Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt opp to fag som jeg har fått forbedring på. Hadde ikke eksamen i disse fagene, men standpunktskarakter 4 i begge fagene. Nå har jeg fått 5 i begge gjennom eksamen. Jeg har søkt Politihøgskolen til høsten, og lurer på hvordan snittet blir regnet. Tar de med de gamle standpunktskarakterene PLUSS nye eksamenskarakterer, eller bare den forbedrede karakteren? Takk for svar på forhånd:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Når du laster opp kompetansebeviset i portalen til SAmordna Opptak vil de om du gjør det innen fastsatt frist regne det inn slik at du får best mulig poengsum i opptaket. Men merk at nye fag du ikke har fra før som ikke gir realfagspoeng (typ om du tar 1P for å bytte ut 1T) så må du ha det utstedt på nytt vitnemål. Mer info her:

https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/opptak-uhg/poengberegning/nye-fag-og-forbedringer/index.html

Om skolen du har gått på ikke finnes lenger så må du ta kontakt med fylket som kan peke deg i riktig retning for å få nytt vitnemål.

Men har du tatt forbedringer på fag du har fra før holder det med at kompetansebeviset lastes opp innen fastsatt frist. Dette kompetansebeviset får du tilsendt etter eksamensperioden er avsluttet og sensur har kommet i fagene. Også her kan du ta kontakt med fylket for spm

Endret av William_S
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...