Gå til innhold

Nei til pride 2024!

Anbefalte innlegg

Jason Stanley, forfatter av boka "How Fascism Works", beskrev projisering som følgende: "Always accuse your opponents of what yourself are planning to do". Noe som samsvarer perfekt med disse forsøkene på å fremstille skeive bevegelser som en slags allmektig undertrykkende tilstedeværelse. Spesielt setningen "di derre aktivistene, de har en sånn derre 'enten er du med oss, eller så er du imot oss'-holdning" blir projisert i det uendelige. Den artikkelen noen poster ovenfor var ingenting annet enn de samme kulturkrig-høyre talking points klippet og limt inn for n-te gang.

Bedrifter som faktisk flagger for pride blir kritisert for det støtt og stadig. Særlig i forhold til om de samtidig gir donasjoner til politiske organisasjoner som skader rettigheter til minoriteter. Og i den tv debatten for litt siden, ble selve organisasjonen Fri kritisert for å ha forbindelser med organisasjoner som finansierer krigføringen i Gaza. Så ja, både Fri og pride-flagg blir kritisert på legitime grunnlag. Kulturkrig-høyres forestillinger om at Fri og skeives bevegelser er en "urørlig" undertrykkende makt, er ikke et legitimt grunnlag, det er rett og slett ingenting annet enn rekrutterings-propaganda. Og det er ingen tilfeldighet at det skjøt fart samtidig med DeSantis og Libs Of TikTok i Florida for to år siden.

Pride er "overalt og hele tiden"? Ja, det ser sånn ut. På grunn av reaksjonæres konstante klagesang om det, og hvordan algoritmen sprer reaksjonæres klagesang til gud og hvermansen.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bing123 skrev (5 timer siden):

Si meg, har du noen argumenter for eller i mot det som diskuteres heller?

Det er flere her inne som sutrer over at det er "for mye" pride, men i år skal det altså være 19-29 juni i Oslo, med tog siste dagen. Om man ikke liker pride så greier man fint å unngå å møte opp på arrangementene, akkurat som man unngår andre festivaler man ikke vil gå på. Fornøyd?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
1 hour ago, frohmage said:

Det er flere her inne som sutrer over at det er "for mye" pride, men i år skal det altså være 19-29 juni i Oslo, med tog siste dagen. Om man ikke liker pride så greier man fint å unngå å møte opp på arrangementene, akkurat som man unngår andre festivaler man ikke vil gå på. Fornøyd?

Du kunne like godt skrevet "jeg har ikke lest tråden". Hadde det bare vært et frivillig tog i gata.

Hva tenker du om å prideflagget i barneskole og barnehage. Er det riktig at politiske flagg skal inn der hvor det er barn? Eller er ikke flagget politisk? Skal det uansett nærmest påtvinges i form av klagestorm og hylekor fra prominente politikere som Trettebergstuen? Etc

Barneskolepensum har fått elementer av radikal kjønnsideologi.
Sitert fra foreldre.net som igjen siterer lærebok for 4. klasse: "Legene tippet at jeg var en jente når jeg ble født".
Og med ditto lekser som: "hvilket kjønn føler du deg som?"

Samt potensielt mye annet med på kjøpet som følge av Pride-arrangør og Pride-merkevareeier FRI sin politiske plattform. Feks polygami og avkriminalisering av sexkjøp.

Det er mye mer enn et frivillig tog.

Endret av Bing123
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Bing123 skrev (6 minutter siden):

Du kunne like godt skrevet "jeg har ikke lest tråden".

Jeg har vært aktiv i tråden ved flere anledninger og gidder ikke repetere alt for deg fordi du ikke greier å lese sjøl, men nei, jeg tror ikke flere barn blir transer av å heise pride-flagg i barnehagen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Bing123 skrev (2 minutter siden):

Eller er ikke flagget politisk?

Er det ? Dokumenter gjerne, jeg ser mange påstander om det, men hva gjør det politisk ? 

Bing123 skrev (3 minutter siden):

Hva tenker du om å prideflagget i barneskole og barnehage.

Hva er egentlig problemet ? Ja utenom at lgbtq barn har blitt mobbet til selvmordstanker, eller så grisebanka at de har havnet på sykehus, hva er problemet med at en lærer toleranse for en minoritet i tidlig alder, og det med et farlig regnbueflagg ? Finnes det kanskje noen skadelige elementer ? Ja kanskje, dog det meste jeg har sett har kommet fra utrolig tvilsomme kilder, en kan ikke kalle alle konservative for fascister bare fordi en selv ikke liker konservativ politikk, det blir lite redelig.    

Bing123 skrev (7 minutter siden):

Samt potensielt mye annet med på kjøpet som følge av Pride-arrangør og Pride-merkevareeier FRI sin politiske plattform. Feks polygami og avkriminalisering av sexkjøp.

Legalisering og regulert sexhandel er jo bedre enn å overlate det til kriminelle organisasjoner med deres praksiser med menneskehandel, vold, bruke rusmidler til å kontrollere, ingen helsehjelp, ingen skatteinntekter, jeg mener det er ingen grunn til å nekte de som vil være sexarbeidere å være sexarbeidere, så lenge de betaler skatt, jeg er for regulering med sikkerhet å helse i fokus. Jeg er for frihet, men jeg synes ikke vi bør gi kriminelle organisasjoner friheten til å blomstre pga gammeldags moralistisk tankegang.   

Polygami ser jeg heller ikke et problem med, så lenge det er frivillig.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
4 hours ago, frohmage said:

Jeg har vært aktiv i tråden ved flere anledninger og gidder ikke repetere alt for deg fordi du ikke greier å lese sjøl, men nei, jeg tror ikke flere barn blir transer av å heise pride-flagg i barnehagen.

Ingen som er redde for at noen blir transer. Men for forvirrede usikre unge mennesker som kan bli servert idèer om at det kan løse alle verdensproblemer å "skifte kjønn" med anabole steroider og skalpell.

Ingen blir nazister av et hakekors heller, så du kan jo prøve å henge opp ett i barnehagen.
Også kan du mansplaine at det er et upolitisk symbol fra vedisk India og se hvor mange som kjøper det

Politikken er problemet.

Legger merke til at hverken du eller andre forkjempere for Pride ønsker overhode å snakke om dette med lærebøkene som nå inneholder kjønnsideologi.

Bare anser denne dørgende stillheten som at dere alle egentlig skjønner problemet.

Endret av Bing123
skrivefeil
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Bing123 skrev (23 minutter siden):

Legger merke til at hverken du eller andre forkjempere for Pride ønsker overhode å snakke om dette med lærebøkene som nå inneholder kjønnsideologi.

Legger merke til at enkelte konservative fortsatt tenker det er lurt å fjerne informasjon fra lærebøkene.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
1 hour ago, frohmage said:

Legger merke til at enkelte konservative fortsatt tenker det er lurt å fjerne informasjon fra lærebøkene

Du syns det er lurt å ha ellevill ideologi og fantasi forkledd som vitenskap inn i lærebøker.

Som  feks nevnt, at legene "gjetter kjønn". Skjønner. Veldig bra informasjon.

Endret av Bing123
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Bing123 skrev (20 minutter siden):

Du syns det er lurt å ha ellevill ideologi og fantasi forkledd som vitenskap inn i lærebøker.

Jeg aner ikke hva du snakker om eller hva det har med pride å gjøre.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Bing123 skrev (28 minutter siden):

Det er ikke noe ellevilt eller ideologisk om kjønn i norske lærebøker. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Bing123 said:

Visste ikke om att det redan fanns den typen information i nyare läroböker. Ska se i barnens böcker hvis det står där. 

Är faktiskt rätt förvånad över hur mye med könsidentiteter som redan blivit mainstream utan att jag tror folk flest faktiskt är eniga. I skolan ska man lära sig att kön bara är något man föler sig som, lover och regler ska skrivas könsneutralt så ord som kvinne bör ikke förekomma, man kan enkelt ändra kön i databaserna. 

Hur mange är det egentligen som är födda i fel kön? Hur mye ska man göra för dem? Vad är poängen med att folk ska kunna välja sin köns identitet och kräva att andra bruker rätt pronomen (bruker av de, dem, they som verkar bli vanligare är ju idiotiskt då det er flertal) jämfört med att alla helt enkelt ska få vara den man är och man ska forsöka minska forskjellene med vilket kön man har.     

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Snikpellik said:

Det er ikke noe ellevilt eller ideologisk om kjønn i norske lærebøker. 

Tycker nog det jag har sett efter en googling er det men det beror ju självklart på vad man har för åsikt och förståelse om kön. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja til Pride.

Nei til trangsynte som lager et oppkonstruert problem, basert på meningene til konservativt religiøse mennesker, pakket inn som " vi tenker på de stakkars barna".

Samtidig støtter de Israel sin bombing av Palestinske barn. 

Sirkelen er komplett. 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (6 minutter siden):

Ja til Pride.

Nei til trangsynte som lager et oppkonstruert problem, basert på meningene til konservativt religiøse mennesker, pakket inn som " vi tenker på de stakkars barna".

Samtidig støtter de Israel sin bombing av Palestinske barn. 

Sirkelen er komplett. 

Nei til trangsynte som lager et oppkonstruert problem, basert på meningene til komplette idioter i ordets opprinnelige forstand, pakket inn i "vi tenker på de stakkars barna."

Samtidig støtter de utryddelsen av Israel og alle jøder verden over.   (Hamas har dette i sitt program, utryddelse av alle jøder uansett hvor de befinner seg i verden).

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Investigator224 skrev (2 minutter siden):

Nei til trangsynte som lager et oppkonstruert problem, basert på meningene til komplette idioter i ordets opprinnelige forstand, pakket inn i "vi tenker på de stakkars barna."

Samtidig støtter de utryddelsen av Israel og alle jøder verden over.   (Hamas har dette i sitt program, utryddelse av alle jøder uansett hvor de befinner seg i verden).

Forsøker å se et poeng her, men det viser seg vanskelig.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...