Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

2 minutes ago, Sydvest said:

Mye av det samme innholdet i Stanley som bl.a DeWalt.

Samme firmaet som Black & Decker. B&D har vært håpløst dårlig lenge, dessverre, så pass på. Var brukbart i veldig gamle dager. Har en DeWalt sag, den er OK. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
wampster skrev (2 timer siden):

Gjelder det (dårlig kvalitet) batteriverktøyet til Stanley også?
Typ drill/muttertrekker/multiverktøy/stikksag etc?

Det er ikke noe proff-utstyr i alle fall.
Det er et "billigmerke" og kvaliteten er deretter.

Noen sier det er mye samme delene som andre merker fra samme eier.
Men det er mye dem samme delene i milwaukee og ryobi, men milwaukee er av mye bedre kvalitet en ryobi.
(eieren av ryobi kjøpte opp milwaukee for en del år siden)

Jeg sverger til ryobi til hjemmebruk men ville aldri kjøpt det om jeg var proff.
Da hadde jeg kjøpt milwaukee, selv om det er samme eier.

Man får det man betaler for (bortsett fra at i norge er Stanley litt dyrere en dem burde)

Edit: kan legge til at multidetektoren dems (FMHT77407) er helt ubrukelig.
Var bortkastete penger

Endret av Eskove
Lenke til kommentar

Problemet er vel helst at alle selskaper har tatt ut så mye gevinst allerede at det eneste som gjør at de kan tjene mer penger er å gå ned på kvaliteten i produktene som selges. Det er sånn investorene med sine vekst-krav greier å ødelegge gode selskaper som alltid har stått for kvalitet, innovasjon og videreutvikling.

Dette er en svært uheldig utvikling innen mange ulike industrier. Håper virkelig dette kommer under fornuftig forventninger og regulering snart.

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har handlet en god del på Tørn de siste 2 årene. Stort sett arbeidsklær, men også en god del skruer. De lokale butikkene har knapt med beslagskruer, og det har vært noe jeg har vært på utkikk etter til mindre monteringsjobber innendørs.

ALT av medfølgende skruer når jeg kjøper noe - uansett hva det er; lamper, hyller, røykvarsler - kaster jeg, og så bruker jeg egne skruer. Kan ikke så mange skruemerker, men det står gjerne ESSVE, Fischer eller MFT på det jeg kjøper. Simpson Strong-Tie hvis det gjelder beslag.

Av verktøy har jeg personlig valgt DeWalt som batteriverktøymerke, med drill, muttertrekker og nylig en kompakt slagtrekker istedet for en drill nummer 2.
Sverger til DeWalt Extreme bits. Billige bits er like ille som billige skruer.

Har også en del verktøy fra andre merker, men da med ledning. DeWalt stikksag (til salgs, siden jeg kjøpte nylig en Bosch GST 160), stor og liten vinkelsliper (Black & Decker og Metabo), eksentersliper / pussemaskin (Metabo), slipemus (DeWalt), dykksag (Makita) og en kapp- og gjærsag (Hitachi / Hikoki).

Håndverktøyet mitt er stort sett Bahco.

Mine siste innkjøp har vært noen Milwaukee vater og 5 meter målebånd som jeg har vært veldig godt fornøyd med når jeg har brukt det til hjemmeprosjekter i ferien.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...