Populært innlegg Investigator224 Skrevet 19. mai Populært innlegg Del Skrevet 19. mai Jeg har fått nok! 17. mai var tydeligvis også en pride dag, så jeg vil ha meg frabedt enda mer pride gnål, som utvilsomt kommer til å inkludere Palestina markeringer også! Gjør heller heller om pride til en 9 dagers festival for selvberging, skjermfrie aktiviteter for barn og heimevern! 31 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg aklla Skrevet 19. mai Populært innlegg Del Skrevet 19. mai Nøyaktig hva er du lei? Og hvorfor? Selv er jeg veldig glad for å bo i ett land der det er tillatt å ha f.eks pride Skal ikke veldig langt før man blir enten arrestert og/eller slått ned om man viser man er noe annet enn hetrofil offentlig.. 22 1 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Uderzo Skrevet 19. mai Populært innlegg Del Skrevet 19. mai (endret) Investigator224 skrev (31 minutter siden): Jeg har fått nok! 17. mai var tydeligvis også en pride dag, så jeg vil ha meg frabedt enda mer pride gnål, som utvilsomt kommer til å inkludere Palestina markeringer også! Gjør heller heller om pride til en 9 dagers festival for selvberging, skjermfrie aktiviteter for barn og heimevern! Uff da, kan ikke være lett å være deg. Endret 19. mai av Uderzo 32 1 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 19. mai Del Skrevet 19. mai Investigator224 skrev (32 minutter siden): Jeg har fått nok! 17. mai var tydeligvis også en pride dag, så jeg vil ha meg frabedt enda mer pride gnål, som utvilsomt kommer til å inkludere Palestina markeringer også! Gjør heller heller om pride til en 9 dagers festival for selvberging, skjermfrie aktiviteter for barn og heimevern! Kvifor ikkje organisere din eigen festival? 5 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. mai Del Skrevet 19. mai Ingen problem. Tenker at 8. mars og 24. desember også kan bli Pride dag. 2 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 19. mai Del Skrevet 19. mai Pride er helt ok, men stemmer det at hele juni er pride-måned? Hadde vi klart oss med en uke + MGP? 6 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 19. mai Del Skrevet 19. mai NorsknRev skrev (4 minutter siden): Pride er helt ok, men stemmer det at hele juni er pride-måned? Hadde vi klart oss med en uke + MGP? I Oslo er Pride 21-29 juni. Det kan vel hende at det er mindre arrangementer ellers i juni også, men hovedtyngden ligger på den uka. 4 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Brother Ursus Skrevet 19. mai Populært innlegg Del Skrevet 19. mai Jeg er også glad jeg bor i et land hvor folk kan gjøre som de vil. Men jeg synes Pride burde handle om nettopp det - individuelle rettigheter. Inkludert retten til å være barn, fri fra indoktrinering og blotting. Pride-paraden bør ha 18 års-grense. 21 3 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg skaftetryne32 Skrevet 19. mai Populært innlegg Del Skrevet 19. mai Investigator224 skrev (2 timer siden): Jeg har fått nok! Så ikke delta i den på noe vis, det er ingen som tvinger deg vettu, hvorfor skal vi ha noe som helst av parader, festivaler eller noen form for aktivitet ? Investigator224 skrev (2 timer siden): Gjør heller heller om pride til en 9 dagers festival for selvberging, skjermfrie aktiviteter for barn og heimevern! Nei jeg har fått nok av det gnålet der, eller er det bare ting som du liker vi skal ha ? Frihet for meg, men ikke for de jeg er uenig med ? 13 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 20. mai Del Skrevet 20. mai (endret) Brother Ursus skrev (12 timer siden): Men jeg synes Pride burde handle om nettopp det - individuelle rettigheter. Det handler også om synlighet og representasjon -- det at folk skal vite at de eksisterer. Det er viktig at barn vet at det eksisterer mennesker som elsker noen av samme kjønn, og at det er noen som har forskjell mellom kroppens kjønn, biologisk kjønn, og hjerne -- for å hindre fordommer, og som del i å forstå hvordan mennesket fungerer og kan fungere. Endret 20. mai av Red Frostraven 5 1 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 20. mai Del Skrevet 20. mai 13 hours ago, NorsknRev said: Pride er helt ok, men stemmer det at hele juni er pride-måned? Hadde vi klart oss med en uke + MGP? Är väl snarare så att hela året är pride. https://www.friosloviken.no/pride-2024/#:~:text=for mangfold%2C PRIDE-,Hva,juni 2024. 4 2 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 20. mai Del Skrevet 20. mai fredrik2 skrev (35 minutter siden): Är väl snarare så att hela året är pride. Ingen som tvinger deg til å delta. Det er matfestivaler hele året også, er det et problem ? Kan vi bare ha matfestivaler en viss måned i året, eller bare en uke? 9 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 20. mai Del Skrevet 20. mai 2 minutes ago, skaftetryne32 said: Ingen som tvinger deg til å delta. Det er matfestivaler hele året også, er det et problem ? Kan vi bare ha matfestivaler en viss måned i året, eller bare en uke? Nu svarade jag på ett spørsmål. Tycker väl dock att pride framstår lite förskjellig fra matfestivaler. Lite mindre kritik om de som ikke flaggar för matfestivaler for eksempel. 6 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg qualbeen Skrevet 20. mai Populært innlegg Del Skrevet 20. mai Her jeg bor, er det faktisk helt frivillig å delta eller ei. Og hva er galt med pride? Tåler du ikke å se mennesker som lever radikalt forskjellig fra deg? Må absolutt alle leve main-stream og på din måte? Makan! Det er god plass til pride. 17.mai var forresten ikke en pride-dag. Kan gode være du så noen som hadde på seg "feil" klær og feil attityde denne dag, men det sier jo egentlig bare mest om deg selv! Gå i seg selv. Hvorfor er du så lite tolerant ovenfor folk som er annerledes? Kan ikke folk få lov til å være forskjellige? Føler du deg truet på noe vis? Noe må det jo være, siden du blir trigget så grådig. 12 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg :utakt Skrevet 20. mai Populært innlegg Del Skrevet 20. mai fredrik2 skrev (5 minutter siden): Lite mindre kritik om de som ikke flaggar för matfestivaler for eksempel. Det punktet der... I fjor ble det masse styr rundt at Thon Hotels først nektet hotellene i kjeden å heise flagg, visstnok fordi de ville "være nøytrale". Kritikken haglet fra alle kanter, og det tok ikke lang tid før Thon snudde og heiste flagg likevel. Sitat – Å ikkje flagge er ikkje eit nøytralt val for mange. Vi håpar også at forpliktinga som kjem med flagginga blir følgt opp med konkrete planar, eksempelvis kompetanseheving og planverk, for korleis ein arbeider for og med mangfold internt og eksternt. Det seier leiar i FRI Møre og Romsdal, Regine Giskegjerde Urtegård. Det kan ikke, og skal ikke, være sånn at man blir oppfattet som motstander og "hater" om man ikke aktivt deltar. Jeg har ingen problemer med at arrangementet går, men jeg har aldri deltatt og kommer sikkert aldri til å gjøre det. Jeg har ikke noe i mot de som deltar likevel. Hvis noen bedrifter finner ut at de ikke skal markere i år, så håper jeg de er tøffe nok til å stå i den skitstormen som kommer. Den diskusjonen og nyanseringen må tas. Vi kommer bedre ut av det etterpå. 13 1 2 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 20. mai Del Skrevet 20. mai fredrik2 skrev (17 minutter siden): Tycker väl dock att pride framstår lite förskjellig fra matfestivaler. Men om det er pride eller matfestival så er det fremdeles ingen som tvinger deg til å delta, eller er det ? Om så er tilfelle at det er tvang involvert så kan jeg skjønne at noen er lei, men jeg tipper at det ikke er tilfelle. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg endaen Skrevet 20. mai Populært innlegg Del Skrevet 20. mai Bryr meg 0 om Pride, og det plager meg ikke at de holder på. Er egentlig ganske lett å ikke delta. Men tar de pride inn i barnehagen og barneskolen, så setter eg grensen der. Har ingen verdens ting der å gjøre. 8 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. mai Del Skrevet 20. mai (endret) 37 minutes ago, qualbeen said: Her jeg bor, er det faktisk helt frivillig å delta eller ei. Og hva er galt med pride? Tåler du ikke å se mennesker som lever radikalt forskjellig fra deg? Må absolutt alle leve main-stream og på din måte? Makan! Det er god plass til pride. 17.mai var forresten ikke en pride-dag. Kan gode være du så noen som hadde på seg "feil" klær og feil attityde denne dag, men det sier jo egentlig bare mest om deg selv! Gå i seg selv. Hvorfor er du så lite tolerant ovenfor folk som er annerledes? Kan ikke folk få lov til å være forskjellige? Føler du deg truet på noe vis? Noe må det jo være, siden du blir trigget så grådig. Helt enig i kjernen i dette. Det som rubber meg feil vei er hykleriet. Tar du de samme argumentet om andre forskjeller mellom folk så vil flere av de samme menneskene si noe helt annet. Være seg hets mot kronisk syke, introverte, overvektige, psykisk syke, eldre, boomers, "hvite menn over 50". Samt et utall av lignende som gjør at folk blir utsatt for diskriminering, hets, hatprat og hatefulle handlinger. Kanskje vi skal dedikere juli til disse med tog i alle byer? Eller noen uker eller en måned til hver gruppe? Er man villige til det? Er det eneste måten vi kan skape toleranse for ulikheter i samfunnet? Eller stikker det dypere også hos hyklerne? Så er det åpent for å vri det jeg skriver til noe jeg ikke skriver. Endret 20. mai av Theo343 3 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Sovna Skrevet 20. mai Populært innlegg Del Skrevet 20. mai :utakt skrev (16 minutter siden): I fjor ble det masse styr rundt at Thon Hotels først nektet hotellene i kjeden å heise flagg, visstnok fordi de ville "være nøytrale". Kritikken haglet fra alle kanter, og det tok ikke lang tid før Thon snudde og heiste flagg likevel. Hvorfor kunne det ikke være frihet for Thon å ikke måtte kjøpe pride-flagg? Alt med pride er vel å vise frihet til å velge uten at det skal bli konsekvenser. Jeg eller sameiet jeg bor i skal ikke tvinges til å heise pride-flagg. Og jeg er ikke noe spes motstander av pride, så rart det enn høres ut. 9 2 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Brother Ursus Skrevet 20. mai Populært innlegg Del Skrevet 20. mai 1 hour ago, Red Frostraven said: Det handler også om synlighet og representasjon -- det at folk skal vite at de eksisterer. Det er viktig at barn vet at det eksisterer mennesker som elsker noen av samme kjønn, og at det er noen som har forskjell mellom kroppens kjønn, biologisk kjønn, og hjerne -- for å hindre fordommer, og som del i å forstå hvordan mennesket fungerer og kan fungere. Både LGBT og etniske minoriteter er vel allerede overrepresenterte i Vesten. Og biologi og sosialvitenskap hører hjemme i et klasserom på en skole, og er ikke noe de med fordel kan belæres i av aktivister og personer som har disse tilstandene. 11 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå