Gå til innhold

Kommentar: Kva skjer med Xbox?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde troa på xbox. Men etter fiasko,en Redfake og Starfield ga jeg opp hele xbox,en og solgte xsx,en Skal bli spennende og se hvordan hellblade 2 blir. Blir og teste det ut på pc gamepass.

Ellers spiller jeg på steam og ps5. Så får bare xbox verden gå som den går.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har hatt gamepass siden det ble tilgjengelig. Men avsluttet abonnementet når de la ned Tango gameworks. Det studiet alene har vel stått for det eneste nye og kreative som har kommet til xbox. Betyr sikkert ingenting for MS, men det ble nå min lille protest mot det MS gjør nå. Har heiet på Xbox siden den første konsollen og ment at konkurranse er bra. Det mener jeg fortsatt. Samtidig har det blitt krevende å opprettholde trua på Xbox. Hellblade 2 blir sikkert bra, men det er nå en gang en oppfølger. I tillegg har jeg mistet troen på gamepass som konsept. Mulig det er bra for oss forbrukere på kort sikt. Men på lang sikt tror jeg det rammer utviklere og på sikt oss forbrukere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
At de legger ned "Arkane Austin" er meget skuffende de som bla laget "Prey" en av de beste spillene for min del. Har avsluttet gamepass siden jeg ikke ser noe grunn til å ha det mer er kun spill some ikke intreserer meg der holder meg til Steam og kjøper de få spillene som intreserer meg der.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror svaret er dårlig ledelse. De klarer ikke få ut de store hitsa, selv om de sitter på mange kjente merker. Halo er et godt eksempel, 343 er så dårlig styrt at de ikke engang klarte å få ut battlepassene de skulle tjene penger på. Nå har de bare gitt opp hele greia...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-AacA1H

De hadde så god start denne generasjonen,men er redd ps5,nintendo og pc er der jeg trives best. Hatt både xbox 1,360 og nå series x fra launch men det tror jeg blir min siste konsoll fra de.Tenker egentlig jeg ikke trenger mer enn den noen gang heller om ikke de kommer med noe helt ville specs.360 var der jeg følte de var virkelig inne på rett kurs. Det var mye gøy som kom og hjem menyen og meldinger,chat etc var ganske kult.Nå har de en vill konsoll greit nok,men de sliter noe massivt med originaliteten sin i utgivelser synes jeg,da det virker som de sammen med mange andre plattformer så klart har blitt redde for og satse stort og mye på nye historier,verdener også videre.Men selvfølgelig kan det være "writers" block eller manko på kreativitet. Men hva skjer når nesten alt bare er relansering og oppussinger av ting som allerede er skapt og gjort solid bra som faktisk blir bra?Er det for og kjøre safe i wonder?!:(Det pleide gjøre det så gøy og fyre opp xboxen imellom, men nå sliter jeg med dra den i gang annet enn for litt fps boost, auto hdr eller teste litt "aaa" spill på gamepass:(Mer lyst bare spille indie spillene de kommer med der på pc gamepass i stedet.Jeg vet ikke,men virker som de sliter litt med mye av det de ønsker få til stort som ender litt 60-80% i stedet for 100%. Så lenge de ikke gjør ett av mine favoritt studioer som er bethesda eksklusive for seg,så skal jeg ikke klage for de får til veldig mye,men det er mye ellers også virker det som at enten ledelse ikke oppmuntrer og satser ordentlig på og gi utviklerene ordentlig frihet og tøyler til og tørre være nyskapende og originale atter en gang som mang en gang til nå med tidligere utgivelser, eller mange sliter med nye fortellinger.Kanskje heller sett senere release om de ikke er sikre på hva eller hvordan tilstand til det de utgir er idk.Men til dets forsvar er det nok andre tider og utvikle gode spill og kanskje bare lykkes i også:(Fryktelig mange gode indie spill blitt som er gode om dagen det er det som slår meg mest.Sjelden for noen generasjoner siden fikk du servert kvart utvikla spill masse bugs,crashes,halvert framerate og karakterer som minner mer om 8 bit imellom enn det de all new gen de var ment være.Bare hadde vært så utrolig gøy se de skinne igjen som da jeg spilte halo på min xbox første gen eller saints row på 360.Them days was a blast;) Aldri vært fanboy eller noe særlig det hele tatt for mye kan speiles hos alle andre selskap og plattformer.Har bare troa på de absolutt fortsatt og synes det er så trist for de har så mye dyktige folk i staben og gjør/gjort så fryktelig mye bra,men det er virkelig noe med hva skjer egentlig med xbox:( 

Time will tell!

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Er enig i mye i artikkelen, men forstår ikke helt dette.

Sitat

Microsoft har lagt alle korta sine i Game Pass-skuta, og den er i ferd med å synke. Nye medlem dukkar ikkje opp i den farten Microsoft ynskjer, og med det uteblir innteninga

Ifølge Microsoft har medlemstallene på to år gått fra 25 til 34 millioner. Har det vært rapportert noe sted at denne økningen ikke svarer til Microsofts forventninger?

Edit: Leste nå hele artikkelen jeg lenket til, og jeg ser nå at Microsoft hadde mål om langt større vekst.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Nå skal jeg skrive en post som mange garantert ikke vil vite noe av, og begreper som fanboys og xbot vil nok sitte løst. Vel, drit i det, sånn barnslig greier gidder jeg ikke respondere på.

Ser ikke helt det samme som mange andre kjenner jeg. Jeg synes ikke hverken PS eller Xbox egentlig har levert noen storspill på en stund, det er en ting. En annen er hvordan man ser ting, eller kanskje velger å se ting. Og, det handler mye om narativet som skapes i sosiale media.

Starfield nevnes for eksempel, sammenlignes med NoMans Sky og kritiseres for at man ikke kan gå rundt hele planeter. Ingen bryr seg om at dette aldri var et slikt spill, at det ikke er er nytt NoMans Sky, at det faktisk er noe helt annet. Folk brukte 30 minutter på å bestemme seg for der samme som man så andre klaget på på sosiale media, og alle kanaler pushet hart på dette, og det skapte også trafikk. At andre etter hvert logget hundrevis av timer med å spille spillet slikt det var ment å spilles, og syntes det var et veldig godt spill kom mindre tydelig fram. For all del, det er ikke et spill for meg, jeg har ikke tid, men man må også bedømme spill for hva de er.

På samme vis ble Helldivers 2 opphypet utenfor alle dimensjoner rett fra start. Til tross for at spillet hadde enorme tekniske problemer. Her skulle det være supert gameplay, masse humor, og alt mulig som gjorde spill gode. Managed democracy, hell yes, godordene satt løst. Men, etter å ha spilt det en god stund er det jo helt åpenbart at den hode humoren er nærsagt ikke eksisterende etter introklippet og opplæringen, foruten en og annen gjentakende kommentar. Gjentakende er jo egentlig beskrivende av hele spillet. Og hvor er de sømløse overgangene, den sømløse landingen på planetene, hvor er muligheten til å bevege seg utenfor de begrensede områdene? Hvorfor kan jeg ikke fly fra planet til planet å lande sømløst? Og hvorfor er det ingen som kritiserer Helldivers 2 for dette? 

Men, Helldivers 2 er et helt annet spill. Ja, akkurat. Men, folk kan være enige eller ikke, men jeg aner en tendens i hvordan spill fra hver av de to blir mottatt.

Og så hele oppramsingen omkring studio der vi ikke vet bakgrunnen for noen ting, men uten å ta tiden i betraktning, uten å reflektere over at det ikke er mange månedene sine Sony IE sa opp 8% av sine ansatte og la ned London Studios.

Så til Gamepass "draumen raknar". Ja, gjør den nå egentlig det. Jeg anbefaler å telle på hva MS tjener på 30 millioner betalende Gamepass kunder sammenlignet med 54 millioner solgte 1st party spill. Har Gamepass mistet millioner av brukere? 

"Storspela uteblir", ja, gjør de nå det. Hva er et "Storspel", jeg hadde ufattelig mange morsomme timer på Frostpunk og alle de andre av en stor samling svært gode spill, for ikke alle de gode indie spillene... Nevnte Helldivers 2 er kanskje beviset på at begrepet "storspel" er noget vagt. 

Men, ok, la oss legge tilside titler som Diablo IV, ja Starfield, Forza, Jedi Survivor, Lawn Mover Simulator, massevis av andre gode spill, og snart Call of Duty serien.

Denne kommentaren om manglende "storspel" kommer da altså så og si samtidig som Gamer.no legger ut følgende overskrift, "Ei vanvittig oppleving". Skrevet av ingen andre enn samme forfatter og postet to dager senere. Altså skrev du denne kommentaren samtidig som du testet dette manglende "storspelet".

Men, du nevner det sier du. Ja, med følgende kommentar. "Hadde det ikkje vore for at eg skriv ei sak..." ja, er ikke dette jobben din. Hvordan spredte nyheten om Helldivers seg? Har ikke Gamer skrevet 10-12 saker om Helldivers 2 de siste par/tre månedene? Ikke kom å fortell meg at Sony var så mye ute og snakket om Helldivers 2 før det slapp.

Forventer Microsoft at Hellbalde 2 skal selge seg selv? Nå har jeg sett teasere og trailere bli presentert, men langt viktigere er nok det faktum at dere, spillpressen, ruller gode karakterer, og hvordan omtalene i sosiale media blir.

Fremover i tid ligger Awoved, Ara (PC), Indian Jones, Flight Simulator 2024, S.T.A.L.K.E.R og mange flere, titler som for lukter på "storspel" definisjonen.

For meg er timingen på denne kommentaren merkelig, og fremstår tilsynelatende mer som et forsøk på å kaste seg på et utvalg av rykteflommer og meninger som har vokst fram på sosiale media, med varierende grad av substans.

Sannheten er at MS i praksis er en underdog i et svært vanskelig marked. Og, får ikke noe gratis drahjelp, det er sikkert. Hva som skjer fram i tid vet jeg ikke, men jeg ser virkelig ikke hvor konklusjonene kommer fra om man betrakter markedet i sin helhet, og utviklingen av plattformen.

MS har flere spilleventer, det neste i juni om jeg ikke husker feil. 

Endret av Serpentbane
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev:

Er enig i mye i artikkelen, men forstår ikke helt dette.

Sitat

Microsoft har lagt alle korta sine i Game Pass-skuta, og den er i ferd med å synke. Nye medlem dukkar ikkje opp i den farten Microsoft ynskjer, og med det uteblir innteninga

Ifølge Microsoft har medlemstallene på to år gått fra 25 til 34 millioner. Har det vært rapportert noe sted at denne økningen ikke svarer til Microsofts forventninger?

Edit: Leste nå hele artikkelen jeg lenket til, og jeg ser nå at Microsoft hadde mål om langt større vekst.

Det som investorene krever er ikke bare at det er vekst; de krever en økning i vekstraten også. Kravet til profitt bare øker og øker til selskapet kollapser. Målsetningen for GamePass er ikke bare å tjene inn penger for Microsoft, men å grave til seg ALLE PENGENE. Dette er Jim Sterlings klart beste video. Jeg er jo ikke sosialist som Jim, men det vil ikke si at jeg støtter løpsk rovkapitalisme. https://www.youtube.com/watch?v=HmW0GhdDOvw&ab_channel=JimSterling
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...