Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Webasto vw t5 2013, kommunikasjon problem


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

som Tittelen sier så har jeg problemer med en webasto på min transporter. 
 

har erfart mange tilfeller at disse slutter å virke, men da med feilkoder som veldig ofte går igjen på de, som feks feilkode på viften. Dette har i alle mine tilfeller vært defekt kretskort og styring Til brenneren. 
 

i mitt tilfelle får jeg ikke kontakt med brenneren via diagnose. Dette var uvanlig for meg. 
sikrknger og ledningsnett er kontrollert og funnet iorden. Også can signaler er iorden fram til brenner styreenhet 

spøramålet mitt er da, er dette også ett tilfelle av defekt styreenhet på brenneren?

 

bilen har nytt batteri både i motor rom og under førerstol. 
når jeg leser ut feilkoder på både can kommunikasjon og inne på klimasystemet får jeg opp feilkode

 

IMG_6734.png

Endret av MAtroxX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mobile999 skrev (På 5.5.2024 den 10:11 PM):

Hvordan? Du må teste både strømforsyning og jording til webastoen med prøvelampe.

En bil har ikke jording( ikke meningen å være kverrulerende, bare nevner det.

Leder til gods er kontrollert og spenningstilførsel er kontrollert med multimeter (fluke multimeter) 

en prøvelampe vill i dette tilfelle ikke være tilstrekkelig, da det er viktig å få vite at full spenning blir levert

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (13 timer siden):Neivel.

Lykke til.

Var ikke meningen å virke som en besservisser eller verdensmester

dette er måten jeg gjør det på hvertfall også står andre fritt til å komme med motargumenter. Fortell meg gjerne hvorfor du velger en prøvelampe framfor ett multimeter her om du vill. 
 

for min del er prøvelampe noe jeg bruker ofte, men da til å kun avdekke om det er signal/spenning ut av ett feilsøkingspunkt, som f. Eks tilhenger kontakter og halogenlamper.å selfølgelig når sikringer skal sjekkes for brudd

 

 

Lenke til kommentar
MAtroxX skrev (På 7.5.2024 den 2:57 PM):

Leder til gods er kontrollert og spenningstilførsel er kontrollert med multimeter (fluke multimeter)

en prøvelampe vill i dette tilfelle ikke være tilstrekkelig

Det som ikke er tilstrekkelig er å måle spenning og motstand med et multimeter. Ledningen må belastes dersom man skal være sikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...