Tastaturkriger Skrevet 30. desember 2024 Del Skrevet 30. desember 2024 Sovna skrev (På 17.5.2024 den 14.45): Nasjon: er en betegnelse med flere betydninger: en gruppe mennesker med felles sosial og kulturell identitet; en statsdannelse eller en stat som omfatter en gruppe med felles identitet. Det er mange grunner til at jeg har et skråblikk på en feiring av 17 mai. Nøyer meg med gleden av at det er en fridag. - ikke synes jeg flagget er noe fint - den opprinnelige grunnloven var drøyt diskriminerende og ekskluderende. - jeg er heller ikke enig med større deler av dagens lovverk. Mye meningsløst. På den ene siden altfor tafatt, på den andre for streng. - barneskole korpsene spiller mye surere og jævligere enn før i tiden. Fri barneoppdragelse? Disiplin er skjellsord. Jeg sverger heller til Åge Aleksandersens hyllest til 17 mai med sangen "Hold Kjeft spis is.." That´s it. Noe annet enn fri og en is finner jeg ikke grunn til å feire..🙃 Helt enig med deg. Det er ingen som feirer grunnloven på 17 mai. Av de som påstår de gjør det, så tipper jeg de færreste faktisk har lest den. Hadde du designet et operativsystem som lovverket, så ville det vært en fucka bastard av en kjerne. Hele grunnloven burde redesignes modulært. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå