harme Skrevet 7. januar Del Skrevet 7. januar Vokteren skrev (På 30.12.2024 den 8.47): Vennligst definer det utdaterte uttrykket «kjødets frukt». Til din info ligner det på tankespinn, produsert under påvirkning av hallusinogener. Ekteskapet kommer da til å bli hva det skulle være, nemlig et lykkelig, fruktbart samliv mellom en rettferdig mann og en rettferdig kvinne. I det opprinnelige Edens paradis gjald den regel at mannen hadde en hustru. Noah og hans sønner fulgte samme regel som gjaldt i Eden. De hadde en hustru hver både før, under og etter vannflommen som et forbilde eller mønster for dem som overlever Harmageddon. For nitten hundre år siden gjenopprettet Jesus den opprinnelige ekteskapsnorm fra Eden for sine disipler. De som overlever Harmegeddon og kommer inn i det gjenopprettede paradis, vil følge denne norm. På grunn av de falne israelitters hardhjertethet fikk profeten Moses tillatelse til å gi dem en skillemisseordning men den større Moses Jesus Kristus, kongen vil løfte den falne menneskeslekt opp til fullkommenhet og han vil ikke tillate skilsmisse på jorden etter Harmegeddon. Han har selv bare en hustru, den kristne menighet på 144 000 medlemmer.( kristi legeme)himmelsrike) Liksom han er Hode for bare denne ene hustru, denne ene menighet, ikke to eller flere, vil han den evige far sørge for at hans jordiske barn bare får en ektefelle hver. ( Matt 19:3-9) Guds ånd vil da ha bløtgjort menneskenes hjerte slik at de er fylt av kjærlighet. Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar Wall Dorf skrev (På 30.12.2024 den 12.06): Det som er beskrevet i Rom.9 v27 og 28: For i hast skal Herren sluttføre sitt regnskap på jorden. - Så bare glem påstanden din, den holder ikke til en konflikt engang. Men om du ikke tror på forutsigelser er en helt annen sak, din. Hastverk er som regel det samme som lastverk. Dvs at man gjør dårlige beslutninger som ofte fører til konflikter. Og profetiene til Jesaia stemmer bare hvis man sauser sammen subjektiv tolkning, godvilje og ønsketenkning. 1 Lenke til kommentar
Wall Dorf Skrevet 12. januar Del Skrevet 12. januar Vokteren skrev (På 8.1.2025 den 17.10): Hastverk er som regel det samme som lastverk. Dvs at man gjør dårlige beslutninger som ofte fører til konflikter. Og profetiene til Jesaia stemmer bare hvis man sauser sammen subjektiv tolkning, godvilje og ønsketenkning. Bra sammensmelting av ordtaket inn i dette, det stammer nemlig fra Salomos ordspråk! ☺️ Hastverk er lastverk er et ordtak som synes å ha sitt opphav i Salomos ordspråk 21,5. I bibeloversettelsen fra 2011 står det «Den flittiges planer gir alltid vinning, men hastverk fører bare til tap.» hastverk er lastverk – Store norske leksikon Ut fra dette har du helt rett, ikke om ønsketenkningen men om hastverket, for det heter om det tveeggede sverd (sverd med egg på begge sider) at det har som hensikt og komme tilbake å treffe den som bruker det. Eller bitter som malurt! er også et ordtak fra Ordsp.5.4 2.Sam.1.16: David sa: «Ditt blod kommer over ditt eget hode. For din egen munn vitnet mot deg da du sa: Jeg har drept Herrens salvede.» Det handler om hans motstander i Åp.2.12-13: Skriv til engelen for menigheten i Pergamon: Dette sier han som har det skarpe, tveeggede sverd: Jeg vet hvor du bor, der hvor Satan har sin trone. Likevel holder du fast ved mitt navn. Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 12. januar Del Skrevet 12. januar Wall Dorf skrev (7 timer siden): Bra sammensmelting av ordtaket inn i dette, det stammer nemlig fra Salomos ordspråk! ☺️ Hastverk er lastverk er et ordtak som synes å ha sitt opphav i Salomos ordspråk 21,5. I bibeloversettelsen fra 2011 står det «Den flittiges planer gir alltid vinning, men hastverk fører bare til tap.» hastverk er lastverk – Store norske leksikon Ut fra dette har du helt rett, ikke om ønsketenkningen men om hastverket, for det heter om det tveeggede sverd (sverd med egg på begge sider) at det har som hensikt og komme tilbake å treffe den som bruker det. Eller bitter som malurt! er også et ordtak fra Ordsp.5.4 2.Sam.1.16: David sa: «Ditt blod kommer over ditt eget hode. For din egen munn vitnet mot deg da du sa: Jeg har drept Herrens salvede.» Det handler om hans motstander i Åp.2.12-13: Skriv til engelen for menigheten i Pergamon: Dette sier han som har det skarpe, tveeggede sverd: Jeg vet hvor du bor, der hvor Satan har sin trone. Likevel holder du fast ved mitt navn. Tror du virkelig at et ordspråk oppstår helt av seg selv i en bok? Det er mer sannsynlig at slike ordspråk er generell livsvisdom som er mye eldre. At Salomo har skrevet det ned og fått/tatt æren for opphavet, er noe helt annet. 1 Lenke til kommentar
Wall Dorf Skrevet 14. januar Del Skrevet 14. januar Vokteren skrev (På 12.1.2025 den 8.46): Tror du virkelig at et ordspråk oppstår helt av seg selv i en bok? Nei Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 14. januar Del Skrevet 14. januar Wall Dorf skrev (37 minutter siden): Nei Bra, da kan vi være enige om at slike allmenngyldige regler og ordspill har et vesentlig eldre opphav enn Salomo…. 1 Lenke til kommentar
Wall Dorf Skrevet 14. januar Del Skrevet 14. januar Vokteren skrev (2 timer siden): Bra, da kan vi være enige om at slike allmenngyldige regler og ordspill har et vesentlig eldre opphav enn Salomo…. Ja, alderen kan være vanskelig å finne ut av i følge Fork.1.4-11, dersom det virkelig er slik at historien gjentar seg... Lenke til kommentar
harme Skrevet fredag kl 18:00 Del Skrevet fredag kl 18:00 Wall Dorf skrev (På 14.1.2025 den 15.10): Ja, alderen kan være vanskelig å finne ut av i følge Fork.1.4-11, dersom det virkelig er slik at historien gjentar seg... Du kan få overleve Harmageddon-krigen og bli øyenvitne til alt det som skal skje. Du kan få se hvordan kongenes konge ledsaget av himmelske englehærer kjemper for å hevde Jehovas overherredømme. Du kan få se den endelige krig blir utkjempet mot onde mennesker, mot stolte nasjoner og deres mektige hærer og de rike kjøpmennene som støtter dem. Deres enorme lager av atomvåpen vil ikke kunne hjelpe dem i denne krigen. Griske profitører som har handlet med olje og mat, vil oppdage at de pengene som de har ervervet seg på urettmessig vis, er verdiløse når det blir børskrakk overalt i verden og gullets verdi som redningsmiddel blir lik null. Så sier Jehova Gud: Se, ulykke følger på ulykke. De kaster sitt sølv i gatene og gullet regner de for skrap. Verken sølvet eller gullet berger dem på Jehovas vredesdag...Da skal de sanne at jeg er Jehova. ( Es 7:5,19,27) Når Harmageddon kommer, er det ikke materielle eiendeler som vil kunne gi deg sikkerhet men at du har stilt deg på Jehovas og hans konges side. Det vil avhenge av at du har adlydt de profetiske ordene: Søk Jehova, alle ydmyke i landet, dere som gjør hans vilje. Legg vinn på rettferd og ydmykhet så blir dere kanskje spart på Jehovas vredesdag. ( Sef 2:3) ( Jes 26:20-21) ( Dan 12:1) Lenke til kommentar
Wall Dorf Skrevet fredag kl 18:33 Del Skrevet fredag kl 18:33 harme skrev (25 minutter siden): Du kan få overleve Harmageddon-krigen og bli øyenvitne til alt det som skal skje. For å se Jesus som tyv? Det er noe han angrer på i Joh.10.1-10 «Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som ikke går inn til saueflokken gjennom porten, men klatrer over et annet sted, han er en tyv og en røver. (Åp.16.15: – «Se, jeg kommer som en tyv. Salig er den som våker og tar vare på sine klær, så han ikke må gå naken og vise sin skam.» ) Joh. 10.7-: Da sa Jesus: «Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Jeg er porten inn til sauene. 8 Alle de som er kommet [før meg], er tyver og røvere, men sauene har ikke hørt på dem. Jeg er porten. Den som går inn gjennom meg, skal bli frelst og fritt gå inn og ut og finne beite. 10 Tyven kommer bare for å stjele, drepe og ødelegge. Jeg er kommet for at dere skal ha liv og overflod. Hvorfor skal jeg se noe som er forklart allerede? Lenke til kommentar
harme Skrevet fredag kl 18:51 Del Skrevet fredag kl 18:51 Wall Dorf skrev (9 minutter siden): For å se Jesus som tyv? Det er noe han angrer på i Joh.10.1-10 «Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som ikke går inn til saueflokken gjennom porten, men klatrer over et annet sted, han er en tyv og en røver. (Åp.16.15: – «Se, jeg kommer som en tyv. Salig er den som våker og tar vare på sine klær, så han ikke må gå naken og vise sin skam.» ) Joh. 10.7-: Da sa Jesus: «Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Jeg er porten inn til sauene. 8 Alle de som er kommet [før meg], er tyver og røvere, men sauene har ikke hørt på dem. Jeg er porten. Den som går inn gjennom meg, skal bli frelst og fritt gå inn og ut og finne beite. 10 Tyven kommer bare for å stjele, drepe og ødelegge. Jeg er kommet for at dere skal ha liv og overflod. Hvorfor skal jeg se noe som er forklart allerede? Rekkefølgen av de begivenheter som fører til Harmageddon. 1. Stridsspørsmålet om verdensherredømmet oppstår, nasjonene ruster opp 2. Folk slutter å støtte verdens religioner 3. Et merkbart rop om fred og sikkerhet fra nasjonene 4. De militaristiske ( ti horn) FN ødelegger verdens religioner 5. De dyr-lignende (horn) retter et endelig angrep mot lammets etterfølgere 6. Kongenes konge tilintetgjør nasjonene og deres hærer i Harmageddon Når satan og demonene er kastet i avgrunnen, begynner Kristi herlige, tusenårige styre Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet fredag kl 19:47 Del Skrevet fredag kl 19:47 harme skrev (48 minutter siden): Rekkefølgen av de begivenheter som fører til Harmageddon. 1. Stridsspørsmålet om verdensherredømmet oppstår, nasjonene ruster opp 2. Folk slutter å støtte verdens religioner 3. Et merkbart rop om fred og sikkerhet fra nasjonene 4. De militaristiske ( ti horn) FN ødelegger verdens religioner 5. De dyr-lignende (horn) retter et endelig angrep mot lammets etterfølgere 6. Kongenes konge tilintetgjør nasjonene og deres hærer i Harmageddon Når satan og demonene er kastet i avgrunnen, begynner Kristi herlige, tusenårige styre Disse problemstillingene er helt normale og har pendlet frem og tilbake siden tidenes morgen. Hvorfor skal de være mer aktuelle nå ? Det er åpenbart at sterke økonomiske interesser ønsker å videreføre angsten og frykten for å sikre sitt eget inntektsgrunnlag. La «gullkalven» leve ! 1 Lenke til kommentar
Wall Dorf Skrevet fredag kl 22:47 Del Skrevet fredag kl 22:47 (endret) harme skrev (4 timer siden): Rekkefølgen av de begivenheter som fører til Harmageddon. 1. Stridsspørsmålet om verdensherredømmet oppstår, nasjonene ruster opp 2. Folk slutter å støtte verdens religioner 3. Et merkbart rop om fred og sikkerhet fra nasjonene 4. De militaristiske ( ti horn) FN ødelegger verdens religioner 5. De dyr-lignende (horn) retter et endelig angrep mot lammets etterfølgere 6. Kongenes konge tilintetgjør nasjonene og deres hærer i Harmageddon Som Vokteren er inne på har det vært mange stormakter gjennom tidene og er i endring alltid og foreløpig er ingen blitt evigvarende. Religioner skaper ufred og krig, så hvis antall religioner går ned, er det med andre ord positivt for fred og fordragelighet. Nr 4 og 5 burde stått nederst på listen, for de 10 hornene tilhører Babylon som Kristus skal nedkjempe. Nr 5 inngår i Nr4 siden det er Lammet som nedkjemper hornene (Åp.17.12-14 og 16.19) Du nevnte ingen ting om hva som angår kruttønnen Midtøsten. Her vil det aldri bli fred før fiendskapet har lagt seg, jeg kan ikke se at Efes.2.14 er oppfylt enda etter som dette Babylon som nevnes i Åp.16.19, så siden disse to skriftstedene tilhører fremtiden mangler vi helt og holdent denne byen foreløpig, og da er det ikke sikkert at FN eksisterer lengre, så Jw. Org. har nok regnet feil med den listen der! Endret fredag kl 22:59 av Wall Dorf Lenke til kommentar
harme Skrevet lørdag kl 19:39 Del Skrevet lørdag kl 19:39 Wall Dorf skrev (20 timer siden): Som Vokteren er inne på har det vært mange stormakter gjennom tidene og er i endring alltid og foreløpig er ingen blitt evigvarende. Religioner skaper ufred og krig, så hvis antall religioner går ned, er det med andre ord positivt for fred og fordragelighet. Nr 4 og 5 burde stått nederst på listen, for de 10 hornene tilhører Babylon som Kristus skal nedkjempe. Nr 5 inngår i Nr4 siden det er Lammet som nedkjemper hornene (Åp.17.12-14 og 16.19) Du nevnte ingen ting om hva som angår kruttønnen Midtøsten. Her vil det aldri bli fred før fiendskapet har lagt seg, jeg kan ikke se at Efes.2.14 er oppfylt enda etter som dette Babylon som nevnes i Åp.16.19, så siden disse to skriftstedene tilhører fremtiden mangler vi helt og holdent denne byen foreløpig, og da er det ikke sikkert at FN eksisterer lengre, så Jw. Org. har nok regnet feil med den listen der! Du skriver at religioner skaper ufred og krig, så hvis antall religioner går ned, er det med andre ord positivt for fred og fordragelighet. ???????? Ifølge en ganske fersk oversikt finnes det ti hovedreligion og cirka 10 000 sekter. Om lag 6000 av disse er i Afrika, 1200 i USA og flere hundre i andre land. Det er mange faktorer som har bidratt til at det er blitt dannet nye religiøse grupper. Noen har sagt at de forskjellige religionene alle står for forskjellige måter å presentere den religiøse sannhet på. Men når vi sammenligner det de lærer og gjør, med Bibelen, ser vi at forklaringen snarere er at menneskene har fulgt andre mennesker i stedet for å lytte til Gud. Lenke til kommentar
Wall Dorf Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden harme skrev (18 timer siden): Men når vi sammenligner det de lærer og gjør, med Bibelen, ser vi at forklaringen snarere er at menneskene har fulgt andre mennesker i stedet for å lytte til Gud. Jeg lurer på hvorfor disse ikke ble helt fornøyde? Heb.11.35 (Vitnesbyrd om tro) : Kvinner fikk tilbake sine døde; de hadde stått opp. Noen ble torturert og avslo å bli kjøpt fri, for de ville heller nå fram til en bedre oppstandelse. Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden harme skrev (19 timer siden): Men når vi sammenligner det de lærer og gjør, med Bibelen, ser vi at forklaringen snarere er at menneskene har fulgt andre mennesker i stedet for å lytte til Gud. Dvs at de har fulgt Koranens, Bibelens osv ord som beviselig er skrevet av mennesker med datidens kunnskap og kontekst. Ord som er tolket og misbrukt utallige ganger under dekke av at dette er «Guds ord» for å legalisere overgrep og grusomheter. Lenke til kommentar
harme Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Vokteren skrev (3 timer siden): Dvs at de har fulgt Koranens, Bibelens osv ord som beviselig er skrevet av mennesker med datidens kunnskap og kontekst. Ord som er tolket og misbrukt utallige ganger under dekke av at dette er «Guds ord» for å legalisere overgrep og grusomheter. Hvordan Bibelens skrifter ble overlevert og bevart. Jehovas Gud har bevart sitt eget Ord nøyaktig. Es 40:8: Gresset blir tørt, blomsten visner men vår Guds ord står fasts til evig tid. Menneskenes lære usann når den er i strid med Bibelen. Jesus brukte det skrevne ord for å gjendrive Satans falske fortolkninger. Matt 4:4,7,10: ........Jesus sa til ham. Det er atter skrevet: Du skal ikke friste Herren din Gud. Da sa Jesus til ham :Bort fra meg, Satan for det er skrevet: Herren din Gud skal du tilbe og ham alene skal du tjene. Jesus satte Guds skrevne ord høyere enn rabbinernes lære. Luk 24:27,44,45: Og han begynte fra Moses og fra alle profetene og utla for dem i alle skriftene det som er skrevet om ham. Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden harme skrev (29 minutter siden): Hvordan Bibelens skrifter ble overlevert og bevart. Jehovas Gud har bevart sitt eget Ord nøyaktig. Es 40:8: Gresset blir tørt, blomsten visner men vår Guds ord står fasts til evig tid. Menneskenes lære usann når den er i strid med Bibelen. Jesus brukte det skrevne ord for å gjendrive Satans falske fortolkninger. Matt 4:4,7,10: ........Jesus sa til ham. Det er atter skrevet: Du skal ikke friste Herren din Gud. Da sa Jesus til ham :Bort fra meg, Satan for det er skrevet: Herren din Gud skal du tilbe og ham alene skal du tjene. Jesus satte Guds skrevne ord høyere enn rabbinernes lære. Luk 24:27,44,45: Og han begynte fra Moses og fra alle profetene og utla for dem i alle skriftene det som er skrevet om ham. «Hviskeleken» gjennom mange generasjoner blir sjelden ordrett videreført…… Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå