Cunningham Skrevet 15. mai Del Skrevet 15. mai Hei, min første post her, så jeg hopper rett ut på dybet! Har en mer eller mindre selvbygget PC i dag med litt div. komponenter, med en Komplett.no PC i bunn. Brukes stort sett til VR flightsim. Vurderer oppdatering, og leter etter tips til hva som bør gjøres og ikke minst formening om hvor mye ytelsesforbedring jeg vil få. I dag er setup: ASUS ROG STRIX B450-F AMD Ryzen 7 5700x HyperX Fury DDR4 2666MHz 32GB Nvidia RTX4080 SUPER Samsung SSD990PRO 4 TB (Pluss tre andre disker av dårligere ytelse) Corsair Vengeance 750M Ram og MB er vel det svakeste? Hva ville dere anbefalt å oppdatere og hvor mye kan jeg forvente å øke ytelsen? Benchmark i dag: Cinebench GPU: 24698 CPU Multi: 856 CPU Single: 94 MP ratio 9.12 3D Mark: Time Spy: 23005 Fire Strike Ultra 4k: 17215 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. mai Del Skrevet 30. mai Jeg vil kanskje si harddisken din er det svakeste leddet. Det finnes M.2-disker som har svært mye høyere hastighet på les / skriv. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 30. mai Del Skrevet 30. mai ilpostino skrev (2 minutter siden): Jeg vil kanskje si harddisken din er det svakeste leddet. Det finnes M.2-disker som har svært mye høyere hastighet på les / skriv. Samsung 990 Pro er bra den. Jeg ville oppgradert minnet til et raskere et, og oppgradert til 5900x eller 5950x. Hvis det er FS2020, så liker det en del CPU-kraft. Nå er det ikke lenge til AMD kommer med ny serie, så kan være lurt å vente til da. Kommer vel i juli. 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 30. mai Del Skrevet 30. mai (endret) Bytte til 3600 MHz minne, eller 3200 jeg er usikker på hvilken hastighet som støttes. Bruke 3600MHz og kjøre det på 3400 kanskje om hovedkort ikke klarer 3600. Endret 30. mai av Svein M 1 Lenke til kommentar
lals Skrevet 30. mai Del Skrevet 30. mai (endret) ville heller gått for en 5800X3D og minimum 3600mhz ram visst du vil holde deg på AM4. Endret 30. mai av lals 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 30. mai Del Skrevet 30. mai Man får også 5700X3D som yter litt under 5800X3D, men til en 1000 lapp mindre. 1 Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 30. mai Del Skrevet 30. mai Alternativt vent på Ryzen 9000 som ryktes å komme ila. juli. Kjøp Ryzen 5 9600 eller bedre, AM5 HK til 1.5k og DDR5 6000MT/s+ til 1k 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. mai Del Skrevet 30. mai RRhoads skrev (28 minutter siden): Samsung 990 Pro er bra den. da var jeg tydeligvis litt rask da jeg slo opp "Samsung SSD990PRO" tidligere i dag. 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 30. mai Del Skrevet 30. mai ilpostino skrev (Akkurat nå): da var jeg tydeligvis litt rask da jeg slo opp "Samsung SSD990PRO" tidligere i dag. Fort gjort. Måtte dobbeltsjekke, jeg også😊 Lenke til kommentar
Cunningham Skrevet 9. juni Forfatter Del Skrevet 9. juni (endret) Først og fremst, tusen takk for gode råd og tips! On 30.5.2024 at 7:27 PM, RRhoads said: Samsung 990 Pro er bra den. Jeg ville oppgradert minnet til et raskere et, og oppgradert til 5900x eller 5950x. Hvis det er FS2020, så liker det en del CPU-kraft. Nå er det ikke lenge til AMD kommer med ny serie, så kan være lurt å vente til da. Kommer vel i juli. Det er først og fremst DCS. Fungerte forresten relativt godt med G2, men det gikk dessverre i stykker og Quest 3 krever en del mer. Når det er sagt, så krever vel DCS egentlig enda mer enn FS. Det kommer vel nye hovedkort også? Har sett litt på B8x0 serien til AMD, 850 eller 870 bør gi mye for pengene og være "future proof"? On 30.5.2024 at 7:35 PM, lals said: ville heller gått for en 5800X3D og minimum 3600mhz ram visst du vil holde deg på AM4. Takk! Er en god løsning, men klarer ikke å se at oppgraderingen er verdt det. Tror det er bedre å ta et større skritt og komme meg til en ny generasjon for å gjøre PCen mer klar for fremtiden (ref statistikken TheKims postet) On 30.5.2024 at 7:56 PM, ilpostino said: da var jeg tydeligvis litt rask da jeg slo opp "Samsung SSD990PRO" tidligere i dag. Det kan skje alle Er veldig fornøyd med ytelsen på denne, og det til tross for at MBet ikke klarer å utnytte det fullt ut. Kan trygt anbefales Endret 9. juni av Cunningham 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå