Markiii Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai Sovna skrev (På 20.5.2024 den 12:13 PM): Og i hvilken enveis retning frihet/valg skal gå har du altså en tydelig markør på.. Og den friheten skal du selvsagt ha. Kan du prøve å omformulere? Det du skriver her gir ingen mening. Brother Ursus skrev (På 20.5.2024 den 12:43 PM): Det er mange seksualiserte og fetisjistiske elementer i Pride-paradene som ikke sømmer seg for barn. De som arrangerer paraden må bestemme seg for hva den skal handle om. Skal det være et familievennlig arrangement som feirer kjærlighet og individuelle rettigheter, eller skal det være en fetisjfest? Ser generelt lite av dette, men så mener jeg også at barn ikke tar skade av litt naken hud eller voksne som kler seg ut. Ser ingen problemer med at foreldre tar med barna for å se på Pride-paraden. Disse skjøre barna dine må vel holde seg hjemme fra stranda også stakkar? Brother Ursus skrev (På 20.5.2024 den 1:06 PM): Kan ikke si jeg har sett noen kinks på norske strender. Kontekst er også en greie. En naken menneskekropp kan være helt naturlig og ikke støte noen. Jeg reagerer mer på normaliseringen av kinks og fetisjer foran barn. Det kan både seksualisere barn lenge før de er klare for det, og også gjøre barn sårbare for tidlig seksuell debut og utnyttelse. Vi har et par hundre år med psykiatriske studier på hva som skjer med barn som blir utsatt for slikt. Hva slags "kinks og fetisjer"? Hvordan seksualiserer dette barna? Hva slags "slikt" er det disse psykiatriske studiene har snakket om? 6 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai 4 minutes ago, Markiii said: Hva slags "kinks og fetisjer"? Hvordan seksualiserer dette barna? Hva slags "slikt" er det disse psykiatriske studiene har snakket om? Det er neppe noe vits for meg å poste alle bildene som kommer opp, men prøv å google f.eks "Pride Norge fetisj". 2 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai Brother Ursus skrev (2 minutter siden): Det er neppe noe vits for meg å poste alle bildene som kommer opp, men prøv å google f.eks "Pride Norge fetisj". Jeg har sett Pride-toget selv. Kan ikke huske å ha sett noe som var skadelig for barn. Kanskje du kan beskrive et par eksempler med ord? 5 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai Theo343 skrev (På 20.5.2024 den 12.10): Jeg tenker at foreldre som tar hensyn til barnas følelser er spesielle på den måte at de faktisk er gode foreldre. Man snakker med dem og lærer dem folkeskikk men man tvinger dem ikke til deltakelse. Selvsagt kan foreldre "tvinge" barna til å delta. De er foreldre. De har ansvar for barna sine. Barn må gjøre mye de ikke nødvendigvis skjønner eller til og med har lyst til. Men sånn er livet. Theo343 skrev (På 20.5.2024 den 12.12): Har du aldri sett en voksen mann utføre arbeid på en barneskole? Kun kvinner på din kommunes skoler? Det er ikke vanskelig å overhøre når utdelingen og samtalen skjer få meter fra der jeg står i et fellesareal mellom klasserommene? Man skal lese mye rart. Det er enda lettere å se for seg at dette er en oppdiktet historie. Sitat Ja tyskere opplevde absolutt denne "friheten" fra brunskjortene i sin tid. Velkommen til de historieløse. Akkurat, så at foreldre eller andre voksne oppdrar barna er nazisme. Wow. Faktisk er sosialisering og det som leve som menneske nazisme, visst. 2 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai 8 minutes ago, Brother Ursus said: Det er neppe noe vits for meg å poste alle bildene som kommer opp, men prøv å google f.eks "Pride Norge fetisj" Hvis du driver og googler fetisj-bilder, så bør du ikke bli overrasket over det som kommer opp, enten det faktisk stammer fra Pride i Norge eller fra en russisk trollfabrikk. Noe godt grunnlag for egne sterke meninger er det neppe. 6 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai nebrewfoz skrev (19 minutter siden): Hvis du driver og googler fetisj-bilder, så bør du ikke bli overrasket over det som kommer opp, enten det faktisk stammer fra Pride i Norge eller fra en russisk trollfabrikk. Dette er vel noe av problemet, at noen anti-pride folk aldri har sett en parade i virkeligheten, men har gjort seg opp sin mening fra ekkokamre på nett. I virkeligheten er vel ikke paraden stort mere seksualisert enn et vanlig russetog var på 90-tallet. 6 3 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai Det kommer stadig påstander om ekkokamre, men mitt syn på Pride og andre ting er nå langt mer i harmoni med det majoritetsbefolkningen gir uttrykk for, både i Norge og en del andre vestlige land. Og ja, det er selvfølgelig konfirmasjonsbias når du søker, men poenget var å motbevise at det ikke eksisterte. Hvorfor skal ting være lov i Pride som er ulovlige eller usømmelige resten av året? Arrangøren må bestemme seg for hva de vil. Enten skal det være barnevennlig og handle om kjærlighet, eller så kan det inkludere fetisjisme og ha 18-årsgrense. 6 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai Bildet av det paret i fjor, der hun var utkledd som hund(?) og hadde puppene hengende ute til lufting, ble jo delt både høyt og lavt. Det er nok et veldig lite mindretall som har så korte sosiale antenner at de holder på sånn, men jeg ser ikke helt hvorfor det skal være så vanskelig å si at det ikke er greit å gå sånn heller. Ting som hører til inne blant husets fire vegger kan godt forbli der. 4 Lenke til kommentar
Van Der Linde Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai Pride, Skole og utdanning | Skolene i Ålesund får ikke heise pride-flagget (nettavisen.no) Det kommer til å bli bråk av dette. Noe vi allerede ser på reaksjonen til Trettebergstuen . Men jeg håper de som har tatt denne avgjørelsen er voksne nok til å ikke la seg presse til å endre avgjørelsen. Pride har ikke noe i skolen eller barnehagen å gjøre. 4 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai :utakt skrev (31 minutter siden): Ting som hører til inne blant husets fire vegger kan godt forbli der. Jeg tenker som så at det kanskje også burde inkludere folks seksualitet og legning ? 2 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai 0laf skrev (8 minutter siden): Jeg tenker som så at det kanskje også burde inkludere folks seksualitet og legning ? Folk må jo gjerne gå i tog sammen med kjæresten sin, ingen problem med det. Men hvorfor det er så viktig for enkelte å trekke sexlivet ut på gata, det skjønner ikke jeg. 6 Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai (endret) 28 minutes ago, Van Der Linde said: Pride, Skole og utdanning | Skolene i Ålesund får ikke heise pride-flagget (nettavisen.no) Det kommer til å bli bråk av dette. Noe vi allerede ser på reaksjonen til Trettebergstuen . Men jeg håper de som har tatt denne avgjørelsen er voksne nok til å ikke la seg presse til å endre avgjørelsen. Pride har ikke noe i skolen eller barnehagen å gjøre. Det er akkurat det der jeg mente med at det må være lov å velge og ikke markere uten å bli stempla som "hater". Quote Den tidligere kulturministeren sier hun blir flau over vedtaket. – Denne begrunnelsen og dette vedtaket gjør meg flau. Og viser at kampen ikke er over. Fordommer og mangel på kunnskap lever i beste velgående. Uttalelsene til Trettebergstuen sier jo det motsatte. Høres jo ut som om at man enten må flagge eller så er man imot mangfold og inkludering... Endret 21. mai av Wheeljack 3 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai :utakt skrev (41 minutter siden): Folk må jo gjerne gå i tog sammen med kjæresten sin, ingen problem med det. Men hvorfor det er så viktig for enkelte å trekke sexlivet ut på gata, det skjønner ikke jeg. Jeg forstår at seksuelle preferanser skal være greit å ha, men jeg skjønner meg ikke på kampen de kjemper. Hvor mange opplever trakassering og diskriminering pga at de har fetisjer? -Og, jeg finner det litt spesielt å leve ut disse i et pride-tog med hundretusenvis av tilskuere, deriblant barn. Jeg kunne forstått det, hvis de tok den urgamle fordommen/klisjeen om at homser alltid går i lakk og lær er noe de spiller på og gjør narr av, men det er jo ikke det de gjør heller, eller kanskje de gjør det? Er jo bare den fetisjen som egentlig er med i toget, ikke andre og enda særere/mindre normale fetisjer. Lenke til kommentar
OMyre Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai Van Der Linde skrev (1 time siden): Pride, Skole og utdanning | Skolene i Ålesund får ikke heise pride-flagget (nettavisen.no) Det kommer til å bli bråk av dette. Noe vi allerede ser på reaksjonen til Trettebergstuen . Men jeg håper de som har tatt denne avgjørelsen er voksne nok til å ikke la seg presse til å endre avgjørelsen. Pride har ikke noe i skolen eller barnehagen å gjøre. Ja, blir sikkert bråk. Men hvorfor skal det egentlig bli bråk? Gjelder ikke bråk / kritikk begge veier? Skal ikke «Pride» også godta andre valg / meninger / kritikk osv? Lenke til kommentar
Van Der Linde Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai OMyren skrev (2 minutter siden): Ja, blir sikkert bråk. Men hvorfor skal det egentlig bli bråk? Gjelder ikke bråk / kritikk begge veier? Skal ikke «Pride» også godta andre valg / meninger / kritikk osv? Det er dessverre ikke akseptert med andre meninger om Pride. Noe vi så i fjor når Thon Hotels ville forholde seg nøytrale ved å ikke flagge. Da kom reaksjonene og de ble tvunget til å gå tilbake på avgjørelsen. 4 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai Investigator224 skrev (På 19.5.2024 den 7:10 PM): jeg vil ha meg frabedt enda mer pride gnål Så derfor starter jeg en tråd om pride! 2 2 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai (endret) Van Der Linde skrev (17 minutter siden): Det er dessverre ikke akseptert med andre meninger om Pride. Noe vi så i fjor når Thon Hotels ville forholde seg nøytrale ved å ikke flagge. Da kom reaksjonene og de ble tvunget til å gå tilbake på avgjørelsen. Thon Hotels gikk på en kjempeblemme og annonserte at det ikke lengre skulle være lov for de ansatte å flagge med pride-flagget på deres hoteller. Det ble derfor ikke oppfattet som et forsøk på å være nøytrale, men som at annonseringen av det nye forbudet var en ytring i seg selv. Endret 21. mai av Snikpellik 2 2 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai Snikpellik skrev (6 minutter siden): Thon Hotels gikk på en kjempeblemme og annonserte at det ikke lengre skulle være lov for de ansatte å flagge med pride-flagget på deres hoteller. Det ble derfor ikke oppfattet som et forsøk på å være nøytrale, men som at det nye forbudet var en ytring i seg selv. Ikke helt riktig slik jeg husker det. Thon meddelte sine hoteller at det ikke skulle flagges, altså etter spørsmål fra noen av hotellene om de kunne flagge. Thon annonserte ikke at de ikke skulle flagge. Hvorfor de gjorde det kan være mange grunner, men den grunnen som hele samfunnet mente var riktig var at de var aktivt motstander av Pride. Det er mer plausibelt at de feks ikke ville bruke masse tid og penger på alle sine hoteller til å kjøpe inn og heise opp og ned massevis av flagg. Når reaksjonene kom, måtte de legge seg flate 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai Baranladion skrev (23 minutter siden): Jeg forstår at seksuelle preferanser skal være greit å ha, men jeg skjønner meg ikke på kampen de kjemper. Hvor mange opplever trakassering og diskriminering pga at de har fetisjer? -Og, jeg finner det litt spesielt å leve ut disse i et pride-tog med hundretusenvis av tilskuere, deriblant barn. Jeg kunne forstått det, hvis de tok den urgamle fordommen/klisjeen om at homser alltid går i lakk og lær er noe de spiller på og gjør narr av, men det er jo ikke det de gjør heller, eller kanskje de gjør det? Er jo bare den fetisjen som egentlig er med i toget, ikke andre og enda særere/mindre normale fetisjer. Skal sies at mitt inntrykk av toget har jeg bare via pressen, og jeg vet ikke hvordan det er andre steder i landet, men her i Oslo virker det til å være et gedigent langt tog med vanlige folk som har det moro. Mange går med glitter og fjas. Det er jo ingenting i veien med det. Så er det noen få som må tøye strikken ekstra langt, kle seg ut med bdsm og gå veldig "utfordrende" kledd, og det er dette lille mindretallet folk henger seg opp i og diskuterer heftig. Som sagt, jeg skjønner ikke hvorfor det trenger å være en del av paraden. Det hadde jo funka like fint uten. Litt rart at ikke arrangørene kan trekke opp noen linjer der. 1 Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai Van Der Linde skrev (8 minutter siden): Det er dessverre ikke akseptert med andre meninger om Pride. Noe vi så i fjor når Thon Hotels ville forholde seg nøytrale ved å ikke flagge. Da kom reaksjonene og de ble tvunget til å gå tilbake på avgjørelsen. Ja, tenker det samme. Ved ikke å flagge er du pr.def motstander. Yes, right.. Ved at jeg ikke var i rosetoget ang 22 juli: Jeg er altså tilhenger av Breivik. Selv er jeg faktisk tilhenger av hva Pride på mange måter står for. Demokrati-frihet til å velge og aksept for å vise at man er skeiv. Ja, jeg har også hørt om noen utkledd i noe som kan klassifiseres som pervo utstyr, og ute i det offentlige rom. Da tar det kanskje litt vel av. Jeg eller barna mine har heller ingen nevnverdig interesse av hvordan basketakene foregår på soverommene. Hvis noen skeive skulle være fristet til å utbasunere det😂.. Ikke noe merksnodige med det, men noen av de mest vettuge folka i nabolaget her jeg bor er skeive. Det er også de jeg har mest kontakt med for vi deler samme humoren. En haug av kjedelige tørrpinner i nabolaget her.. guff. 2 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå