skaftetryne32 Skrevet lørdag kl 12:17 Del Skrevet lørdag kl 12:17 harme skrev (14 timer siden): De vitenskapelige kjensgjerninger tyder ikke på at mennesket har utviklet seg fra dyrene men på at det er blitt skapt som et slag som er atskilt og forskjellig fra dyrene. Mennesket er fortsatt et særskilt slag. Det kan ikke krysses med dyrene for dets DNA vil ikke tillate det. Det tilhører et bestemt slag, har alltid gjort det og kommer alltid til å gjøre det. Dette er jo kort og godt ren løgn, skammelig oppførsel. 2 Lenke til kommentar
UnniFormen Skrevet lørdag kl 15:10 Del Skrevet lørdag kl 15:10 harme skrev (16 timer siden): De vitenskapelige kjensgjerninger tyder ikke på at mennesket har utviklet seg fra dyrene men på at det er blitt skapt som et slag som er atskilt og forskjellig fra dyrene. Kilde: Våkn Opp, 1981. Om en lærebok om evolusjon fra Vest-Berlin (!) som tar med en oppføring om Jehovas Vitners oppfatning av utvikling, evolusjon. Jeg tipper du har tatt det derfra. Jeg forstår ikke behovet for å sitte på nettet, et av mange bevis på vitenskapelige fremskritt, for å kritisere... vitenskap. Med gamle medlemsblad fra organisasjoner som kilde, organisasjon(er) som overhodet ikke er kompetent til å vurdere vitenskap. Våkn Opp/Vakttårnet er kompetente på å formidle en statisk virkelighetsforståelse, etter for lengst sementerte regler, og retningslinjer, basert på deres unike, eller spesielle take, på Bibelen. Er det ikke egentlig bedre å diskutere din religions styrke i forhold til andre religioner; og ikke gå i klinsj med vitenskapen, som har en svært god hitrate på utvikling; jeg er ikke helt sikker på hvordan Vakttårnets hitrate har vært siden 1914 og "Millions Now Living Will Never Die!", men jeg tviler på at den er så god at det er særlig vits å forsøke konkurrere med vitenskapen? Verden, eller virkeligheten, er ikke statisk. Verden utvikler seg hele tiden. Alt liv utvikler seg hele tiden. I går er ikke lik i dag. Tenk bare på den utviklingen samfunnet har vært gjennom siden medlemsbladet fra 1981. 1 Lenke til kommentar
Wall Dorf Skrevet lørdag kl 15:52 Del Skrevet lørdag kl 15:52 harme skrev (17 timer siden): Apemennesker , tydeligvis ikke De vitenskapelige kjensgjerninger tyder ikke på at mennesket har utviklet seg fra dyrene men på at det er blitt skapt som et slag som er atskilt og forskjellig fra dyrene. Mennesket er fortsatt et særskilt slag. Det kan ikke krysses med dyrene for dets DNA vil ikke tillate det. Det tilhører et bestemt slag, har alltid gjort det og kommer alltid til å gjøre det. Det forundrer meg at du har slike meninger om noe som i Bibelen kalles for evig liv eller livet? Mennesket er beskrevet som skapt av naturen, og der har forskerne funnet ut litt av hvert, både i størrelse og form. Lucy (Australopithecus) – Wikipedia Man kan ikke ta utgangspunkt for menneskets tilblivelse ut fra Bibelen fordi den dreier seg bare om livet etter døden- mennesker: Gud presenterer seg selv i Mark.12.27 som Gud for de levende. Altså en gud som ikke har noe å gjøre med det verdensbilde vi lever i nå. (Joh.18.36, 8.23) Her er det mange eksempler å ta av. I 1.Kor.5.3-10 mener Paulus her som død person (Gal.1.1 ) som er fysisk fraværende, men nærværende i ånden som om han selv skulle være til stede på Herrens dag for å feller sin dom som om han selv var til stede. Mennesket overgis til Satan som ødelegger kroppen, men ånden blir frelst. Videre skriver Paulus: Jeg skrev i brevet til dere at dere ikke skal ha noe å gjøre med folk som lever i hor. Jeg mente ikke alle i denne verden som driver hor eller er grådige, eller er ransmenn og avgudsdyrkere. Da måtte dere jo gå ut av verden. Her er det et skille mellom to verdener som ikke må forveksles, slik det hele tiden blir gjort av troende folk som er troende til alt mulig! Se Mark.12.20-27 (de dødes oppstandelse) En mer dekkende beskrivelse på forskjellene mellom disse to verdener er «forgjengelighet»= alt som ikke er evigvarende (livet før døden) og «uforgjengelighet» det som varer evig = livet etter oppstandelsen. Mark.12.27: Han er ikke en Gud for døde, men for levende. Dere er helt på villspor.» (Se forøvrig Fork.3.19-22) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå