer med ''it's ok to be white'' eller ''white pride''?

Det er helt ok å være hvit, white pride er gjerne assosiert med noe helt annet, og det vet du meget godt, akkurat det problemet får du ta opp med white pride folket, hvorfor mener du at det er greit med en form med diskriminering, men ikke en annen ? Du har tilsynelatende valgt deg en side i stedet for og bare være i mot det, uansett, det er ditt problem.

 

Nasjonalisten skrev (1 time siden):

Ordene du bruker betyr ingen ting uten detaljene, og vi vet alle at disse fine ordene er metaforer for venstre-ekstrem politikk.

Nei det er nok ikke det skjønner du, stort sett ikke, det kan være det, ingen tvil om det, men dine ord er vel bare metaforer for høyreekstremisme, er vel derfor du er snurt på at white pride ikke er greit, selv om du vet utmerket vel hvilke assosiasjoner det har, men for all del bare gå i white pride paradene dine du, jeg skal ikke syte om det, folk får gjøre som de vil så lenge de følger kardemommeloven så er det greit for meg.  

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 21.6.2024 at 3:11 PM, skaftetryne32 said:

Det er ikke små mennesker, du viser vel egentlig bare at du er villig til å lyve for å lage et illegitimt poeng, og at et hvert argument du bruker mot lgtbtq kan finne på og være løgn det også. 

Det er helt ok å være hvit, white pride er gjerne assosiert med noe helt annet, og det vet du meget godt, akkurat det problemet får du ta opp med white pride folket, hvorfor mener du at det er greit med en form med diskriminering, men ikke en annen ? Du har tilsynelatende valgt deg en side i stedet for og bare være i mot det, uansett, det er ditt problem.

Nei det er nok ikke det skjønner du, stort sett ikke, det kan være det, ingen tvil om det, men dine ord er vel bare metaforer for høyreekstremisme, er vel derfor du er snurt på at white pride ikke er greit, selv om du vet utmerket vel hvilke assosiasjoner det har

1. Jeg sa ''små mennesker'' for jeg trodde ingen er så uærlige at de nekter for at menneskefoster er mennesker 🤡

2. Det er også helt ok å ha hetro-avvikende legninger, det trengs ikke marsjeres for, spesielt ikke i Norge. du kan svartmale eller hvitvaske både pride og white pride, white pride trenger ikke ha politisk tankegods bak, og pride trenger ikke ha venstrepolitikk bak, men begge har det i veldig stor grad. 
Om folk vil marsjere for god-ord som mangfold og tolleranse, så får man skrive de ordene på plakater og marsjere, ikke bruke politiske flagg, og folk som marsjerer burde ta avstand fra venstre-ekstreme aktivister som prøver å korrumpere toget, deriblant transer som vil endre språk og medisinsk praksis. 

3. Jeg snakker ikke i metaforer eller meningsløse hygge-ord, jeg heter nasjonalisten, og jeg er veldig åpen på hva jeg tror og vil, om jeg går i nasjonalist-tog eller konservativ-tog, så hyler jeg ikke ''vi er for godhet og hva som er rett''.

Apropos ''hatkriminalitet'', inkluderer det ord? I hvilket fall så er vi politisk uenige om det ordet også.

Endret av Nasjonalisten
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (1 time siden):

Jeg sa ''små mennesker'' for jeg trodde ingen er så uærlige at de nekter for at menneskefoster er mennesker 🤡

Det er et embryo/foster, det er en celleklump helt uten bevissthet å kalle en celleklump små mennesker blir for dumt, og det blir gjort bare fordi du og de med din politiske/religiøse idelogi vil tvinge kvinner med loven/bibelen i hånd til å fullføre et 9 måneder langt svangerskap som de ikke ønsker, med de konsekvenser det får for kvinnen og barnet. 

 

Nasjonalisten skrev (1 time siden):

Det er også helt ok å ha hetro-avvikende legninger, det trengs ikke marsjeres for, spesielt ikke i Norge.

Det vi trenger er svært lite, men det er fint med diverse festivaler likevel, selv om vi ikke trenger det, ingen tvinger deg til å marsjere i noe som helst, jeg gjør ikke det, og jeg kommer heller ikke til å delta i din white pride parade, jeg har ingen interesse av det. 

 

Nasjonalisten skrev (1 time siden):

Jeg snakker ikke i metaforer eller meningsløse hygge-ord, jeg heter nasjonalisten, og jeg er veldig åpen på hva jeg tror og vil, om jeg går i nasjonalist-tog eller konservativ-tog, så hyler jeg ikke ''vi er for godhet og hva som er rett''.

Det gjør dere åpenbart ikke. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

En bedriftsleder behandler sine ansatte dårlig. La oss konsentrere oss om de egalitære bevegelsene i stedet som vikarierende argument for å ignorere maktdynamikken mellom arbeidsgiver og arbeidstaker.

Og ja, er tydelig at den blekka har velgt sitt publikum. Hadde et lite håp for noen måneder siden at den hadde gått bort fra kulturkrig-grifting da den konsentrerte seg om kvelning av pro-palestina (ikke hamas, dust)-demonstrasjoner, men akk, juni måned bekreftet min skepsis.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå synes jeg at kvinner gjerne må sole seg toppløse, men at en minister i Norge skal vise frem puppene sine på et Pride-arragement synes jeg er lite høvelig. Dessverre er det lite som overasker meg når det kommer til denne katastrofe-regjeringen.   

https://www.vg.no/video/299597/kulturministeren-viser-puppene?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row8_pos1&utm_medium=dre-667be9674fcd2ed562734954&utm_campaign=overlay-main-desktop

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Subara skrev (32 minutter siden):

https://www.nrk.no/norge/kulturministeren-viste-puppene-pa-pride-arrangement-1.16941581

Det varte bare i noen sekunder.

Beste støtteerklæring kulturministeren kunne ha gitt. Morsom var den også. Bravo!

Enig. Bare fint moro og fint at kulturministeren er med på å showe litt og normalisere kropp. At dette har skapt få reaksjoner, utenom hos konservative kristne såvidt jeg kan se, viser at vi som samfunn har kommet ganske så langt allerede.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (Akkurat nå):

Det er hundre bedre ting hun kunne gjort enn å vise frem muggene, dette bør ikke en minister gjøre. Hun må vise aktsomhet i embete synes jeg, det samme kan også sies om de kongelige eller andre politikere på mer lokale nivåer. For meg handler det ikke om at hun viser frem puppene, det kan gjøre så mye hun vil når hun går av neste år, men er man minister, så må man behandle embete med litt mer verdighet. 

Synd at du oppfatter det slik. Og du tar det ut av kontekst.

Ellers har kulturministeren en herlig personlighet, positiv og blid, det minst provoserende menneske jeg kan tenke meg. Dette var bare morsomt, passet perfekt til pride arrangementet. Noen gang må vi kunne slå oss litt løs, ikke ta kroppen for alvorlig.  Det fikk hun vist.

Fortsettelse følger på lørdag i paraden. Fest og dans i gatene, litt som karneval. Alle kan være med.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...