Boing_80 Skrevet 5. mai Del Skrevet 5. mai (endret) Hvordan er det å bo på disse stedene for singel personer? Spør fordi jeg er på utkikk etter en bolig og er lite kjent i Elverum og Moelv. Endret 5. mai av Boing_80 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 5. mai Del Skrevet 5. mai Sitat Midt i mai og mer sne i vente Meteorologen holder ord Nå sner det uavbrutt Den vintern som begynte På vårparten i fjor Er ennå langt fra slutt Kanskje jeg er en dårlig nordmann Kanskje klager jeg uten grunn OK jeg gir meg jeg holder ut Jeg skal tie og holde munn Tross alt har jeg hatt det verre før Tross alt har jeg bodd To år i Elverum Elverum Elverum Elverum Sneen er dyp og Glomma er grunn Et rykte vil ha det til At jorden er rund Men man trokke på hva som helst I Elverum Elverum er en grøft til høyre For Hamar et sted Det er skog nok her til lands Skog og gråsvart himmel Og Gråberg kafé Og blytung gammeldans Folk spyr og drikker Og fela gnikker og noen mumler tjo Og to og to går ut Og kommer inn og spytter blod Og efter en stund går folk igjen Og fela holder munn Da er det natt i Elverum Elverum Elverum Elverum Sneen er dyp og Glomma er grunn Et rykte vil ha det til At jorden er rund Men man trokke på hva som helst I Elverum Glomma renner glatt og skitten Som et åpent sår Tvers gjennom Elverum Den gir frostskader hver vinter Og flomskader hver vår Og har hengemyr på bunn En skikkelig sjømann må ha vært På Sydhavet og slått lens Men Sydhavet er langt herfra Så jeg strør på Glomma i mens Og lar øynene følge skummet Som driver avsted bort fra Elverum Elverum Elverum Elverum Sneen er dyp og Glomma er grunn Et rykte vil ha det til At jorden er rund Men man trokke på hva som helst I Elverum Elverum Elverum Elverum Sneen er dyp og Glomma er grunn Et rykte vil ha det til At jorden er rund Men man trokke på hva som helst I Elverum Elverum Elverum Elverum Sneen er dyp og Glomma er grunn Et rykte vil ha det til At jorden er rund Men man trokke på hva som helst I Elverum Ole Paus - Elverum Om man er veldig singel og veldig på leting ville jeg kanskje ikke valgt de minste stedene? Heller Elverum enn Moelv da. Elverum har et studentmiljø, hvis man er i alderen for sånt. 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 5. mai Forfatter Del Skrevet 5. mai :utakt skrev (3 minutter siden): Ole Paus - Elverum Om man er veldig singel og veldig på leting ville jeg kanskje ikke valgt de minste stedene? Heller Elverum enn Moelv da. Elverum har et studentmiljø, hvis man er i alderen for sånt. Jeg er ikke på leting, men er singel. Er bosatt i et lite tettsted noen minutter utenfor Hamar sentrum. Jeg er 44 år og trenger et rolig sted der jeg kan bo. Er ikke noe særlig på byen og trives best mitt eget selskap. Hovedinteressen er styrketrening og treningssenter hadde vært flott da. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 6. mai Del Skrevet 6. mai Boing_80 skrev (18 timer siden): Jeg er ikke på leting, men er singel. Er bosatt i et lite tettsted noen minutter utenfor Hamar sentrum. Jeg er 44 år og trenger et rolig sted der jeg kan bo. Er ikke noe særlig på byen og trives best mitt eget selskap. Hovedinteressen er styrketrening og treningssenter hadde vært flott da. Jeg var fornøyd med mudo i Moelv den tid jeg trente der selv. Ryddig, liten gym som sjeldent hadde kø på maskiner. Hyggelig betjente også. Elverum fremstår til tider som en kommune som drives til økonomisk ruin, så jeg hadde ikke flyttet ditt selv. Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 28. mai Del Skrevet 28. mai Kjenner en på Moelv han sa det finnes bedre steder 😉 Lenke til kommentar
Gufi Skrevet 2. juni Del Skrevet 2. juni (endret) Moelv er ganske stille nå, men det vil skje en stor utvikling der de neste 10 årene på grunn av bygging av hovedsykehus for Innlandet. Fra Moelv er det heller ikke langt til byene på begge sider av Mjøsa (Gjøvik, Hamar, Lillehammer) og med ny motorvei under bygging, Mjøsbrua- Lillehammer-Øyer, så vil reisetiden bli mye kortere enn den er i dag. Jeg ville valgt bort Elverum, hvis jeg var deg ,og satsa på Moelv. Der kan du leve rolig, ta buss og tog mellom byene, det er kort reisetid mellom Mjøsbyene,enten du skal på date, byen, shopping eller være med på fritidsaktiviteter, og boligprisene kommer til å øke mye når hovedsykehuset er ferdigbygd. Moelv har det du trenger av butikker. Ganske kort reisevei til forskjellige treningssentre i Mjøsbyene får du også. I Brumunddal (Ringsaker, samme kommune som Moelv) er det også laga fin Mjøspark for store og små. Fint sted å være om sommeren. Jeg bor ikke i Moelv selv, men i nabobyen "på den gærne sia ta Mjøsa". Endret 2. juni av Gufi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå