Hollabaloo Skrevet 30. mai Del Skrevet 30. mai Magnus Rydningen skrev (1 time siden): Finnes ingen grunn til å legge til Enhanced AP eller FSD i Norge per dags dato og om det plutselig kommer og er enormt bra så kan det kjøpes i ettertid. Da ender man opp på 587 tusen for en fullspekket Performance med Vinterdekk. Ja enig, så det blir riktigere å omtale Model Y Performance som en 600K bil. Også kan man trekke fra mellom 50-100K dersom man velger en ordinær Model Y LR Dual Motor (det er strengt tatt ikke noe poeng med de ekstra kreftene en performance gir) Toyota RAV4 plugin-hybrid koster fra 696K for den lavest utstyrte utgaven før man har lagt til noe som helst utstyr, hengefeste, vinterhjul osv, så den har blitt fryktelig dyr. Fullspekket ender den på over 750K. 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 31. mai Del Skrevet 31. mai ali q skrev (11 timer siden): Den jeg leverte tilbake til Tesla i april 2022 (levert mars) pga veistøy Min LR ble utlevert i mars, og vi har ingen problemer med veistøy. Mulig Performance støyer litt mer med 21" dekk. Begge modellene har uansett blitt vesentlig utbedret siden den gang. ali q skrev (11 timer siden): Når man kjøper nybil så er 40k en ganske ubetydelig sum, men du mener alvorlig talt at å runde opp 662 357 til 700 000 i dagligtale ikke er rett? 40000 kr er mye penger for de fleste. Meg inkludert. Men forstår at du er ute etter å skape et mest mulig negativt inntrykk, og da er det vel innafor...? 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 31. mai Del Skrevet 31. mai Blir å gjenta det andre her sier Hvis elbil passer til ditt bruk* og du ikke har ubegrenset med penger så er det Model Y som gir mest mening. Størrelsen på de er vel sammenlignbar. en skrapa RAV 4 kun inkludert henger feste og basis sikkehetsfunksjoner som nødbrems, koster over 700' * Dersom du drar på ferier med kjørevogn, kjører mye og langt med henger på motorvei eller ikke kan lade hjemme så passer ikke elbil for deg. All annen bruk så er det en minor inconvenience eller et pluss å ha elbil 1 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 1. juni Del Skrevet 1. juni (endret) Synes personlig at TMY er noe av det styggeste jeg ser rulle langs veien, Tesla traff bra med Mod 3, S og X, men Y? Fysj! Men man ser jo ikke bilen når du sitter inni den, så.. 🙂 Og den er billigere både i innkjøp og drift. 👍 Endret 1. juni av Duriello Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 1. juni Del Skrevet 1. juni Duriello skrev (10 minutter siden): Synes personlig at TMY er noe av det styggeste jeg ser rulle langs veien, Tesla traff bra med Mod 3, S og X, men Y? Fysj! Jeg synes X er styggere, men SUV-er er stygge generelt. RAV4 er ikke noe glansbilde den heller akkurat, men noe røffere i uttrykket passer jo en SUV bra. 1 Lenke til kommentar
ali q Skrevet 1. juni Del Skrevet 1. juni Hanhijnn skrev (På 31.5.2024 den 7:15 AM): Min LR ble utlevert i mars, og vi har ingen problemer med veistøy. Mulig Performance støyer litt mer med 21" dekk. Begge modellene har uansett blitt vesentlig utbedret siden den gang. 40000 kr er mye penger for de fleste. Meg inkludert. Men forstår at du er ute etter å skape et mest mulig negativt inntrykk, og da er det vel innafor...? Poenget som du hoppet over var at en bil til 700k, uavhengig om den var spekket med alt av utstyr, føles ut som en bil til 200k (og derfor ble returnert). Jeg har vanskelig for å tro bilen hadde vært bedre å kjøre dersom jeg ikke kjøpte med alt av utstyr.. Sier du at det er min feil at bilen bråkte noe enormt og la seg ut til høyre i påkjøringsfelt når den kjørte på autopilot (fordi den trodde feltet plutselig ble dobbelt så bredt)? Er det min feil at jeg ikke fikk lov å fjerne meg selv ifra bilen (ikke en gang fjerne bankkortet mitt ifra min egen profil slik at Premium-abonnementet ikke fortsatte) etter den ble returnert? Er det min feil at jeg ikke kunne melde meg av SMS'er om service på bilen 1 år etter jeg leverte den tilbake? Litt av en teknologibedrift.. Klarer verken lage bil eller software.. 1 Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 1. juni Del Skrevet 1. juni ali q skrev (34 minutter siden): Sier du at det er min feil at bilen bråkte noe enormt og la seg ut til høyre i påkjøringsfelt når den kjørte på autopilot (fordi den trodde feltet plutselig ble dobbelt så bredt)? Når du først er i rant-modus, skal du ikke også klage på fantom-bremsing? 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 1. juni Del Skrevet 1. juni ali q skrev (30 minutter siden): min feil at bilen bråkte noe enormt Det skal bare overdrives så enormt på dette. Som at det er helt uutholdelig. Har du sett på harde fakta(f.eks. Bjørn Nyland sine målinger)? For det er ikke ekstremt støyete. Den er blant de verste i klassen, men sånn som du fremstiller det er veldig overdrevet. Se på RWD sommerdekk der som er den nyeste med oppgraderinger som er gjort i det siste. Ligger i godt selskap med ID.4, EV6 og Ioniq 5 som er helt naturlige konkurrenter. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit 1 Lenke til kommentar
ali q Skrevet 2. juni Del Skrevet 2. juni Nimrad skrev (18 timer siden): Det skal bare overdrives så enormt på dette. Som at det er helt uutholdelig. Har du sett på harde fakta(f.eks. Bjørn Nyland sine målinger)? For det er ikke ekstremt støyete. Den er blant de verste i klassen, men sånn som du fremstiller det er veldig overdrevet. Se på RWD sommerdekk der som er den nyeste med oppgraderinger som er gjort i det siste. Ligger i godt selskap med ID.4, EV6 og Ioniq 5 som er helt naturlige konkurrenter. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit Ørene mine kan ikke se Bjørn sine målinger, ei heller kan det få ungen i baksetet til å slutte å gråte konstant på vei til barnehagen. At den "bare" er verst i klassen gjør ingenting for meg og ungen (madammen brydde seg ikke), for vår del ble løsningen å levere tilbake bilen og kjøpe en av de mange som ikke bråker så enormt at du hører og kjenner hver eneste lille bump i selv flat motorvei. Hollabaloo skrev (18 timer siden): Når du først er i rant-modus, skal du ikke også klage på fantom-bremsing? Leverte bilen tilbake etter 2 uker, så jeg rakk heldigvis ikke oppleve det problemet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå