Gå til innhold

Trådløs Optisk Mus til bærbar pc


Anbefalte innlegg

Hei. Er på jakt etter en mus til min bærbare pc. Kriteriene er som følger:

- optisk

- trådløs

- sender som puttes i USB-porten...alà en memory stick...altså ikke noen stor sender med ledning, osv. Vil ha en grei liten sender.

 

Vet om:

- Logitech Cordless Optical Mouse Notebook

- Trust Mini AMI Mouse 250S Optical Wireless

 

Men finnes det andre? Andre produsenter?

 

/nightcrawler

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er egentlig poenget med en trådløs mus til bærbar pc, kan til nøds se poenget til stasjonær, men på en bærbar er jo musen sjelden 20 cm fra pcen, det må jo bli utrolig plagsomt å skifte batterier hele tiden ?

 

Det er snakk om hva som er mest behagelig, en touch-pad vil jo aldri være like komfortabelt som en mus. Kjøper en mus med lader så er det ikke noe problem, når en ikke bruker pc`n så er det bare til å sette musen i laderen som en kan ha stående ved siden av pc`n hvis en vil. Ser ikke problematikken mao!

Lenke til kommentar

Den labtec musa er mye dårligere en Logitech sin, har begge selv og Labtec ligger nå på hylla etter den nye Logitech Notbok saken kom i hus i helgen.

 

Logitech har 5 år garanti på sine mus, jeg har bytta utalie batterier i den labtec saken. Logitechen har jeg nå brukt siden Lørdag sist helg uten noe batteribytte, og den har avbryter under seg for og spare bateriet om kvelden. Ikke altid lett og huske det da men, så jeg har vell ikke slått den av så mange ganger.

 

Syns vell egentlig 50 timer er lite for et sett batterier, man bruker jo de trådløse musene sammen trådløst tastatur mye lenger, gjerne flere måneder av gangen, og disse kan man jo ikke slå av heller. Så jeg stoler på Logitech her, den koster kasnje 100kr mer men det er den hvert.

Lenke til kommentar

Det som er litt kjipt med å bruke Logitech MX900 til en bærbar er at man må ha med dockingen oxo for å få full utnyttelse. Ja har man bluetooth kan man skippe dockingstasjonen en stund, men skal man lade opp igjen batteriet og man trodde dockingen kunne ligge hjemme, sliter man litt. Nei, trådløs mus til bærbar er enda ikke bra nok etter min mening (med tanke på batteri og ladingsstress). Den dagen trådløse optiske mus har en brukstid på 200 timer pr opplading, da skal det vurderes. Det aller beste hadde jo vert om man kunne gi musen strøm trådløst oxo:) Dette er vel heller meget vanskelig tipper jeg.

Lenke til kommentar

Hva med denne? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...18&GrpID=4&s=pl

 

Har den selv, Har nesten samme plugg som Logitech sin notebook mus og INGEN dockinstasjon! Står at den virker bare med engelsk OS,men det er tull! Jeg fikk en fix fil fra microsoft som fiksa alt! Nå er den i bruk og alt er ok....til og med Blåtann som er kjekt å ha for oppkobling til mobil når du er i farta!! Batteri tiden er ganske bra også(har ikke eksakt tid) men jeg bruker oppladbare som jeg får ladet med en usb lader som tar 4 stk AA batt.

Skal det være trådløst....så skal det være trådløst!!! :-)

 

Musa får ihvertfall min annbefaling

Lenke til kommentar
Microsoft har en slik BT mus som gjør det...

Vær oppmerksom på at den BT penna som følger MS sin mus ikke fungerer med norsk WinXP!!! Jeg har den, og BT stacken du må ha for å få lastet driverne kommer ikke på norsk. (Svensk og finsk, derimot... :()

 

-KJ

Hei jevel!

Jeg kan sende deg den fila du trenger!!! bare si ifra!!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...