Gå til innhold

Hvilket strømselskap har du og hvorfor?


Anbefalte innlegg

2 hours ago, torbjornen said:

Kan dette konkurrere med Vibb sin spotprisavtale med 0 i påslag/månadsavgift?

Coop avtalen blir ganske mye dårligere nå, 29,- mnd /3.8 øre. Medlemsbonusen er mer eller mindre en vits for min del, totalt var det sikkert ikke over 100 kroner i året, noen måneder bare 2 kroner. Så ganske bortkastet å betale mer for dette uten å få noe igjen. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
12 hours ago, kremt said:

De har for mitt ser jeg, glimrende. Vurderer bytte fra Å strøm etter de satte opp prisen. Kan man med gratis vibb se forbruket dag for dag tilbake i tid, samt hvor mye effekt man har trekt?

No brainer å bytte fra Å Strøm til Vibb, de er brand av samme selskap (Å Energi)

Det er i prinsippet for de fleste best å være kunde av Vibb eller Tibber, da dette er seriøse selskap som kun opererer med en strømavtale. Dermed kommer mediene til å følge med når vilkår endres, og det kommer i nyhetene.

Fortum, Fjordkraft/GE (Elmera), Agva/SkandiaEnergi/Saga Energi osv har man ikke denne transparensen med

Tibber er nok billigst hvis du faktisk skal bruke app og strømstyring, mens Vibb antagelig er best for folk i leilighet som ikke har behov for det.

Endret av eisa01
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

En av de som lønner seg er vel nte webspot, med 12 mnd påslag minus 1.7 øre. Men dette blir jo bare 200 kroner på ett år ved 12000 kWh i året. Og etterpå må man bytte til noe annet hvis man ikke vil ha en elendig avtale. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For min del likar eg å ha ein langvarig avtale som berre ligg der og som er stabilt god framfor å måtte tenkje på dette heile tida. Ein avtale utan påslag, utan bindingstid og med "garanti" om at prisen ikkje kan aukast på minst 3 år er såleis midt i blinken.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
12 hours ago, kremt said:

En av de som lønner seg er vel nte webspot, med 12 mnd påslag minus 1.7 øre. Men dette blir jo bare 200 kroner på ett år ved 12000 kWh i året. Og etterpå må man bytte til noe annet hvis man ikke vil ha en elendig avtale. 

Folk som trenger tips om strømavtale er gjerne ikke de som klarer å følge opp sånne avtaler, så for dem er det tryggest med Vibb/Tibber :)

NTE har for eksempel variabel-avtaler de ikke har faset ut...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vibb

- 36 mnd prisgaranti, lenge til jeg må bytte igjen. Som tar tid
- Billigste seriøse tilbud (ingen påslag)
- Avtalegiro/faktura i nettbanken

Lite tidsbruk som følge av uten app og avtalegiro.  Lite vits å sitte å se på forbruket når en time med overtid f.eks. er vesentlig mer innbringende...

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Då kom følgjande epost:

Sitat

Hei, Vi håper alt er bra med deg og at du er fornøyd med din strømavtale hos Vibb. Vi vil informere deg om en pris – og produktendring som kun gjelder nye kunder. Du har 3 års prisgaranti fra avtaleinngåelse, og endringene påvirker ikke deg i garantitiden.

Vi sender deg denne e-posten for at du som Vibb-kunde alltid skal være oppdatert og unngå misforståelser rundt ditt kundeforhold.

Du kan lese mer om det nye produktet til Vibb nedenfor.
Vibb Spotpris inkludert app
Vi fusjonerer strømavtalen og Vibb+ (tjenester i Vibb-appen) til et felles produkt. Det betyr i praksis at vi slutter å selge dagens strømavtale og Vibb+ som separate produkter. Vibb+ blir nå inkludert i den nye strømavtalen.

Enkelt forklart: Vi fortsetter med én strømavtale med app inkludert. Avtalen for nye kunder vil ha en prisgaranti på 1 år.

  • Spotpris per time fra Nord Pool
  • 0 øre påslag
  • 39 kr/mnd
  • Ingen binding

Hva betyr det for meg som ikke har Vibb+ i dag?

 

  • Du fortsetter på samme strømavtale med 0 øre påslag og 0 kr/mnd. Denne beholder du helt til prisgarantien på 3 år er over
  • Det vil ikke være mulig å kjøpe Vibb-appen (Vibb+) separat. Ønsker du å få tilgang til flere tjenester i Vibb-appen må du bytte til Vibb Spotpris med app inkludert. Dette kan du enkelt gjøre via Vibb-appen som du har tilgang til

Vi ønsker å forsikre deg om at vi kontinuerlig jobber for å sikre at vår strømavtale forblir blant markedets mest konkurransedyktige. Vi setter stor pris på ditt kundeforhold og er takknemlige for tilliten du viser oss ved å velge Vibb som din strømleverandør.

Les mer om endringene og få svar på ofte stilte spørsmål  her.

Ikke nøl med å ta kontakt med vår kundeservice hvis du har spørsmål. Vi er her for å hjelpe.

Takk for at du er Vibb-kunde.

Ha en tipp topp dag!
Hilsen,
Vibb

Dermed er ikkje straumavtale frå Vibb lenger gratis for nye kundar. I samsvar med prisgarantien vil eksisterande kundar behalde den gamle avtalen til det har gått 3 år sidan avtalen vart teikna.

Endret av torbjornen
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ganske komisk, ble kunde for 3 uker siden. så det nettopp selv. Klart at det hadde vært kjekt med den appen, men det er begrenset hvor mye man egentlig trenger å følge med på dette. Testet Elhub en dag, det funker jo, men ekstremt tungvint å logge inn for hver gang man skal sjekke noe. Nettsiden på Å-strøm var helt grei egentlig, all info. 

Lenke til kommentar
11 hours ago, kremt said:

Ganske komisk, ble kunde for 3 uker siden. så det nettopp selv. Klart at det hadde vært kjekt med den appen, men det er begrenset hvor mye man egentlig trenger å følge med på dette. Testet Elhub en dag, det funker jo, men ekstremt tungvint å logge inn for hver gang man skal sjekke noe. Nettsiden på Å-strøm var helt grei egentlig, all info. 

Noe veldig høvelig med app er jo at man får notification når strømmen er veldig dyr. Når den kan hoppe mellom 2 øre og 1 krone på timesbasis omtrent er det kjekt å få beskjed uten å måtte følge med.

I går f.eks

 

Screenshot_20240618_110222_Tibber.jpg

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (4 minutter siden):

Noe veldig høvelig med app er jo at man får notification når strømmen er veldig dyr. Når den kan hoppe mellom 2 øre og 1 krone på timesbasis omtrent er det kjekt å få beskjed uten å måtte følge med.

Får man det med vibb+ appen?

Jeg har vært vibb kunde i 3 uker med vibb+, men kan ikke se å ha mottatt et eneste varsel fra appen angående at strømmen har hoppet. Er i NO5 og den hoppet en god del for et par dager siden, for så å gå ned igjen..

Lenke til kommentar
8 minutes ago, simen929 said:

Får man det med vibb+ appen?

Jeg har vært vibb kunde i 3 uker med vibb+, men kan ikke se å ha mottatt et eneste varsel fra appen angående at strømmen har hoppet. Er i NO5 og den hoppet en god del for et par dager siden, for så å gå ned igjen..

Nei det vet jeg ikke. Men Tibber sin gjør det iallefall. Får også varsel om timesforbruket vil gå over ønsker effektledd så man kan passe på å spare litt der og.

Screenshot_20240618_111335_Tibber.thumb.jpg.7d3eede6739d66c863399b3c6fcd8865.jpg

Om vibb har sånt må det kansje aktiveres 

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar
6 hours ago, kremt said:

Endrer strømavtale for å tette tapssluk

Vibb har 108 tusen kunder, og tapt 160 mill på 5 år. 

Det var derfor jeg holdt meg til Motkraft selv om de lovet 3 års garanti mot prisøkning og strøm til spotpris (no pun intended).

Tar en enorme kostnader ved å gi bort produktet så får en jo mange kunder, men en sliter med å skape lønnsomhet og må på en eller annen måte ta igjen tapt fortjeneste, gjerne med ganske ufine metoder som igjen kundene blir utsatt for. Derfor velger jeg heller et selskap med en sunn drift selv om det koster noen kroner ekstra.

Vibb har jo kjøpt seg popularitet med unaturlig lav pris, men tror nok de merker hvor lite lojale denne kundegrupper en når de øker prisene, og da sitter man der med høyere priser, høy gjeld og dårlig kundemasse og lite inntjening.

Synergieffekten av kundemassen må en ta ut med en gang man prøver seg på et konsept på å gi bort produktet til kostpris. En har jo ikke engang penger som dekker drift via en sunn pengeflyt.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
horrorr skrev (9 minutter siden):

Enn så lenge, men om man leser litt mellom linjene i den eposten som ble sendt ut så høres det ut som man blir flyttet til "den nye avtalen" så fort de 3 årene er passert.

Det var jo hele tiden planen å flyttes til annen avtale etter 3 år. 

Endret av Komplett ubrukelig
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo akkurat dette som skjer når en tilbyr slike "to good to be true"-avtaler med prisgaranti.

Problemet er at en forsøker for hardt uten å ha en god nok strategi i drift for å beholde kundene og holde dem fornøyd med tjenestene.

Lenke til kommentar

0 øre påslag er uansett ein bra pris. Om du framleis kan ha avtalen etter tre år utan å betale for Vipp+ så vil dei sikkert skru opp påslaget så du betalar minst like mykje som det nye abonnementet. Med eit årsforbruk på 10k kWh tilsvarar dei 39 kr/mnd ca. 5 øre på straumprisen.

Eg venta ikkje at me skulle få 0 påslag og 0 kr i månaden i all framtid. Det var jo ein garanti på tre år eg signerte på.

Når garantien ein dag går ut kan ein alltids sjekke marknaden om det er betre tilbod der ute.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...