Gå til innhold

Jordan Ultralite tannbørstereklame på VG


Anbefalte innlegg

https://www.jordanoralcare.com/no/products/ultralite/

Denne fiffige tannbørsten skal angivelig veie halvparten av en vanlig tannbørste.

Nå reklameres det på VG med en fyr som hopper i fallskjerm og pusser tenna med denne nye "grønne" tannbørsten... 

De bruker et at verdens mest miljøskadlige greier, flymaskinen... for å promotere en lett tannbørste... Ikke helt gjennomtenkt kanskje?

Jeg lurer på hvor mange av denne "ultralette" tannbørsten som må bli solgt, for å spare inn miljøkostnaden for å produsere en slik reklamefilm...

Da tenker jeg på transport t/r flyplassen, frakt av kamerautstyr, produksjonskostnaden og full pakke... ikke bare flyturen i seg selv. 

Noen som har lyst på en fiffig regneoppave? 😜

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Selskaper gjør alt mulig rart for å skaffe seg oppmerksomhet. Ting som å pusse tennene mens en hopper fallskjerm prøver å fange oppmerksomheten din ved å gjøre noe uvanlig slik at du skal huske det bedre. For min del går sånt bare rett i min mentale søppelboks fordi det er der det hører hjemme i forhold til viktigheten av dette.

Markedsføringsmessig har nok dette en viss effekt, og da blir det kostnadsmessig verdt det om de selger nok tannbørster.

Det jeg har sett med Jordan og slike produkter er at de øker prisene med 2-3 ganger samtidig som de er billigere å produsere, så for min del prismessig så kunne de gjerne fortsatt med det gamle produktene, men de har jo folk å betale og må sånn sett innovere og selge mer "grønne produkter". Gjør man et reelt miljøregnskap rundt dette viser nok mye at det er begrenset effekt, og at inntjeningen er der det har størst effekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
vidor skrev (49 minutter siden):

For min del går sånt bare rett i min mentale søppelboks fordi det er der det hører hjemme i forhold til viktigheten av dette.

Sikkert ikke bare meg, men jeg er sånn at jo mer det reklameres for ditt og datt, jo mer innbitt blir jeg på å IKKE kjøpe det, uansett hvor bra det måtte være. Og i samme gate, jo mer folk skryter av eller legger ut om hvor mye de elsker ditt og digger datt, jo større motvilje får jeg mot det.

Så for min del treffer ikke reklame overhodet, jeg blir bare mer oppsatt på å nekte å kjøpe ting.

Lenke til kommentar
Just now, N-4K0 said:

Sikkert ikke bare meg, men jeg er sånn at jo mer det reklameres for ditt og datt, jo mer innbitt blir jeg på å IKKE kjøpe det, uansett hvor bra det måtte være.

Som regel tenker jeg at de som ikke annonserer har et produkt som gir meg mer for pengene og som har oppnådd verdien sin gjennom mer legitime metoder som jungeltelegrafen fordi produktet eller tjenesten er bra.

Reklamer er et konsept dårligere produkter er helt avhengig av for å få noe salg, men folk flest er temmelig lite gjennomtenkt rundt dette, så derfor har det også sin effekt og ikke minst brødfør også dette en hel industri. En ting er å vite om hvilke valgmuligheter en har, noe annet blir den massive støyen dette blir over tid for å få deg til å velge dem.

En fellesfaktor for produkter en ikke bør kjøpe er aggressiv markedsføring. Det viser seg litt for ofte at det som regel alltid kommer ut før eller senere at det er noe fishy med produktet eller håndteringen rundt det, men folk er generelt for opptatte med sitt daglige virke at slikt fungerer og reklame bare blir en cost of doing business.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...