billywillie Skrevet 9. mai Del Skrevet 9. mai (endret) Har en asus zenbook ux32vd fra 2012 som jeg måtte bytte hardisk i. Men etter å ha startet windows finner jeg en del i enhetsbehandling som jeg ikke skjønner. Noen som har tips? Endret 9. mai av billywillie Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 9. mai Del Skrevet 9. mai (endret) Sjekket om Asus har noe driverpakke til maskinen? USB2.0-CRW er ihvertfall en kortleser av et eller annet slag. Sannsynligvis noe integrert fra Asus som trenger egen driver. samme gjelder nok de ukjente tingene . Endret 9. mai av MailMan13 Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 9. mai Del Skrevet 9. mai (endret) Slik pleier det å være. Nå er dette en ganske gammel maskin som er laget for Windows 7 og Windows 8, men drivere for Windows 8 har jo pleid å fungere for Windows 10. Det står jo ikke opplyst om det er Windows 10 som nå er installert, eller hva det er. https://www.asus.com/my/supportonly/ux32vd/helpdesk_download/ Eller så er det også andre metoder som kan fungere. Fortløpende oppdateringer av Windows kan medføre at drivere kommer på plass av seg selv. Ellers så er det å bruke "komponent ID" (fra enhetsbehandling) og så søke etter drivere på Internett. Min erfaring det er at hvis man for eksempel skal "gi støtte" til et nyere operativsystem som egentlig ikke er støttet, så kan det også fungere å laste ned drivere for samme "produkt ID" for et annet PC merke, for eksempel HP, eller Lenovo. Det enkleste er nok å starte opp med de Windows 8 driverne som leveres fra Asus og så se hvordan det kjører. Har aldri brukt Windows 11 på gamle maskiner, så det har jeg ikke noen erfaring med. Windows 10 har alltid pleid å fungere OK på maskiner av samme årgang, selv om det noen ganger har tatt litt tid å få alle driverne på plass. Endret 9. mai av arne22 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. mai Del Skrevet 9. mai Ofte kan man gå inn på Windows Update og Optional Updates og finne en del der. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 9. mai Forfatter Del Skrevet 9. mai var opprinnelig win7 på denne, men har oppgradert til win 10 nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå